Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 jan 2015 09:57

Ik had een weekendje Eifel met vrienden op het programma staan: beetje ouwehoeren, goed eten, drankje doen en een potje fietsen. Weapon of choice van de vrienden was de MTB, ikzelf de cyclocrosser. Naar mate afgelopen week vorderde, veranderde de vooruitzichten van koud en droog, naar koud en sneeuw. Hoe zou de cyclocrosser zich in die omstandigheden staande houden?
Vrijdagavond uiteraard een paar "laatste" teveel gedronken, dus we stonden pas om 11.00 klaar voor vertrek. De eerste vlokken kwamen al naar beneden:

Afbeelding

We hadden een route ge-upload op een garmin en waren een minuutje of twintig aan het klooien om de start van de route te vinden. Het eerste stuk ging over een oude spoorlijn. Heerlijk met een knisperend laagje sneeuw. Toch bekroop al snel het gevoel dat we wat meer het avontuur moesten opzoeken. En dat hebben we geweten. Al rap kwamen we op het Lieserpfad, 50cm breed, wortels en stenen, en een behoorlijk drop naar beneden.

Geconcentreerd in actie:
Afbeelding

Afbeelding

Gedurende de rit begon zich ijs te vormen op mijn remblokken. Regelmatig had ik het voetje erbij nodig om de snelheid naar beneden te controleren. Ik zie inmiddels wel het nut in van schijfremmen, aangezien de MTB boys het een stuk minder warm kregen tijdens een afdaling.

Op 2/3 van de rit reden we langs weilanden waar recent zwaar materieel had gereden. Diepe, opgevroren sleuven met een verse laag gladde sneeuw. Wat een "k" combinatie! Je kon de sleuven maar moeilijk zien, en tikte je de wand aan, dan was er bijna geen houden aan. Op een stukje van 2 km ben ik dan ook 2x hard op mijn plaat gegaan. Snel volgde waar een lange klim en werd ik weer helemaal blij van mijn lichte cyclocrosser. Terwijl ik heerlijk van het uitzicht genoot, kwamen de MTB-ers 1 voor 1 ploeterend en puffend boven.

Uiteindelijk hadden we 3,5 uur nodig voor een ritje van 39km.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/245381787

Na een heerlijk lunch zijn 2 mannen aan de haard gaan zitten en ben ik op een MTB van 1 van hen nog een rondje gaan rijden. The road ahead:

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/245381698

Dag 2 hebben we grofweg het eerste rondje nogmaals gereden: omdat het wonderschoon was, en wel lekker om te weten wat we konden verwachten. Het ging een stuk makkelijker, aangezien de meeste stukken al schoner waren (onze eigen sporen, wandelaars, sporen 4x4). Omdat het niet meer sneeuwde, had ik ook geen last van ijsvorming en bleef ik redelijk remvermogen houden. Dat maakte dit tochtje erg aangenaam.

https://www.strava.com/activities/245794756

Al met al een heerlijk weekend, en volgend jaar kom ik zeker terug. Met de cyclocrosser :D
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 jan 2015 10:18

Puur plezier. Mooi hoor.:) Zie ik dat nou goed en is er sneeuw in jullie helmen gewaaid?
Veni. Vidi. Fietsie.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 jan 2015 10:24

Je kan het niet goed op de foto's zien, maar bij aankomst is het pas gestopt met sneeuwen, vandaar sneeuw in de luchtgaten van de helm (dat fabrikanten daar niets op bedenken :roll: )
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5908
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 jan 2015 11:58

JoostG schreef:Je kan het niet goed op de foto's zien, maar bij aankomst is het pas gestopt met sneeuwen, vandaar sneeuw in de luchtgaten van de helm (dat fabrikanten daar niets op bedenken :roll: )
Jawel hoor een helmhoes.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27647
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jan 2015 12:29

Ik ben gisteren ook het gevecht met de sneeuw aangegaan. Ik had zo'n idee dat het wel mee zou vallen mits je maar op de grotere wegen/fietspaden bleef en dat bleek aardig te kloppen. Op twee kleine stukjes na kon ik mijn standaard trainingsrondje ZW-wind door Drenthe gewoon afwerken. Eén stukje van 200 meter gelopen en 1x een omweg gepakt. Uit en thuis met ruim 81 km.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 jan 2015 18:32

Orlok schreef:Jawel hoor een helmhoes.

Beetje off topic, maar deze twee superaanbiedingen zijn te mooi om niet met jullie te delen.
Met een paar sokken van 30 voor 29,95 euro.
Met wasmiddel zelfs van 35 voor 34,95 euro
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5790
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 jan 2015 19:06

uninvitedguest schreef:
Orlok schreef:Jawel hoor een helmhoes.

Beetje off topic, maar deze twee superaanbiedingen zijn te mooi om niet met jullie te delen.
Met een paar sokken van 30 voor 29,95 euro.
Met wasmiddel zelfs van 35 voor 34,95 euro
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Het is resp. €30,90 en €35,90.
Maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. ;)

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 27 jan 2015 14:16

Vanochtend op pad gegaan voor een rondje Posbank. Vanuit Doetinchem naar Doesburg en Ellecom. Tussen De Steeg en Rheden was het plots spekglad. Verschillende scholieren waren er bij gaan liggen en zelf had ik ook met moeite om recht te blijven. Om risico's te vermijden maar besloten de Posbank links te laten liggen (of rechts in dit geval ;)) en door te rijden naar Velp. Aldaar de brug over de IJssel over en toen via Lathum en Doesburg weer terug op huis aan. Goed voor 61km.

Lathum
Afbeelding

Afbeelding

Binnendoor naar Angerlo
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5908
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 jan 2015 19:11

Hier in de Flevopolder geen last van gladde fietspaden maar wel weer van die lastige noordwestenwind (4Bf). Enfin, vandaag waren de weergoden ons in Almere goedgezind dus er met de fiets op uit voor een Rondje Gooimeer-Nederhorst-Hilversum van 76km. Onderweg kwam ik toch nog vrij veel race- en mtb-fietsers tegen die ook van een droge dag profiteerden.

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/4826864
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 jan 2015 20:48

@.jeroen.: weer de herkenbare, fraaie 'jeroen-foto's' :) . Maar, hoe doe je dat, jezelf op de plaat zetten terwijl je fietst (ik neem tenminste aan dat jij het bent op de middelste foto)? Camera op een paaltje en dan met de zelfontspanner op een 'lange' looptijd?
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27647
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 jan 2015 21:18

Vandaag een rondje Lauwersmeer bij een pittig windje. Inclusief een 20-tal rondjes rond de fontein van het Noorderplantsoen goed voor precies 100 km.

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 27 jan 2015 21:45

Voor mij vandaag ook een rondje lauwersmeer. Waaide inderdaad pittig. Maar gelukkig droog!
Goed voor een 105km.

Plaats reactie