Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fiets wandrek (oa in schuur)

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 17 aug 2014 18:59

Hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe schuur bouwen en ben op zoek naar een efficient systeem om 2 van mijn fietsen op te bergen. Wat ik zoek lijkt op onderstaande afbeelding maar ik zou de banden graag in rails willen zetten om te voorkomen dat mijn sloping frames gaan schuiven over de houders en de rails in kunnen klappen als ik ze niet gebruik, om te voorkomen dat iemand zich er aan kan stoten.

Afbeelding

Iemand enig idee of zo iets te koop is?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 17 aug 2014 19:17

Dan moet de boel ook nog eens verstelbaar zijn, omdate de afstand tussen rail/onderkant wiel en beugel/bovenbuis per fiets kan verschillen...
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 18 aug 2014 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 aug 2014 19:22

Dit ziet er niet erg efficiënt uit IMHO. Ik heb in mijn schuur mijn fietsen aan haken aan het plafond hangen (om-en-om aan voor- en achterwiel). Zo passen er met gemak 6 naast elkaar in een stuk van drie meter. Losse wielsets hangen in wieltassen aan haken aan de muur.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16324
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2014 19:27

Gewoon een stuk draadeind met een paar deurstoppers er overheen geschoven in de muur draaien waar het achterwiel tegenaan rust?
Campagnolo Ultra Dork

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 17 aug 2014 19:55

ik heb bovenstaand vergelijkbaar bij rose gekocht.
alles is verstelbaar aan zo'n ding, elke racefiets of mountainbike kan eraan gehangen zonder problemen

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 18 aug 2014 22:25

Ik heb ook zo'n ding van Rose (klik). Werkt prima.
Alles is verstelbaar. Je maakt de paal op lengte door deze uit te schuiven en tussen vloer en plafond te klemmen. Je kunt de paal ook met schroeven aan de vloer en plafond vastmaken. De houders kun je in hoogte verstellen en je kunt ze kantelen zodat de fiets recht hangt. Als je de paal niet bij een muur zet dan zou je er aan de andere kant nog twee fietsen aan kunnen hangen (met twee extra houders).
De fietsen hangen super stabiel doordat de haken vrij groot zijn. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ze er van af vallen als je tegen de paal zou stoten. Zo'n rails voor de wielen is bij deze niet nodig.
Als het je echt alleen om de ruimte gaat en de meest efficiënte manier zoekt dan denk ik dat er betere systemen zijn (bijv zoals 53x11 aangeeft), maar het werkt in ieder geval goed.

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 20 aug 2014 17:58

Ik heb het zo opgelost, volgens mij vergelijkbaar met de "methode 53x11", zoals eerder beschreven. Op drie meter kun je zo vijf/zes fietsen kwijt, om en om, aan voorwiel en achterwiel opgehangen. Banden staan tegen latjes die aan de muur geschroefd zijn.
Afbeelding
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 21 aug 2014 08:57

asmeets schreef:Wat ik zoek lijkt op onderstaande afbeelding maar ik zou de banden graag in rails willen zetten om te voorkomen dat mijn sloping frames gaan schuiven over de houders en de rails in kunnen klappen als ik ze niet gebruik, om te voorkomen dat iemand zich er aan kan stoten.
Volgens mij maak je het daar onnodig duur en complex mee. Ik heb zelf twee van deze houders aan de muur in de garage gemonteerd:

Afbeelding

Kosten: 2 tientjes voor twee.
De (sloping) frames gaan daar echt niet in schuiven door de rubber/kunsstof laag in de houder. Inklappen is ook mogelijk, maar die functie gebruik ik eigenlijk niet... als de fiets er af is ben ik op pad en zodra ik terug kom gaat de fiets er weer op.

Overigens, in jouw voorbeeld kun je de onderste net zo goed tegen de muur zetten... het enige verschil is dat de wielen nu vrij hangen maar qua ruimte bespaart dat niets. Die twee van mij heb ik dan ook naast elkaar hangen en er nog van alles onder staan.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 21 aug 2014 09:00

Mooie oplossingen zie ik hier langskomen. Als ik zelf een schuur zou hebben zou ik voor de oplossing van 53x11 / Wido gaan. Iemand hier die een creatieve manier heeft om zijn/haar fiets(en) in een appartement / woning zonder schuur en/of echte bergruimte op te bergen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 21 aug 2014 09:39

Ik heb ik een klein, laag schuurtje twee EUFAB wandhouders aan de muur bevestigd. Dit is een ruimtebesparende oplossing. De wielen staan in een rail, waardoor op de vloer ruimte blijft om onder de wandhouder een andere fiets te plaatsen. Construcite is degelijk en praktisch in gebruik.

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 21 aug 2014 09:40

wij hebben thuis in de logeerkamer deze aan de muur:

Afbeelding

passen 2 fietsen en nog wat wielen op.

Als je hem hoog genoeg hangt kunnen er ook nog fietsen onder.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6117
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 aug 2014 10:34

De oplossing van Buddo had ik op mijn studentenkamer (boven mn bed). en strookjes klittenband aan de muur om de wielen tegen de muur aan te houden. (scheelt in hoofd stoten).
Overigens kan je ook een oud racestuur met 2 beugeltjes aan de muur bevestigen, om je fiets in te hangen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie