Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Navigatie uitzetten op een Garmin?

Spanje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2014 19:59

Spanje 17 apr 2014 20:22

Hoi,

Ik heb een Garmin Edge Touring aangeschaft. Weet iemand hoe je van deze GPS je navigatie kan uitzetten?

Wat ik wil is dat je van de route die ik er in heb gezet, alleen een lijntje op de kaart ziet. Ik wordt helemaal gek als hij allemaal dingen gaat zitten uit te rekenen. Ik heb naar mijn idee het hele menu al uitgespit en alles uit gezet wat ik niet wil:
- van de koers af weergeven
- automatisch herberekenen
- automatisch inzoomen
- Zet vast op weg
- Te vermijden: onverharde wegen en nauwe paden

Ik weet dat je op andere Garmins direct navigaren kan uitzetten, maar dat kan ik op deze niet terug vinden.

Vooral als ik bijvoorbeeld een route anders om wil doen gaat hij helemaal gek doen. Of soms automatisch een kortere route gaat uitrekenen, terwijl ik een eigen route erin heb gezet..

Ik heb overal rond gelezen, maar ik kan er niks over terug vinden... Ik zou toch niet de verkeerde Garmin hebben gekocht? In dat geval, welke zal dan beter voor mij zijn...?

Alvast héél erg bedankt!!

raassie
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 17 apr 2014 20:29

Ik snap niet precies wat je wilt. Je wilt een route die je zelf op de Garmin gezet heb fietsen? Dus je wilt dat hij dan wel laat zien waar je bent, maar hij mag niet zelf gaan nadenken? Ik denk dat het bijna niet kan wat je wilt. Als je namelijk het navigeren wilt uitzetten is de GPS uitzetten het enige wat ik kan bedenken, maar dan kan hij ook niet weten waar je bent en je dus geen route voorschotelen....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 17 apr 2014 20:36

een koers laden en gaan rijden en geen route...
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Spanje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2014 19:59

Spanje 17 apr 2014 20:41

Wat ik wil is dat je de route gemarkeerd ziet op de wegen (op de kaart) en zien waar ik zelf ben. Meer niet.

Dus dat je geen pijlen ziet staan, of zelf gaat uitrekenen hoe je korter kan fietsen enz. Er is bijvoorbeeld een menu "Berkeningswijze" en daar kan je kiezen uit minimale afstand, tijd of stijging. Maar je kan die niet uitzetten... Ik wil dat ie niks gaat uitrekenen.

@Echo, hoe bedoel je een koers laden? Hoe doe je dat? Ik dacht dat dat alleen kan als je op "Waarheen" drukt?

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 17 apr 2014 20:53

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Touring versie net ken, ik heb zelf een Edge 810. Ik kan kiezen waarheen ik wil, een (zelf gemaakte) route l;laden en volgen ( met aanwijzingen dus) of een koers laden en volgen. Een koers (of track) is dus een lijntje wat je kan volgen op de kaart.
Geen flauw idee eigenlijk of je in de Touring zelf gemaakte koersen(tracks) kan laden...
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 17 apr 2014 20:57

Kan dus wel:
Je kunt natuurlijk ook een fietsroute downloaden van internet (of zelf maken) Je downloadt een gpx bestand, dit is dan de track. Je kunt dit bestand openen met BaseCamp en via BaseCamp overzetten naar je toestel. Het kan nog makkelijker: kopieër het gpx bestand naar de map \Garmin\New Files\ op je Edge. Als je nu de Edge opstart, dan staat je de tocht onder 'Waarheen' -> 'Opgeslagen' -> 'Koersen

maar dat had je zelf ook kunnen vinden natuurlijk: http://bit.ly/1l94nGh
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Spanje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2014 19:59

Spanje 17 apr 2014 20:59

Yes! Zo ver was ik ook al gekomen.

Dan doe ik idd "waarheen" --> "Opgeslagen" --> "Koersen", daarna druk ik op "Rijden" En dan gaat hij navigeren... met pijlen en berekeningen enz.

Spanje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2014 19:59

Spanje 17 apr 2014 21:45

Overigens jij hebt het over track en koers. Ik zie dat de Garmin er steeds automatisch course achter de naam plakt. Kan ik daar niet iets mee doen? Dat ik dat omzet naar een track?

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 17 apr 2014 21:52

Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Spanje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2014 19:59

Spanje 17 apr 2014 22:31

He dat is volgens mij interessant.
Punt 2 is neem ik aan gewoon van een willekeurig programma de route maken, toch?

Maar hoe kan ik dan routeerbare kaarten uitzetten...?

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 17 apr 2014 22:37

Bij mijn 810:
instellingen (steeksleutel)-activiteitenprofiel-train-navigatie-kaart-kaartinformatie(selecteer kaart)
op de geïnstalleerde kaart klikken en dan kiezen voor schakel in/schakel uit
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 18 apr 2014 06:52

Ik heb zelf de edge 800.
Bij koersen kan je de lijn op altijd aan zetten.
Vervolgens ga je zelf naar het begin. Zet de kaart op het scherm.
NIet GA of Rijden ofzo klikken.
En je volgt gewoon het lijntje.
Geen navigeren. Ook geen aanwijzingen.
Maar ook geen melding als je van koers af bent.
Gr Roos

Plaats reactie