Hoort zeker niet. Ik heb er gister 105 km mee in stromende regen gereden. Alles droog bij mijn 800.sjoerdth schreef:Hoe goed zou een 800 tegen water bestand moeten zijn? Heb gisteren voor de eerste keer ermee in de regen gereden en nu zit er meteen water onder het scherm waardoor de touchscreen niet meer functioneert Van een apparaat wat bedoeld is voor buitengebruik mag je toch wel wat meer verwachten lijkt mij,
Garmin Edge 800 topic deel 2
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Dit mag niet gebeuren. Gewoon contact opnemen met Garmin. Als hij nog binnen de garantie valt, wordt dit normaliter een nieuw ( lees: refurbished) toestel.sjoerdth schreef:Hoe goed zou een 800 tegen water bestand moeten zijn? Heb gisteren voor de eerste keer ermee in de regen gereden en nu zit er meteen water onder het scherm waardoor de touchscreen niet meer functioneert Van een apparaat wat bedoeld is voor buitengebruik mag je toch wel wat meer verwachten lijkt mij,
- Hans Vaessen
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
- Contact
De edge zou je zonder enig probleem in een emmer water moeten kunnen gooien om het toestel er een half uur later weer uit te halen. Wat je omschrijft is evident NIET in orde en duidt op schade aan de kast.sjoerdth schreef:Hoe goed zou een 800 tegen water bestand moeten zijn? Heb gisteren voor de eerste keer ermee in de regen gereden en nu zit er meteen water onder het scherm waardoor de touchscreen niet meer functioneert Van een apparaat wat bedoeld is voor buitengebruik mag je toch wel wat meer verwachten lijkt mij,
Advies: neem contact op met je leverancier of met garmin zelf. Als er geen sporen van schade zijn en het toestel niet ouder is dan twee jaar zal het een garantiekwestie zijn.
Ook als het buiten garantie zou zijn: toch contactopnemen; meestal krijg je een keurig 'omruilvoorstel'.
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/
Ik heb hem in mei dit jaar gekocht, dus hij valt nog onder de garantie. Ondertussen heb ik Garmin gemaild en wacht ik op reactie.
Baal er wel van juist omdat hij nog helemaal niet zo oud is en het de eerste keer was dat ik in de regen reed, daarbij gebruik ik hem bijna elke dag en trainen zonder data voelt toch een beetje als schaduwboksen
Baal er wel van juist omdat hij nog helemaal niet zo oud is en het de eerste keer was dat ik in de regen reed, daarbij gebruik ik hem bijna elke dag en trainen zonder data voelt toch een beetje als schaduwboksen
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Allebei, je hebt dus een reserve sensor.NuitKor schreef:Dank, is dat incl sensor of moet / kan daar de garmin sensor op?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Misschien verstandiger om even te bellen met de service afdeling. Gaat naar mijn ervaring in ieder geval sneller dan mailen (na telefonisch contact meteen een RMA nummer. een tweede RMA nummer in antwoord op een mail kwam ongeveer gelijk met het vervangende toestel).sjoerdth schreef:Ik heb hem in mei dit jaar gekocht, dus hij valt nog onder de garantie. Ondertussen heb ik Garmin gemaild en wacht ik op reactie.
Baal er wel van juist omdat hij nog helemaal niet zo oud is en het de eerste keer was dat ik in de regen reed, daarbij gebruik ik hem bijna elke dag en trainen zonder data voelt toch een beetje als schaduwboksen
+1. Mailen duurt lang of geeft zelfs geen reactie. Bellen geeft snel resultaat én als het meezit binnen een week of twee een vervangend toestelletje........senior schreef:Misschien verstandiger om even te bellen met de service afdeling. Gaat naar mijn ervaring in ieder geval sneller dan mailen (na telefonisch contact meteen een RMA nummer. een tweede RMA nummer in antwoord op een mail kwam ongeveer gelijk met het vervangende toestel).sjoerdth schreef:Ik heb hem in mei dit jaar gekocht, dus hij valt nog onder de garantie. Ondertussen heb ik Garmin gemaild en wacht ik op reactie.
Baal er wel van juist omdat hij nog helemaal niet zo oud is en het de eerste keer was dat ik in de regen reed, daarbij gebruik ik hem bijna elke dag en trainen zonder data voelt toch een beetje als schaduwboksen
Mooi, daar is dus wat verbeterdsjoerdth schreef:De reactiesnelheid via de mail blijkt mee te vallen, net iets minder dan 24 uur Ze hebben ook de factuur nodig voordat ze je een referentienummer waarmee je het toestel op kunt sturen, dus dat moet dan sowieso via de mail.
- Hans Vaessen
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
- Contact
Snelheid van reactie door Garmin is allicht ook seizoensafhankelijk; november is de rustigste tijd voor ze (dus dat is gunstig). Als het toestel nog onder garantie valt dan is normaliter je leverancier overigens de 'Koninklijke weg'.
Overigens is mijn indruk dat Garmin, ook in drukke tijden, vooral via https://www.facebook.com/GarminNederlandBV snel reageert. Voor wat het waard is.
Enfin, en nu maar hopen dat je snel een nieuwe hebt (want dat zal vermoedelijk de uitkomst zijn).
Overigens is mijn indruk dat Garmin, ook in drukke tijden, vooral via https://www.facebook.com/GarminNederlandBV snel reageert. Voor wat het waard is.
Enfin, en nu maar hopen dat je snel een nieuwe hebt (want dat zal vermoedelijk de uitkomst zijn).
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/
Dat vind ik echt niet meer van deze tijd, ieder bedrijf ik tegenwoordig makkelijk direct digitaal te contacteren. Als ik dan eerst naar de winkel ga waar ik iets heb aangeschaft dan is dat alleen maar een extra tussenstation die extra wachttijd creëert en als je pech hebt kom je dan terecht in een he said/she said situatie. Daarom neem ik altijd direct contact op met de fabrikant, behalve als iets out of the box niet werkt.Hans Vaessen schreef: Als het toestel nog onder garantie valt dan is normaliter je leverancier overigens de 'Koninklijke weg'.
Gezien de eerste 2 zinnen van de mail gaan ze daar zelf ook al van uit:Hans Vaessen schreef: Enfin, en nu maar hopen dat je snel een nieuwe hebt (want dat zal vermoedelijk de uitkomst zijn).
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.
Gezien het defect lijkt het erop dat wij uw toestel moeten inboeken ter vervanging.
Als het toestel is geregistreerd wordt niet naar de factuur gevraagd, althans bij mij niet.Hanz Bé schreef:Mooi, daar is dus wat verbeterdsjoerdth schreef:De reactiesnelheid via de mail blijkt mee te vallen, net iets minder dan 24 uur Ze hebben ook de factuur nodig voordat ze je een referentienummer waarmee je het toestel op kunt sturen, dus dat moet dan sowieso via de mail.