Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2308
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 okt 2014 11:33

Nikwax tech wash om de boel goed te houden

meuk
Forum-lid
Berichten: 1111
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 02 okt 2014 13:42

jsprbcn schreef:Nikwax tech wash om de boel goed te houden
+1

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 02 okt 2014 14:33

iedere wasbeurt?

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2308
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 okt 2014 14:49

Om eerlijk te zijn heb ik het pas 1x gebruikt na afgelopen winter (eerst wassen met Tech wash en daarna met TX direct wasmiddel)
Ik ga mijn nano flex, gabba, fawesome dingen vanaf nu hand wassen met een beetje tech wash gezien dat beter is voor de werking van die producten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 okt 2014 14:56

Daar ga ik echt niet aan beginnen, ik kieper de boel gewoon de wasmachine in. Fietsschoonmaken en dergelijke kost al wel genoeg tijd. De levensduur een beetje verlengen is leuk, maar de kans dat het bij sneuvelt door een keer te vallen in koers is aanzienlijk en dan is het direct afgeschreven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 02 okt 2014 14:58

Het allerbelangrijkste is dat je GEEN wasverzachter gebruikt met zulk soort kleding. Wasverzachter breekt namelijk het (chemische) middel af welke in de buitenste laag van de kleding zit. Dit middel draagt zorg voor de waterafstotende (DWR) werking.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2308
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 okt 2014 15:03

correct, en poeder wasmiddel wordt ook aangeraden over vloeibaar.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 03 okt 2014 19:16

Bij bike2build is er momenteel een 3 halen 1 betalen actie voor alle fietskleding (m.u.v. Assos). Voor de Gabba liefhebbers; vanochtend hingen er nog een aantal gabba longsleeves en convertibles in maat M en XL. Ik kan er niets over vinden op de website, dus de actie zal alleen in de winkel geldig zijn.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

christiaan25
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39

christiaan25 06 okt 2014 18:44

Ik twijfel ook om een gabba shirt aan te schaffen. Ik merk dat het met de avondritjes snel afkoeld en ik me dus of te warm of te koud kleed. Nu twijfel ik een tussen een gabba (winddicht, maar wel ademend) of een wind vest (bijv. de fawesome). Nadeel van een wind vest vind ik dat ze flink aan de prijs zijn en mss niet heel veel gebruikt gaat worden. Ben ik ook geholpen met een gabba (ook duur, maar gevoelsmatig beter te verantwoorden), die volgens mij wat breder inzetbaar is? Ben benieuwd wat jullie denken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 okt 2014 09:20

Verwacht niet te veel van het ademend zijn, je moet nog steeds gewoon je temperatuur reguleren met de rits.

Probleem wat ik met de fawesome hebt is dat het een bodywarmer is die je niet uit kunt trekken, omdat 't te groot is om in de achterzakken op te bergen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Henkyw
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2014 09:08

Henkyw 07 okt 2014 09:22

Lange mouw of de Convertible? Wat adviseren jullie? En hoe zit het met de maten?

christiaan25
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39

christiaan25 07 okt 2014 10:07

amclassic-fan schreef:Verwacht niet te veel van het ademend zijn, je moet nog steeds gewoon je temperatuur reguleren met de rits.

Probleem wat ik met de fawesome hebt is dat het een bodywarmer is die je niet uit kunt trekken, omdat 't te groot is om in de achterzakken op te bergen.
Ik fiets al behoorlijk wat jaren, maar heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van een body/vest. Ik rij als het kouder wordt altijd met een jack met winddichte voorkant of vrijwel volledig winddicht. Voor de regen heb ik een veel te groot geel regenjack, je kent ze wel :oops: .

Nadeel is dat je als het wat aan de warmere kant is ik behoorlijk ga zweten. Een vest/body zou dan ideaal kunnen zijn, aangezien je die makkelijk uitdoet of open ritst. Er zijn alleen zoveel mogelijkheden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand een goede tip?

Draag je de gabba eigenlijk alleen tijdens een bui om kan het ook dienst doen tegen de kou. Of zijn hier betere opties voor?

Plaats reactie