Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 jun 2023 20:28

bakboord1 schreef: 17 jun 2023 20:12 Jij denkt aan een mooie Peugeot met buiscommandeurs!?
Peugeot wordt vaker afgekort maar Peus, maar ik dacht aan Pegoretti ( maar een mooie PX10 uit 1973 heeft zeker ook mijn interesse en sympathie).
Niet zijken maar reiden !

PegoChris
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2023 17:29

PegoChris 17 jun 2023 20:53

20230617_201958.jpg
De Pegoretti is van 2004 de Chrisp van 2019. Ben ook bij beide framebouwers in Italië op bezoek geweest. Beide zoals het hoort met Campagnolo afgemonteerd.

PegoChris
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2023 17:29

PegoChris 17 jun 2023 20:56

Chrips moet Crisp zijn.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2032
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 17 jun 2023 21:02

Weer een nieuw merk leren kennen.
Niet bepaald mijn kopje thee maar wel mooi dat niet iedereen hetzelfde koopt. (Zegt de canyon en trek rijder)
Opvallen doet deze fiets zeker in dit kleurenschema.

Tomolino
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2023 08:03

Tomolino 12 jul 2023 08:11

Goedemorgen allemaal,

Na enige tijd meelezen zonder me te hebben aangemeld vond ik het toch eens tijd worden een profiel aan te maken en mij voor te stellen.

Ik ben Tom, woonachtig in het oosten van het land en sinds vorig jaar weer begonnen met fietsen.
In mijn jeugd tussen mijn 10e en 15e wel aardig wat kilometers gemaakt, eerst op een kleine Peugeot en later op de Bianchi van mijn vader.
Sinds ik minder train (voetbal) heb ik het fietsen weer opgepakt, vorig jaar op een geleende fiets en sinds begin dit jaar op een Cervelo S2 die ik tweedehands op de kop heb getikt.

Inmiddels zo rond de 1500 kilometer gemaakt sinds april en besloten dat ik wel een echt nieuwe fiets mocht bestellen. Als het goed is wordt eind deze week mijn nieuwe Cube Attain GTC SLX afgeleverd, een iets meer endurance dan aero gerichte fiets dus.

Veel posten verwacht ik niet te doen maar aangezien ik veel meelees vond ik het wel zo netjes mij even voor te stellen, vroeger heb ik veel op fora (automotive) gezeten en het is erg fijn dat er voor het fietsen nog steeds een erg actief forum te vinden is.

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 13 jul 2023 12:53

Welkom Tom

VeloKoga
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2023 23:05

VeloKoga 30 jul 2023 23:33

Hallo allemaal,

Ik ben een fervent toerfietser woonachtig in Vlaanderen en ga er in het weekend vaak op uit om door het land te trekken met mijn Koga LightDeluxe. Deze brengt mij overal waar ik gaan wil, met en zonder bagage.
Voor in de stad en naar het station heb ik een zeer oude, maar betrouwbare Batavus Flying Dutchman.
Sleutelen aan mijn fietsen doe ik graag zelf. Ik ben geen 'grammenjager', maar de aandrijving moet wel lekker licht en soepel lopen.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 25 aug 2023 15:09

Goedemiddag allen,

Na al wat berichten gestuurd te hebben, is het misschien wel zo netjes mezelf even voor te stellen. Mijn naam is Marijn, 36 jaar en woonachtig in Gouda. Ik ben nu een jaar of vier enigszins fanatiek aan het fietsen. Voor ik het fietsen zo leuk ben gaan vinden, heb ik wel altijd gesport voetbal, tennis, hardlopen. Volgens mij ben ik een zogenaamde Covid-fietser. Voor 2020 heb ik al wel een aantal vakanties op de fiets doorgebracht, maar pas sinds maart 2020 ben ik begonnen met kleine rondjes in de regio te maken op mijn toerfiets. Omdat ik het fietsen steeds leuker ben gaan vinden en ik mijn vrienden na verloop van tijd niet meer bij kon houden is een racefiets aangeschaft. Met een Canyon Endurace (zonder klep) rijd ik nog steeds met veel plezier door de polder en probeer ik minimaal een trip per jaar in het buitenland te maken om de bergen aan te doen. Op dit moment had ik in België gezeten als ik zaterdag niet gevallen was. Op dit moment ben ik vooral aan huis gekluisterd en hoop ik volgend weekend een klein rondje te kunnen maken. Als iemand nog een tip heeft voor een goed boek over wielrennen dan houd ik mij aanbevolen, ik ga zo beginnen aan Faster van Michael Hutchinson,

Gr.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 aug 2023 08:55

Hi Marijn,

Welkom en bedankt voor je bijdragen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 aug 2023 12:13

ColumsbusMJ schreef: 25 aug 2023 15:09 Als iemand nog een tip heeft voor een goed boek over wielrennen dan houd ik mij aanbevolen, ik ga zo beginnen aan Faster van Michael Hutchinson,

Gr.
"Ik ben God niet."
Een boek over Frank Vanden Broucke.
Ik vond het goed geschreven en heb het in één keer uitgelezen.
https://www.borgerhoff-lamberigts.be/sh ... n-god-niet
I know myself like no one else
Nothing to defend

Crimby
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 02 sep 2023 07:15

Hoi!

Even netjes voorstellen dacht ik zo. Mijn naam is Maarten, 35 jaar, en woon samen met mijn vrouw en zoontje in een dorpje nabij Nijmegen.

Na jarenlang zeer fanatiek crossfit gedaan te hebben, was ik nu al even op zoek naar een nieuwe sport die mij net zoveel kan bekoren. Vorig jaar april begonnen met mijn Giant Contend SL1 Disc en met up&downs ritjes gemaakt. Kon de smaak niet helemaal te pakken krijgen.. ook op de indoor trainer in de winter was ik nauwelijks fanatiek.

Begin augustus dit jaar een ongeluk gehad met de fiets en op mijn hoofd gevallen. Daarmee een hersenschudding opgelopen en dat heeft mij op een of andere manier getriggerd.

Alhoewel ik door het ongeluk nu enkel op de indoortrainer fiets heb ik de smaak te pakken. Nu 3x in de week 1,5-2 uur en volg ik een schema via Join.

Volgend seizoen wil ik ook eens wat tourtochten proberen of zelfs meerdaagse. Ook heb ik mijn vrouw kunnen overtuigen dat ik een nieuwe fiets mag uit zoeken mits ik in totaal 10.000km erop heb zitten. Daar heb ik wel spijt van, want dat is best veel haha!

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 sep 2023 13:19

Welkom!

(Niets mis met de houding van je vrouw hoor! Maar de mijn zegt altijd als ik voor mijzelf naar een winkel ga, en dat is dan eigenlijk altijd een fietsenwinkel of gitaarwinkel, dat ik als ik iets leuk zie, ik het vooral moet kopen. Dat natuurlijk ongeacht de vraag of ik het kan betalen:) En ze is altijd héél enthousiast als ik met iets nieuws thuis kom.)
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie