Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 09 aug 2013 14:20

En wat is een korte rit? ik heb net 1,5 u gefietst maar vind het dan wel lekker om drinken bij me te hebben..volgens mij zelfs nodig voor je lijf.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12733
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 aug 2013 14:54

havana schreef:Dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen, want de garantie vervalt bij gebruik bidons > 500 ml. Dit is mij per email verteld door Cannondale zelf. Nu moeten ze natuurlijk eerst maar eens aantonen dat het euvel veroorzaakt is door een te grote bidon, maar toch.
Toch apart de cannondale bidons zijn zelfs + 800ml

Wat ik soms, bij slechten wegen uit een soort voorzorg wel doe ik eerst uit beide bidons een slokje. Als je gaat kijken, hoe lang rijd je nou op je onderbuis met meer dan 500ml?

Op de mtb doe ik het soms ook, maar meestal een camelbag. Op de racefiets zijn die overigens voor de goede orde verboden ;)
In mijn lange trainingsronde staan tussen Scheveningen en Zandvoort wel 10 van die bijvul kranen, hebben ze netjes gemaakt en anders een benzinepomp pakken. Ik ben ook een veeldrinker met die warme weken gewoon ruim 1 bidon per uur.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3253
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 aug 2013 15:21

havana schreef:Waarom zou je in vredesnaam een rugzak omdoen als je bidonhouders hebt?
Paar redenen
  • * Omdat het drinken op die manier makkelijker voorhanden is.

    *Een drinkrugzak meer inhoud heeft dan een (thermo)bidon.

    *Minder stops om te foerageren.

    *Bidons nog wel eens uit de beugel schieten en over de straat rollen

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2013 15:56

Nicosch schreef:
havana schreef:Waarom zou je in vredesnaam een rugzak omdoen als je bidonhouders hebt?
Paar redenen
  • * Omdat het drinken op die manier makkelijker voorhanden is.

    *Een drinkrugzak meer inhoud heeft dan een (thermo)bidon.

    *Minder stops om te foerageren.

    *Bidons nog wel eens uit de beugel schieten en over de straat rollen
Kan wel wezen, het mag gewoon niet!

:-D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27613
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 aug 2013 16:24

Zijn toch allemaal voordelen die geenszins opwegen tegen het enorme nadeel van zo'n zak. Het zit vreselijk, drank wordt er lauw in en het ziet er niet uit.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 784
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 09 aug 2013 16:31

@53x11: hahaha, die regels hang ik op de wc, ge-wel-dig!!!

@havana: zo'n zak ziet er inderdaad gek uit op een racefiets. Maar een goeie camelbak zit absoluut niet in de weg hoor. Althans, op de mtb dan, want dan draag ik m wel.
Michiel

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 09 aug 2013 20:55

De bidons zijn van het merk Cannondale, dus zou vreemd zijn als ze dan geen garantie verlenen bij problemen lijkt me. Maar goed, hele discussie verder, het ging eigenlijk gewoon om het mooie plaatje hoor.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 10 aug 2013 08:28

Dat bidons van een bepaald merk zijn zegt bar weinig over de geschiktheid voor een bepaalde situatie.
:winkthumb:

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 10 aug 2013 10:47

Even aanhaken bij de kwetsbaarheid van de lichte racefietsen van carbon anno 2013

Een aantal vragen die ik me zelf afvraag.

a Hoelang gaat nu een C'dale Synapse carbon frame mee(gekocht vorig jaar) ongeveer (gemiddeld) bij
"normaal" gebruik van 2 ritten in de week zeg maar.Zo'n 3000 -max 3500 km per jaar.

b Hoelang gaan de Ultegra groepen mee en zijn er ook onderdelen van de groep die eerder
kans hebben op slijtage.

c. Hoelang gaat een carbonnen FSA crank mee.

bij gemiddeld gebruik:
van een rekreatieve fietser op vlak terrein(noorden).

Is het niet zo dat de groepen ....de fiets nu "overleven" in mijn situatie?

Natuurlijk is een cassette en ketting of eens een kabelje gewoon onderhoud,

ben benieuwd naar jullie kennis daarover of ondervinding/mening.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 10 aug 2013 10:55

Hoe lang 'iets mee gaat' tjah. Fiets je in regen/bij pekel, wat pleeg je aan onderhoud* et cetera...

Een automotor KAN 500.000km draaien maar als er niet tijdig onderhoud wordt gepleegd (lees niet) dan kan het ook zo zijn dat de motor niet verder komt dan 80.00km. Ik schets even een voorbeeld

* ik bedoel dan niet vervangen maar meer schoonmaken, vetten et cetera..
Addict R1

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12733
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 aug 2013 12:48

Om ook een beeld te geven.

Mijn vorige carbon mtb heeft in zes jaar 40k gemaakt. Wel 70% wegkilometers, maar de rest ook echt mtb werk.
Alles met dezelfde xtr en x0, behalve slijtage onderdelen niets hoeven te vervangen.

Dus crank, derrie,s en remmen zijn dezelfde , sterker ze zitten nu al een jaar op mijn pekkel fiets. Zolang je niet op je plaat gaat slijt dat met goed onderhoud echt niet.

ilbufalo
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2009 15:27

ilbufalo 10 aug 2013 21:42

Heeft er iemand enig idee of de Supersix versie van 2014 wezenlijk gaat veranderen tov 2013?
Kleurtjes zullen ongetwijfeld wijzigen, maar geld dat ook voor soort carbon etc. Met andere woorden moet ik nog wachten voor aanschaf of toch een 2013 met einde seizoen korting meepikken?

Plaats reactie