Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

pino
Forum-lid
Berichten: 3458
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 sep 2023 20:58

Leuk!
Heb jaren de Compact Pro op het wensenlijstje gehad. Maar de schuur is nu echt vol.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8598
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 sep 2023 22:27

Wordt een exclusieve racefiets.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Reilhan
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jan 2023 17:26

Reilhan 25 sep 2023 22:41

Prachtig klassiek! Benieuwd naar de totale fiets!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 sep 2023 06:36

Nice Gerard! :like:

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 26 sep 2023 07:49

Ik vind het echt fantastisch dat je zo'n liefhebber van Gios bent! Het is een prachtig frame!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6216
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 sep 2023 09:15

Er zijn - in deze categorie - natuurlijk nog veel meer mooie frames.
Ben echter redelijk bevriend geraakt met de familie en dan blij je hangen.
Er zullen er op dit forum niet veel zijn die bij hun fiets constructeur thuis zijn geweest en omdat Gios Torino toch niet buiten Italië verkocht mag worden zit er voor mij niks ongemakkelijks in.
Wie zo'n fiets wil stapt toch wel in de auto daar is mijn enthousiasme niet voor nodig.

Het blijft echter wel triest hoe Gios Torino en Gios nog regelmatig met elkaar over de grond liggen te rollen.
Jammer van zo'n mooi merk.
Alfredo is inmiddels overleden maar dat klaart blijkbaar nog niet de lucht.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5934
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 sep 2023 09:22

Wat ik me nu afvraag:
Zo'n Gios Torino frame zal vermoedelijk geen koopje zijn en een nieuwe top model frame als in Specialized, Trek of Cervélo is ook allesbehalve goedkoop. Bij die moderne top frames heb ik sterk de indruk dat je ook heel veel voor de sticker betaald en de gebakken lucht die erom heen hangt.

Maar hoe verhoudt de prijs/kwaliteit verhouding zich nu bij een Gios Torino frame? Is dat nu veel meer of minder dan die moderne super lichte carbon dingen met een bak aan marketing erbij? Betaal je veel voor de sticker,.... of zit er meer kwaliteit in zo'n frame? Ik hoef overigens niet te weten wat je ervoor betaald hebt, hoor. Ik ben gewoon benieuwd.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5392
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 sep 2023 09:52

Volgens mij ben ik nog altijd in de war hoe het nu zit met gios.it vs giostorino.

Korte samenvatting?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6216
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 sep 2023 10:17

Ik vind 1500 euro niet duur voor een frame dat op maat en in afwerking naar persoonlijke voorkeur wordt gemaakt.

Gios Torino mag buiten Italië niet verkocht worden dus het sticker verhaal is ook niet van belang.
Ik heb op van alles gereden zoals top frames van Bianchi.
Een modern carbon frame is uiteraard beter maar ik heb daar niks mee.
Op een carbon frame was ik zaterdag de 2000 meter hoge Col de Larch vast sneller opgereden. En dan? Krijg ik dan een lintje?

Gespoten staal vind ik gewoon het mooiste.
Ik ben ooit bij Gios Torino gekomen en daar - naast de vele zijstappen - wat blijven hangen.

Helaas kregen de broers Aldo en Alfredo een aantal jaar terug een meningsverschil.

Alfredo wilde in Azië frames kopen en daar Gios stickers op plakken.
Aldo wilde dat niet en gewoon een Italiaans product blijven maken.
De scheiding was een feit.

Gios Torino maakt fietsen in Italië en mag alleen in Italië verkopen. Wil je zo'n fiets zal je dus naar Italië moeten. Wordt echt NIET opgestuurd om ieder juridisch conflict te voorkomen.

Gios wordt in Azie gemaakt en alleen buiten Italië verkocht.

Ik heb voor de scheiding Alfredo en Aldo al eens ontmoet. Mn eerste Gios kocht ik in 1980.
Alfredo was (is vrij recent overleden) een echt gladde autoverkoper.
Aldo is de knutselaar. De bedenker van de diverse elementen die op de verschillende modellen hebben gezeten/zitten.
Bij Aldo thuis geweest en echt een schat van een man en Macro die nu dus Gios Torino runt heeft duidelijk de gene van zn vader.

Helaas is de zoon van Alfredo steeds op zoek naar overtredingen van de afspraken. En Marco stuurt echt nog geen sticker op.
Jammer van de energie, geld aan advocaten en tijd want die kan beter besteed worden het klanten van beide merken blij te maken.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 26 sep 2023 20:40

Dit is mijn Gios, op de sluis bij Linne, in 2015, het laatste jaar dat ik de Dolomieten Marathon reed( de lange afstand met de Giau)

AfbeeldingIMG_1757 by Hubert , on Flickr

Met Campa racing triple
AfbeeldingIMG_1749 by Hubert , on Flickr

Ik woon nu in de Eifel en zijnde bouwjaar 1950, rijdt ik sinds een halfjaar met een Orbea Gain, iets ondersteuning is wel nodig, de Gios blijft meestal staan. Dolomieten Marathon is een station te ver.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1811
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 okt 2023 12:47

Mij doet het nog steeds deugd dat mijn oudste zoon zich over mijn oude Gios ontfermt.

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37932
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2023 18:24

bluv107 schreef: 04 okt 2023 12:47 Mij doet het nog steeds deugd dat mijn oudste zoon zich over mijn oude Gios ontfermt.

Afbeelding
Ik werd daar vroeger heel hebberig van. Stonden bij Tom Schouten in de winkel.
Heel mooi.
Less is bore

Plaats reactie