Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 06 dec 2023 11:24

leon1 schreef: 06 dec 2023 10:35 Dan is een Sensa dus geen fiets voor jou. Maar om ze dan zo in de hoek weg te zetten vind ik wel kort door de bocht.
Ik zet niks weg. Rustig aan.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2446
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 06 dec 2023 11:24

Basv.L. schreef: 06 dec 2023 09:58
nijkie schreef: 05 dec 2023 22:24
Basv.L. schreef: 05 dec 2023 20:41

Het blijft een Sensa.
Leg uit.

paar lichtere wielen scheelt zo 400 gram.
Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.

Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.

Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.

Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Ik snap niet waarom je die Sensa Giulia Supremo, nu wil vergelijken met een Koga?

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 06 dec 2023 11:26

Kiekeboe schreef: 06 dec 2023 11:24
Basv.L. schreef: 06 dec 2023 09:58
nijkie schreef: 05 dec 2023 22:24

Leg uit.

paar lichtere wielen scheelt zo 400 gram.
Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.

Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.

Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.

Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Ik snap niet waarom je die Sensa Giulia Supremo, nu wil vergelijken met een Koga?
Omdat het allebei aerofietsen zijn in om en nabij dezelfde prijsklasse, en ik een punt probeerde te maken dat Sensa niet altijd meer schappelijk geprijsd is.

Daarnaast vergeleek ik de evo, niet de supremo.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 dec 2023 11:51

Basv.L. schreef: 06 dec 2023 11:26
Kiekeboe schreef: 06 dec 2023 11:24
Basv.L. schreef: 06 dec 2023 09:58

Sensa blijft toch een fietsenbedrijf wat zijn frames ergens anders koopt en zelf spuit. De meeste merken laten de frames in Azië maken, en terecht. Maar het verschil zit hem erin dat Sensa zelf niks ontwikkeld waar de meeste andere fabrikanten dat wel doen.

Vroeger waren ze vaak scherp geprijsd, maar dat vind ik tegenwoordig ook wel meevallen. De Sensa waar we het nu over hebben met Dura Ace vind ik schappelijk geprijsd maar dat zijn ze ook niet altijd meer.

Sterker nog een Sensa Guilia Evo integrale is duurder dan een Koga kinsei, beide met Ultegra DI2 en eigen merk wielsets. Alleen die van Koga zijn van Carbon met Formula naven, die van Sensa van Aluminium.

Daarnaast wat betreft de wielen, deze zijn rond de 1675 gram om daar nog even 400 gram af te schaven wordt moeilijk, dan zou je namelijk op een wielset van 1275 gram uitkomen. Dan kom je bij het serieus dure spul uit.
Ik snap niet waarom je die Sensa Giulia Supremo, nu wil vergelijken met een Koga?
Omdat het allebei aerofietsen zijn in om en nabij dezelfde prijsklasse, en ik een punt probeerde te maken dat Sensa niet altijd meer schappelijk geprijsd is.

Daarnaast vergeleek ik de evo, niet de supremo.
Sensa 15% korting en ruime keuze in afmontage,noem mij een merk op met dezelfde mogelijkheid.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3415
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 dec 2023 11:52

45mm wielen van 1300g zijn betaalbaar - vraag aan Philippos. Een Roam weegt 100g en dat zadel, daar kan ook makkelijk 100g af. Dit is een fiets die je easy op 7.5kg krijgt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 06 dec 2023 12:01

raven14 schreef: 06 dec 2023 11:52 45mm wielen van 1300g zijn betaalbaar - vraag aan Philippos. Een Roam weegt 100g en dat zadel, daar kan ook makkelijk 100g af. Dit is een fiets die je easy op 7.5kg krijgt.
Welk merk en welke naaf hebben we het dan over? En wat vind je betaalbaar?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3415
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 dec 2023 12:09

Als je Chinese velgen en laaggewicht naven (Carbon-Ti bvb, Extralite) combineert en ze hier lokaal laat inspaken, kom je niet ver boven 1k uit. Dat bedrag ligt in mijn optiek volledig in lijn met het totaalbedrag wat al aan de fiets is uitgegeven. En die wielen zullen het gevoel op de fiets transformeren tov de huidige wielen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 dec 2023 12:40

Basv.L. schreef: 06 dec 2023 12:01
raven14 schreef: 06 dec 2023 11:52 45mm wielen van 1300g zijn betaalbaar - vraag aan Philippos. Een Roam weegt 100g en dat zadel, daar kan ook makkelijk 100g af. Dit is een fiets die je easy op 7.5kg krijgt.
Welk merk en welke naaf hebben we het dan over? En wat vind je betaalbaar?
Ik heb ze 1355 gr met 240 naven en 45mm velgen €1029,-
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 dec 2023 12:57

Ik heb eenzelfde set als Nijkie hangen, 1360gr. Die komen straks in de BMC...
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 06 dec 2023 13:17

scottpch schreef: 06 dec 2023 12:57 Ik heb eenzelfde set als Nijkie hangen, 1360gr. Die komen straks in de BMC...
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.
Inderdaad, kwalitatief is het prima spul, ik heb ook nooit anders beweerd. Alleen op het gebied van techniek komen ze ook niet mee met merken als Specialized, Cannondale of Trek, vandaar mijn eerste opmerking over het gewicht.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8594
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 dec 2023 13:34

Basv.L. schreef: 06 dec 2023 13:17
scottpch schreef: 06 dec 2023 12:57 Ik heb eenzelfde set als Nijkie hangen, 1360gr. Die komen straks in de BMC...
Ik begrijp Bas.L. wel een beetje, Sensa is ooit toegevoegd aan de merken Target (voor de instapper), Intersens ( voor de wat rijkere types) en daarna Sensa voor de race en MTB met dus een hoog china gehalte.
Langzamerhand is Sensa echter wel omhoog gekomen en wordt niet meer geassocieerd met die andere 2 merken, echter prijstechnisch zijn ze wat goedkoper dan de gevestigde merken, kwalitatief is er niks mis mee.
Inderdaad, kwalitatief is het prima spul, ik heb ook nooit anders beweerd. Alleen op het gebied van techniek komen ze ook niet mee met merken als Specialized, Cannondale of Trek, vandaar mijn eerste opmerking over het gewicht.
Cannondale heb ik ook😉6% staat het achterwiel zogenaamd uit het midden en waarom?nuttuloze feature.Sensa geen exotische zadelpennen etc.Maar we begrijpen elkaars punt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 06 dec 2023 14:10

Ik heb de nodige Cannondale's gehad, dus ken de problemen, Specifieke stuurpennen voor de vorige generaties lefty vorken, Derailleurpatten met te weinig vlees bij de Systemsix, dunne balhoofdlager randjes. Waardeloos SI systeem voor de druk op het balhoofd wat elke keer los trilt. Maar als ze werken zijn het over het algemeen zeer fijne fietsen.

Plaats reactie