Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Grizl CF SLX

thomas1
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2017 14:12

thomas1 27 apr 2024 07:53

Ik twijfel - als je niet handig bent is een Canyon dan een slimme koop?, laat hem dan evt. afleveren in Eindhoven.
De fiets is nu in de sale en je krijgt wel veel bang voor de buck. Electronisch schakelen en carbon wielen
Ben alleen bang voor de aftersales als er wat aan de hand is, dat het een boel geregel is.
Ook heeft de fiets een wat langere reach en kortere stack, kijk naar de XL, heb nu een checkpoint ALR5 61, ga ik dit merken?
Zie ik behalve deze 2 maaren nog iets over het hoofd, bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16049
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 apr 2024 11:39

thomas1 schreef: 27 apr 2024 07:53 .......
Ben alleen bang voor de aftersales als er wat aan de hand is, dat het een boel geregel is.
..............
Dan moet je het niet doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 27 apr 2024 14:35

thomas1 schreef: 27 apr 2024 07:53 Ik twijfel - als je niet handig bent is een Canyon dan een slimme koop?, laat hem dan evt. afleveren in Eindhoven.
De fiets is nu in de sale en je krijgt wel veel bang voor de buck. Electronisch schakelen en carbon wielen
Ben alleen bang voor de aftersales als er wat aan de hand is, dat het een boel geregel is.
Ook heeft de fiets een wat langere reach en kortere stack, kijk naar de XL, heb nu een checkpoint ALR5 61, ga ik dit merken?
Zie ik behalve deze 2 maaren nog iets over het hoofd, bedankt voor het meedenken.
Je kunt het onderhoud ook uit laten voeren in Eindhoven

esmeew
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 28 apr 2024 18:58

Er zijn in zowel Belgie als NL pak m beet 20-30 service partners van Canyon. Verder kun je ook naar een andere winkel voor service of reparaties.
Ga je een langere reach en kortere stack merken? Dat ligt aan jou en het verschil tov van je huidige fiets. Is het verschil 2mm of 10-20mm.
Ik heb zelf ook onlangs deze fiets gekocht, en het is een topper! nu 300km op gefietst en erg blij mee. Een heel groot verschil tov mijn oude gravelbike.
Zelf vind ik het stuur ook erg breed wat Canyon meelevert. Ook iets om naar te kijken en over na te denken. Ik heb bij de aankoop rekening gehouden dat ik waarschijnlijk in de toekomst nog een keer 300 moet uitgeven voor een ander stuur.

Plaats reactie