Alles over vakanties op én met de fiets

Gravel routes Lac du Der-Chantecoq Frankrijk

fred_15
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2024 11:44

fred_15 26 apr 2024 09:31

Iemand ervaring met gravelen in de omgeving van het Lac du Der? De "klassieke" websites leveren niet direct resultaten op maar als ik op de Komoot-kaart kijk vermoed ik dat er toch redelijk wat gravel moet zijn.

Alvast bedankt!!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5703
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 mei 2024 10:33

https://www.outdooractive.com/en/gravel ... utes/5262/ niks gravel over het lac du der maar toch een paar fietsroutes in de buurt en gravelroutes in andere streken.

https://www.google.com/maps/@48.5577807 ... &entry=ttu

Op internet vind ik zo onmiddellijk niks maar als je op bvb streetview kijkt zie je dat de zijwegen meestal er toch gravelachtig uit zien. Ik ben ook al een paar keer tussen het nabijgelegen Troyes en Dijon /Auxerre op vakantie met de racefiets geweest en heb er toch redelijk veel gravelachtige wegen voorbij gereden.
Anders gewoon fiets pakken en op de "bonne chance" rijden. Eens moeten een stukje terugkeren of een stukje "a pied" neem je er dan maar bij.
Op die wijze heb ik nog leuke plekjes leren ontdekken.
Doen dus!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fred_15
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2024 11:44

fred_15 06 mei 2024 15:40

@fiedoo via streetview is er idd. redelijk wat gravel te zien maar op www is er niet veel terug te vinden. 't Zal inderdaad wat "bonnen chance" rijden worden :D

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5703
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 mei 2024 20:08

Tijdens 1 van de tourritten op een 80 kms van het lac du der doen ze een paar gravelwegen aan. In heel de streek zijn er van die wegen. Als je nog niet vertrokken bent kun je daar een indruk krijgen van wat je onder de wielen kunt krijgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie