Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 28 mar 2024 12:45

Nu dan ook eens een pluim in plaats van gezeur (al schrok ik eerst wel). Dura Ace wielen besteld bij Bike-components. Zij verzenden in de regel met DHL ecommerce al staat op de website dat ze vrij zijn in hun keuze voor koerier. Ik schrok dus in eerste instantie toen ik gisteren om 15:24 een mail kreeg met daarin de verzendbevestiging via GLS. Op mijn huisadres....en daarbij de melding dat ik niets kon wijzigen. Op goed geluk dan maar want ik ben morgen weg en dan pas 2 april weer thuis. Pasen zit er natuurlijk ook nog tussen (al is dat eerder geluk in mijn geval want dan bezorgen ze natuurlijk niet).

Maar toen het pakket eenmaal in bezit was van GLS kreeg ik een mail waarin ik wel zaken kon aanpassen. Daarbij de melding dat bezorging 2-4 werkdagen kan duren. Welnu, ik heb het pakket zojuist afgehaald bij het distributiepunt van GLS. Minder dan 24 uur.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 mar 2024 13:18

GLS vind ik hier altijd goed.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 mar 2024 08:15

Dit is ook een handige site https://parcelsapp.com/
Scroll ook eens helemaal naar beneden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 apr 2024 12:32

DPD zal vanochtend een pakketje bezorgen tussen 10.27 en 11.27 uur. Mijn vrouw is de hele dag thuis aan het werk. Ik kom net thuis om te lunchen en vraag of het pakket er al is. Nee dus. In de live tracker staat dat hij nog onderweg is. Net nog maar eens gekeken en nu wordt hij naar een pick up punt gebracht, want we waren niet thuis en het kon niet bezorgd worden?!?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 apr 2024 12:50

Ja, business as usual. Ik had al een week een pakket voor mijn buurman in de gang staan. Meestal pikt ie dat snel op. Dus ik zeg van het weekend: weet je dat er nog een pakket bij mij staat? Wist van niks, geen bericht. Hij had al geklaagd bij de verzender. Nou heb ik een goede verstandhouding met de buurman en spreek ik hem regelmatig, maar dat is vaak tegenwoordig ook niet meer het geval. Vervoerder van dienst was DHL.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 apr 2024 13:05

Alhoewel ik altijd wel positief was over DHL is dat langzaam anders nu. Eerst als dat debakel dat een pakket 'zoek' was. Nu afgelopen weer een bezorgmoment afgesproken. Twee dagen later zelfs, je zou dus denken tijd om de planning in elkaar te draaien, en wat denk je.... Niets geleverd. Daarna maar wederom het pakketpunt als leverpunt aangevinkt. Dat werkt dan wel. Ik denk dat ik dat maar standaard ga invullen. Gaat een stuk vlotter.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 15 apr 2024 14:05

Bij mij gaat DHL alleen ‘fout’ als ik het gebruik via marktplaats. Die pakketjes doen er op de een of andere manier altijd langer over in het sorteercentrum dan reguliere verzendingen.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 15 apr 2024 14:23

DHL is echt ver-schrik-ke-lijk. Zeer slechte info over het bezorgmoment. De medewerkers zijn behoorlijk aso; ze liegen dat 't gedrukt staat. Mij werd meerdere keren verweten niet thuis te zijn, en dus mocht ik het pakket dan elders ophalen, niet bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt maar nota bene in een andere stad. Klachtenbehandeling is van eenzelfde drama. Verder zijn dozen vaak beschadigd; heeft men de inhoud stiekem bekeken, af gaat men al te driest met de spullen van de klant om? Afijn, nee, doet u mij PostNL maar, die bezorgen keurig op tijd, met een vriendelijk lach en krijgen dus van mij altijd een fooi !!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 apr 2024 15:35

rikkert schreef: 15 apr 2024 12:50 Ja, business as usual. Ik had al een week een pakket voor mijn buurman in de gang staan. Meestal pikt ie dat snel op. Dus ik zeg van het weekend: weet je dat er nog een pakket bij mij staat? Wist van niks, geen bericht. Hij had al geklaagd bij de verzender. Nou heb ik een goede verstandhouding met de buurman en spreek ik hem regelmatig, maar dat is vaak tegenwoordig ook niet meer het geval. Vervoerder van dienst was DHL.
Van de week ook de halve straat afgezocht naar bij wie mijn pakket bezorgd was. Er was gewoon aangegeven dat het bij mij thuis was bezorgd, ondanks dat er niemand thuis was.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2024 15:38

Als ik dit lees kan ik niet anders dan concluderen dat het niet aan de bezorgdienst ligt maar aan de individuele bezorger. DHL is hier juist weer prima en is UPS dramatisch. Blijkbaar kunnen ze zo moeilijk aan mensen komen dat elke idioot wordt aangenomen.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 apr 2024 15:38

Se7en schreef: 15 apr 2024 14:05 Bij mij gaat DHL alleen ‘fout’ als ik het gebruik via marktplaats. Die pakketjes doen er op de een of andere manier altijd langer over in het sorteercentrum dan reguliere verzendingen.
Bij mij was hij laatst verdwenen. Gekocht via mp. Krijg je een vergoeding van 3,40. Dekt niet eens de verzendkosten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2024 15:56

MP doe ik altijd via PostNL. Gaat het minst fout.
Less is bore

Plaats reactie