Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kledingsets inzameling?

Echo
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 04 mar 2024 22:11

Ik heb (en mijn fietsmaatjes) een behoorlijk
aantal kledingsets die je “kreeg” bij fietsevenementen (TourduALS bijvoorbeeld) Die draag ik eigenlijk nooit meer. Is er iemand bekend met een kledinginzameling voor fietsers? Ik heb wel eens een oproep voorbij zien komen voor een Afrikaans en een “Oostblok”land maar kan daar niets meer over terug vinden. Weggooien vind ik een beetje zonde, 1 of 2x gedragen, als nieuw dus.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 05 mar 2024 09:41

Goede vraag, helaas kan ik je geen antwoord geven. Hier ligt ook wat bijna ongedragen kleding, of wat niet meer past en verder nog prima is. Als er dan nog iemand blij mee gemaakt kan worden, zou mooi zijn.
Dus wie heeft er een adresje voor fietskledinginzameling?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mar 2024 09:46

Ik volg even.

Ik heb hier zoveel kleding die ongebruikt is... Ik probeer veel weg te geven en op de MTB te gebruiken maar dan nog...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4365
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 mar 2024 09:53

Het blijft bijzonder dat dit soort initiatieven niet bekend zijn. Ik ken ze namelijk ook niet, ook niet voor overige overbodige niet fietsgerelateerde spullen. Nu gaat er vaak een bak spullen naar de kringloop, maar ik heb het idee dat er betere organisaties zijn.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 mar 2024 09:54

Ik weet dat 12Gobiking in Waddinxveen ooit een dergelijk actie op poten gezet heeft voor Afrika. Ik werkte destijds om de hoek. De pagina met de link naar het project bestaat nog: https://www.12gobiking.nl/bikes4africa. Misschien dat 12go je ook nog op andere initiatieven kan wijzen?

Ik vond ook nog deze: https://www.streetwisecyclerace.nl/donaties/

En een oud draadje hier op het forum, waar sommige linkjes al niet meer werken: viewtopic.php?t=86681
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 mar 2024 09:58

Beseffen deze organisaties dat ze bijdragen aan de berg van ongebruikte wielerkleding?

Misschien is dat de way to go?
Kan een initiatief vanuit dit forum zijn om organisaties bewust te maken dat veel kleding één keer gebruikt word en via de kast uiteindelijk op de afvalhoop beland.
Als we hier in een paar dagen pagina's vullen met afbeeldingen van één keer gedragen kleding dan kun je mensen bij die organisaties er op wijzen en dan eens kijken wat er gebeurt.

Stijgt dit forum ook eens uit boven het niveau van de dorpspomp.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1439
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 mar 2024 10:19

Misschien is er iets op te zetten. Via een van de twee bonden of een grote kringloopketen.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 mar 2024 10:54

BertL schreef: 05 mar 2024 10:19 Misschien is er iets op te zetten. Via een van de twee bonden of een grote kringloopketen.
Kringlopen zijn tegenwoordig harde business.

Kunnen we ook zelf iets opzetten, ik weet niet hoe dat met die kledingsapps zoals Vinted werkt, kun je daar een eigen themawinkel aanmaken waar anderen zelf hun fietskleding in kunnen zetten?

Zelf een webshop opzetten is ook geen rocket science meer.

Of je doet het samen met de goede doelen, opbrengst kunnen geheel of gedeeltelijk naar het goede doel.

Sorry, ik zit een een ideeën modus

1094
Forum-lid
Berichten: 1668
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 mar 2024 10:57

Gratis af te halen op marktplaats zetten, weet niet of iemand daar op af komt.
Heb vaak het idee dat het bij veel tochten ook een onderdeel is van de marge, hoog inschrijfgeld om een shirt te verantwoorden en dan een shirt voor een paar euro laten maken.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 05 mar 2024 11:03

Ik ben dit wel eens tegen gekomen: https://sportspullenbank.nl
Verder geen ervaring mee.

Volg topic ff voor welke initiatieven er nog meer zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3532
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 mar 2024 11:12

Bij veel loopjes kun je (geen idee nog steeds zo is) kiezen voor een medaille of niet. Ik koos zonder, kreeg je een euro korting en een medaille minder op de berg. Lijkt me voor shirts ook prima. Voor die organisaties is zo'n shirt natuurlijk ook reclame, mensen die er mee rijden bevinden zich tussen de doelgroep, beter kun je niet hebben. Maar een keuze zonder zou in deze tijd goed zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 mar 2024 11:19

De wieler- of hardloopshirts weiger ik ook altijd. Het is toch meestal belabberde kwaliteit. Medailles bewaar ik dan weer wel :-).
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie