Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke fietscomputer zou jij kopen?

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 25 jan 2024 13:59

Ik heb nog de eerste generatie Wahoo Bolt uit 2017, daar mag stilaan wel een vervanging voor komen ondanks dat het apparaat nog prima werkt. Batterijduur wordt wel een dingetje, waar ik in 2017 hooguit 3uur achter elkaar op de fiets zat :D ben ik inmiddels de huidige Bolt ontgroeit (toename duur/ toename aantal gekoppelde sensoren). Welke Wahoo het wordt, weet ik nog niet, maar dat het een Wahoo wordt staat vast.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 25 jan 2024 16:58

Lcsmet schreef: 18 jan 2024 20:49 Ik ben nu al benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden. :)
Het blijft spannend tot het einde! :D
Courir c'est mourir un peu

Baldwin
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 mar 2021 21:32

Baldwin 25 jan 2024 17:58

synapse schreef: 25 jan 2024 16:58
Lcsmet schreef: 18 jan 2024 20:49 Ik ben nu al benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden. :)
Het blijft spannend tot het einde! :D
Ik denk een cateye.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16056
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2024 18:19

SteefH schreef: 24 jan 2024 14:51 ...........dan zou het nu gaan tussen een edge explore 2 of een bryton s500/s800.
............
Bijna net zo goed als de 1040 maar een stuk goedkoper
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3124
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 jan 2024 18:44

@TS doe je zelf een lol koop een Garmin.

Bryton zoals Havana aangeeft gaat je niet gelukkig maken, ken Havana een beetje en als hij zijn twijfels heeft….
YFood !!!

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 10 feb 2024 11:03

Wahoo Roam of Bolt V1 of V2. Ik heb geen ervaring met Garmin maar al mijn fietsvrienden die ooit met een Garmin hebben gefietst en nu met een Wahoo willen NOOIT meer wat anders. Makkelijk in te stellen en ook makkelijk te bedienen met de grote knoppen. Wereld spul!

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 10 feb 2024 13:18

luvene schreef: 10 feb 2024 11:03 Wahoo Roam of Bolt V1 of V2. Ik heb geen ervaring met Garmin maar al mijn fietsvrienden die ooit met een Garmin hebben gefietst en nu met een Wahoo willen NOOIT meer wat anders. Makkelijk in te stellen en ook makkelijk te bedienen met de grote knoppen. Wereld spul!
Dat ligt er puur aan wat je wil Luvene :)

Ik vind het juist heerlijk dat ik m'n Garmin exact zo in kan stellen zoals ik wil, en niet gebonden ben aan wat een fabrikant vindt wat je wel en niet zou moeten kunnen. Kan hij iets niet, is er vast wel een ConnectIQ app die het mogelijk maakt, en anders bouw je het zelf maar. Verder zijn widgets / datafields als Mywindsock en die voor de Garmin Varia (kom even niet op de naam) vaste prik bij mij. Ook dat ik m'n spotify op m'n telefoon kan bedienen vanaf de standaard Music widget op m'n Garmin (vorige/volgende, play/pause en volume) is echt geweldig. De meeste BT oordoppen hebben een ruk bediening, en dit maakt het voor mij mogelijk om mijn Sony BT oordoppen (met kabel ertussen zodat ik ze niet kwijtraak zoals al 2x met losse BT oordoppen gebeurt is) te gebruiken zonder gedoe.

Maar goed, ik ben ik, en ik weet ook dat veel mensen dat allemaal niet zo boeit, die willen gewoon een kaart, en wellicht wat datavelden, en het liefst zo eenvoudig mogelijk. Dat is prima, Wahoo heeft echt top spul hiervoor, en is kwa UI en bediening voor de meeste mensen gebruikersvriendelijker dan een Garmin.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16056
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 feb 2024 14:10

In de club waar ik tot voor enkele jaren lid van was had echt iedereen een Garmin.
Dat we indertijd, nog met de Garmin Edge 705, met zijn allen een "cursus" Garmin hadden gevolgd zal daar niet vreemd aan geweest zijn.
Het is dikwijls zo dat als de eersten met een bepaald toestel/kledij beginnen de anderen, als het een beetje goed is, volgen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeHandelaar
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2013 12:13

DeHandelaar 10 feb 2024 16:39

Mijn antwoord zou zijn: De fietscomputer die nog moet worden uitgevonden.
Als ik tests lees en luister naar ervaringen dan zijn op dit moment alleen de computers van Garmin, Wahoo en Hammerhead het overwegen waard. De rest zou ik zeker niet kopen.
Ik heb zelf een Garmin 830 en als ik reviews lees, is dat wat navigatie betreft zo ongeveer het beste wat er is. Ik ben regelmatig niet blij. Zeker off-road is het aflezen van de kaart een drama. Bijvoorbeeld op een driesprong is het echt gokken. Maar ook op de weg is het niet best. Op rotondes stuurt ie je rechtsaf, als je rechtdoor moet. Kortom, als de stand van de techniek is, valt er een hoop te verbeteren..

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 10 feb 2024 18:03

csteenbe schreef: 25 jan 2024 18:44 @TS doe je zelf een lol koop een Garmin.

Bryton zoals Havana aangeeft gaat je niet gelukkig maken, ken Havana een beetje en als hij zijn twijfels heeft….
Havana heeft hem waarschijnlijk ook getest.
Dus ik zou zijn mening sterk ter harte nemen.


Merendeel van de mensen die wat roepen heeft een N=1 ervaring of ervaring met 1 merk.


Daarnaast is het ook niet fair als je vroeger in 2017 een klote Wahoo/Garmin had en nu een goede Garmin/Wahoo. Want allebei de merken groeien.

Wahoo en Garmin zijn allebei goed en ze hebben beide specifieke punten waar ze in uitblinken.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 feb 2024 18:39

Bij ons in de fietsgroep is iemand die vanaf het begin van de GPS apparaten een Garmin heeft, altijd goed.
Zelf jarenlang een Wahoo ook tevreden en iemand met een Mio en een Hammerhead waar nog wel eens ooit wat dingetjes aan de hand zijn.
Inderdaad met een Garmin of Wahoo kun je geen slechte keuze maken lijkt me.
Even uitzoeken wat je er allemaal precies mee wilt doen en bestellen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6116
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 feb 2024 14:12

luvene schreef: 10 feb 2024 11:03 Wahoo Roam of Bolt V1 of V2. Ik heb geen ervaring met Garmin maar al mijn fietsvrienden die ooit met een Garmin hebben gefietst en nu met een Wahoo willen NOOIT meer wat anders. Makkelijk in te stellen en ook makkelijk te bedienen met de grote knoppen. Wereld spul!
Uiteraard zullen de mensen die van Garmin naar wat anders zijn gaan zoeken, niet zo snel terug gaan naar Garmin.
Er zal een reden geweest zijn waarom ze voor wat anders in de markt waren. En eigenlijk is het juist fijn dat er wat te kiezen is ook, zodat ieder zijn wensen kan invullen. Ofwel snel/makkelijk via methode X.., de ander wat preciezer en persoonlijker instelbaar, met wat meer uitzoekwerk via methode Y.,. en weer een ander let op het budget en kiest value for money bij product Z.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie