Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

dehei
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2014 17:20

dehei 16 jun 2014 20:45

Vraagje; kan je op de 505 met nieuwe update, bluetooth en ANT+ sensors mixen?

steenl
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2014 00:34

steenl 18 jun 2014 00:48

Forumleden,
Na vele km's toch maar een uitgebreide fietscomputer gekocht.
Heb de MIO 505 HC op proef. 1e indrukken zijn goed.
Navigeren was in het begin ff wennen, maar gaat nu ook goed.
Ik heb twee vraagjes.
Indien je de suprise functie kiest en je mist een afslag kun je dan doorfietsen en dat hij jij dan later weer op de route probeert te krijgen? Had ik de eerste keer, maar hij stuurde mij daarna linea recta naar huis. Ben je wel snel thuis :)
Vanavond heb ik mijn standaard rondje gedaan. Via het dashboard drukte ik op de rode record knop. Opname werd gestart. Ik kreeg alleen de hele rit de navigatie en kaart te zien. Mijn wens is om dan de hele rit het dashboard te tonen.
via pijltje rechtsonder krijg je wel het dashboard te zien, maar bij een kruising springt hij weer op navigatie.
Wat moet ik doen? Rit starten via training?

Super dank voor jullie input.

Groeten,
Een ouwe fietser.

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 19 jun 2014 06:05

@steenl,

Als ik een "standaard tripje doe"een bekende route maw" waarvoor je geen technologie nodig hebt staat mijn Mio 505 bij het vertrek op dashboard/opname .. simpel. Ga je navigeren dan is het toch logisch dat hij bij een afslag ingrijpt...citaat van een bekend forumlid..."maar ik kan het mis hebben" ;)

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 19 jun 2014 06:31

Een ingestelde navigatie dient na beëindigen ook afgesloten (bevestigd)te worden.
Maw..navigatie stoppen..yes/no...

steenl
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2014 00:34

steenl 19 jun 2014 16:52

Sauvi bedankt voor je antwoord.
Ik heb dus waarschijnlijk mijn navigatie niet gestopt. Ik zal vanavond ff kijken. Ik heb de MIO al wel een paar keer uitgeschakeld. Je zou verwachten dat hij dan ook de navigatie stopt. Niet dus.
Je hebt bij je standaard rondje dus de hele tijd het dashboard in beeld?

Groeten,
Steen

raassie
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 19 jun 2014 22:06

Bij het rijden van een vast rondje heb ik iid constant het dashboard in beeld, navigatie staat dan uit. Ik ben ook wel eens vergeten de navigatie uit te zetten, hij blijft dan iid navigeren of vragen of je verder wil gaan met navigeren.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 23 jun 2014 22:41

Heb een Mio 305 met alle sensoren erbij, cadanssensor deed het tijdens het testen toen ik 'm net had. Na het updaten naar v4 doet die het niet meer, contact met Mio over gehad en er komt nu een nieuwe sensor mijn richting op. Ben benieuwd.
Maar verder voldoet die prima, afleesbaarheid mag alleen wel iets beter in de zon, vooral de vetvelkken zijn erg storend

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 24 jun 2014 18:40

@Naambezet.
Heb je verder geen probemen na de update?
Ik durf niet te updaten want ik lees alleen maar ellende na die update
Ik lees iets over snelheden die niet kloppen
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 24 jun 2014 22:40

Kan het zo zijn dat je op een forum als dit alleen maar reacties leest van mio gebruikers bij wie het updaten mis gaat? Ik heb zelf ook de update gedaan en dat is probleemloos verlopen. Ik vind wel de reactiesnelheid van het scherm minder geworden maar verder heb ik geen problemen. Ik heb overigens het oermodel Mio cyclo 300, dus geen sensoren, wifi, hartslagmeters enz.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 26 jun 2014 00:12

Verder geen problemen. Alleen na het updaten kon die de snelheids/cadanssensor niet meer vinden, na geformatteerd te zijn deed die het weer.
Enige dat het nu niet doet is de cadanssensor, maar deze had ik ook niet gebruikt (wel getest) voor de update. Zou even wachten als ik al het ellende lees op hun Facebookpagina

PatrickMe
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2013 12:36
Locatie: Poortugaal

PatrickMe 15 jul 2014 09:35

Ik heb waarschijnlijk een simple vraagje.
Op het moment dat ik een track wil fietsen en ben niet bij het startpunt krijg ik het scherm zoals te zien in onderstaande link.
http://regmedia.co.uk/2012/12/06/mio_cyclo_300_4.jpg

Kunnen jullie vertellen wat het verschil is tussen de twee iconen onder de fiets en auto?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16128
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jul 2014 11:59

PatrickMe schreef:Ik heb waarschijnlijk een simple vraagje.
Op het moment dat ik een track wil fietsen en ben niet bij het startpunt krijg ik het scherm zoals te zien in onderstaande link.
Afbeelding

Kunnen jullie vertellen wat het verschil is tussen de twee iconen onder de fiets en auto?
Als ik me niet vergis brengt het linkse icoontje je "op" de route en het rechtse icoontje brengt je recht terug naar start/aankomst.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie