ik ben er bijna zeker van dat ik een v.5 ga kopen wat vinden jullie van de v.5??
heeft er iemand een foto van (buiten de gazellesite foto's om)???
Gazelle
wivo_6 schreef:simen en cogiro, tevreden van de V8. Niet te stijf?
Dat valt erg mee
Alleen de crank is erg stijf in de dwarsrichting (en dat is gunstig)de rest voelt goed aan, zeker op de langere afstand is het comfort toegenomen.
Het stuurt niet zo scherp als de stalen Raleigh die ik hiervoor had.
Maar dat was dan ook wedstrijdframe.
Kijk anders ook even op de topic over de gazelle V8
PS:sorry voor de late reactie was even trainen met dat mooie weer van de voorlaatste tijd.
Zij is ook tegen
simen schreef:wivo_6 schreef:simen en cogiro, tevreden van de V8. Niet te stijf?
Dat valt erg mee
Alleen de crank is erg stijf in de dwarsrichting (en dat is gunstig)de rest voelt goed aan, zeker op de langere afstand is het comfort toegenomen.
Het stuurt niet zo scherp als de stalen Raleigh die ik hiervoor had.
Maar dat was dan ook wedstrijdframe.
Kijk anders ook even op de topic over de gazelle V8
PS:sorry voor de late reactie was even trainen met dat mooie weer van de voorlaatste tijd.
Simen, bedankt voor de reactie.
Ik vind het alvast een heel mooi sober frame. Ben al wat gaan rondkijken naar titaantjes en de V8 geniet nog altijd mijn voorkeur (wel jammer van die standaard opbouw met Shimano, heb liever Campa).
[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHFKKSKU.jpg]
onlangs deze gazelle gekocht, weet niet heel veel ervan maar hier enkele specs:
- frame is nieuw Gazelle Formula (ik geloof iets met Reynolds staal)
- nieuw zadel sella italia
- nieuw carbon voorvork van Pro
- nieuw zadelpen Pro
- velgen van Mavic
- Campagnolo derailleurs, tandwielen schakelaars enzo
- gewicht van de fiets is 10 kg
weet niet van welk bouwjaar het frame is, maar hij is wel nieuw
fiets gaat als de brandweer, zeker in vergelijking met mn mtnbike
onlangs deze gazelle gekocht, weet niet heel veel ervan maar hier enkele specs:
- frame is nieuw Gazelle Formula (ik geloof iets met Reynolds staal)
- nieuw zadel sella italia
- nieuw carbon voorvork van Pro
- nieuw zadelpen Pro
- velgen van Mavic
- Campagnolo derailleurs, tandwielen schakelaars enzo
- gewicht van de fiets is 10 kg
weet niet van welk bouwjaar het frame is, maar hij is wel nieuw
fiets gaat als de brandweer, zeker in vergelijking met mn mtnbike
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Mooie klassiek model en uitstraling! Veel fijne en veilge km's.
What makes the boat go faster?
Beste Gazelle fans??
Ik heb sinds april 2007 een Gazelle V8. Inmiddels de tweede. Met de eerste titanium had ik de bekende zadelpen problemen. Zadel zakte in het frame. Daarnaast zaten er nogal wat schoonheidsfoutjes aan de fiets die afgemonteerd aan de dealer geleverd wordt. Gazelle heeft een en ander voorlopig goed opgelost, nam de fiets terug en ik heb inmiddels een nieuwe. Men moet nog wel een goede sluitring ontwikkelen, omdat op mijn fiets een voorlopige oplossing zit. Ik ben ondanks de happeringen zeer gecharmeerd van de fiets. Prima zit. Heb mijn hele leven Gazelle gereden. (reed wedstrijden in de jaren 70-80. Met de Titanium heb ik inmiddels zo'n 1600 km afgelegd. Maar !!!!! In de eerste en in deze fiets zit een zeer irritante tik, kraak in de pion - ketting - achterderailleur. Deze is alleen hoorbaar als gefietst wordt op het middenblad voor en op de 15 > 17 achter. Het gaat mee in het beentempo. We hebben alles geprobeerd. Derailleur steeds tikje erbij, tikje eraf. Niet op te lossen. Nu gaat de pion eraf en kijken we of het daarin zit. Daarnaast ga ik een nieuw wiel proberen.
Snappen er niets van. Nu is bekend dat titanium een klankkast is, maar dit heeft daar niets mee te maken.
Wie heeft de oplossing. Ik ben erover in discussie met Gazelle.
groeten
Ik heb sinds april 2007 een Gazelle V8. Inmiddels de tweede. Met de eerste titanium had ik de bekende zadelpen problemen. Zadel zakte in het frame. Daarnaast zaten er nogal wat schoonheidsfoutjes aan de fiets die afgemonteerd aan de dealer geleverd wordt. Gazelle heeft een en ander voorlopig goed opgelost, nam de fiets terug en ik heb inmiddels een nieuwe. Men moet nog wel een goede sluitring ontwikkelen, omdat op mijn fiets een voorlopige oplossing zit. Ik ben ondanks de happeringen zeer gecharmeerd van de fiets. Prima zit. Heb mijn hele leven Gazelle gereden. (reed wedstrijden in de jaren 70-80. Met de Titanium heb ik inmiddels zo'n 1600 km afgelegd. Maar !!!!! In de eerste en in deze fiets zit een zeer irritante tik, kraak in de pion - ketting - achterderailleur. Deze is alleen hoorbaar als gefietst wordt op het middenblad voor en op de 15 > 17 achter. Het gaat mee in het beentempo. We hebben alles geprobeerd. Derailleur steeds tikje erbij, tikje eraf. Niet op te lossen. Nu gaat de pion eraf en kijken we of het daarin zit. Daarnaast ga ik een nieuw wiel proberen.
Snappen er niets van. Nu is bekend dat titanium een klankkast is, maar dit heeft daar niets mee te maken.
Wie heeft de oplossing. Ik ben erover in discussie met Gazelle.
groeten
Hee ik heb pas proefgereden op een V.5 ik vind dit écht dé fiets voor mij goede houding en ik vind hem mooi.
mijn vader heeft gezegd dat hij de V.6 mooier vind ik vind hem oook mooi maar is hij die meerprijs waard (voor die achtervork)?? is dat carbon echt voelbaar comfortabeler en is het niet eventueel te slap aangezien ik wedstrijden ga rijden?
mijn vader heeft gezegd dat hij de V.6 mooier vind ik vind hem oook mooi maar is hij die meerprijs waard (voor die achtervork)?? is dat carbon echt voelbaar comfortabeler en is het niet eventueel te slap aangezien ik wedstrijden ga rijden?
Die carbon achterbrug moet je niet te zwaar aan tillen. Sterker nog, de kwetsbaarheid van een extra verbinding zou mij doen besluiten de V5 te nemen. Het ziet er best mooi uit zo'n carbon achtervork, maar niet meer dan dat. Gewoon die V5 nemen als je die mooier vindt, prima fiets.
dus daar moet het ook op uit te houden zijn?
lekker pech heeft ie een sinaasappel in zijn garage staan :p ben benieuwd hoesnel hij een nieuwe garage heeft gebouwd zodat mijn fiets niet in de buurt van zijn racer (motor) staat :p
Weet jij op welke maat de V.5 8.6kg weegt?? zal wel s zijn zeker :p
lekker pech heeft ie een sinaasappel in zijn garage staan :p ben benieuwd hoesnel hij een nieuwe garage heeft gebouwd zodat mijn fiets niet in de buurt van zijn racer (motor) staat :p
Weet jij op welke maat de V.5 8.6kg weegt?? zal wel s zijn zeker :p