Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Groot scherm

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 jan 2024 14:11

Zolang je geen zaken doet waar latency een rol speelt is wifi zelfden een bottleneck.
Mits je een beetje normale routers hebt.

YT is heel inteligent qua data, Neflix is iets zwaarder over het algemeen als je het 4k abonnement hebt.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 03 okt 2024 16:52

Even een oud topic afstoffen.

Momenteel gebruik ik voor mijn smarttrainer app (bkool) een tablet op het stuur. Aangezien die tablet niet de beste of de nieuwste is loopt het allemaal zomaar net.
Ik heb nog een oude televisie die ik nu wil gaan gebruiken.

Ik zit er aan te denken om hiervoor een refurbished (mini) pc aan te schaffen. Ik ga deze pc nergens anders voor gebruiken.

De systeemeisen zijn bekend, dus daar kom ik wel aan uit.
Maar zijn er nog zaken/ specificaties waar ik als computer ondeskundige op moet letten?
Het zou jammer zijn als het beeld met 1 frame per 10 seconden loopt of nog erger, vastlopers.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat betrouwbare webshops zijn op dit gebied.
(Conrad?)

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

1094
Forum-lid

1094 03 okt 2024 16:56

Ik weet niet wat je budget is maar appletv 4k is hiervoor een hele goede betaalbare optie

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 03 okt 2024 17:06

1094 schreef: 03 okt 2024 16:56 Ik weet niet wat je budget is maar appletv 4k is hiervoor een hele goede betaalbare optie
Ik hoop om het rond de 100 euro te kunnen houden.
Maar zoals wel vaker bij mijn hobby's is "budget" een rekbaar begrip. :D

[Edit: sorry, fietsen is geen hobby. Het is een manier van leven]

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 03 okt 2024 18:34

CampaYolo schreef: 03 okt 2024 16:52 Even een oud topic afstoffen.

Momenteel gebruik ik voor mijn smarttrainer app (bkool) een tablet op het stuur. Aangezien die tablet niet de beste of de nieuwste is loopt het allemaal zomaar net.
Ik heb nog een oude televisie die ik nu wil gaan gebruiken.

Ik zit er aan te denken om hiervoor een refurbished (mini) pc aan te schaffen. Ik ga deze pc nergens anders voor gebruiken.

De systeemeisen zijn bekend, dus daar kom ik wel aan uit.
Maar zijn er nog zaken/ specificaties waar ik als computer ondeskundige op moet letten?
Het zou jammer zijn als het beeld met 1 frame per 10 seconden loopt of nog erger, vastlopers.

Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat betrouwbare webshops zijn op dit gebied.
(Conrad?)

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt.
Ik heb er niet zo veel verstand van het koppelen van een smarttrainer aan een scherm maar als je met 'oude televisie' zo iets bedoelt heb ik niet het idee dat dat gaat lukken. :mrgreen:

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 03 okt 2024 19:09

Daar heb je een polygoon trainer voor nodig :D

jakkel
Forum-lid

jakkel 04 okt 2024 17:10

Ik heb voor Zwift een laptop (i7) die ik met een HDMI kabel verbind met een goedkope TCL 32" TV. Werkt prima, wel zien dat je een goede internetverbinding hebt.

fgrs
Forum-lid

Gebruikersavatar fgrs 05 okt 2024 09:05

Idem hier.
Gewoon HDMI kabel tussen laptop en tv.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 okt 2024 19:30

Je nieuwe tv moet aan de achterkant bij voorkeur meerdere ingangen hebben, van scart tot USB-C en HDMI. Het meeste is wel overbrugbaar met wat kabeltjes en interfaces. MP en Kringloop zijn de plekken waar je goed kunt slagen, vooral als je wat geduld hebt en het niet morgen geregeld hoeft te zijn.
hun fietsen.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 06 okt 2024 14:51

jakkel schreef: 04 okt 2024 17:10 Ik heb voor Zwift een laptop (i7) die ik met een HDMI kabel verbind met een goedkope TCL 32" TV. Werkt prima, wel zien dat je een goede internetverbinding hebt.
Nu zou ik zoiets ook kunnen doen. Ik gebruik Rouvy ook via de laptop, (in mijn geval een 15 inch) en heb eventueel nog een tv van 32 inch staan. Maar wat schiet je daarmee op? De laptop staat toch voor de bediening binnen handbereik en een tv over het algemeen op een korte afstand. Ik heb dan ook mijn laptop gewoon gelijk tegen mijn stuur aan, dan is het beeld ook precies in de kijkhoek. Met een tv gaat dat beeld niet beter worden.

Maar voor ts, zorg dat de pc een redelijke videokaart heeft, anders gaan de resolutie en detaillering drastisch omlaag van het beeld.
Ook de WiFi moet echt wel goed zijn (nog beter is met kabel) anders heb je de kans dat het beeld achter gaat lopen. (Bij mij bleef met een matige wifi het beeld veelvuldig stilstaan, terwijl de weerstand wel aangepast werd aan de werkelijke plek op de route)

jakkel
Forum-lid

jakkel 06 okt 2024 16:52

scottwilko schreef: 06 okt 2024 14:51
jakkel schreef: 04 okt 2024 17:10 Ik heb voor Zwift een laptop (i7) die ik met een HDMI kabel verbind met een goedkope TCL 32" TV. Werkt prima, wel zien dat je een goede internetverbinding hebt.
Nu zou ik zoiets ook kunnen doen. Ik gebruik Rouvy ook via de laptop, (in mijn geval een 15 inch) en heb eventueel nog een tv van 32 inch staan. Maar wat schiet je daarmee op? De laptop staat toch voor de bediening binnen handbereik en een tv over het algemeen op een korte afstand. Ik heb dan ook mijn laptop gewoon gelijk tegen mijn stuur aan, dan is het beeld ook precies in de kijkhoek. Met een tv gaat dat beeld niet beter worden.

Maar voor ts, zorg dat de pc een redelijke videokaart heeft, anders gaan de resolutie en detaillering drastisch omlaag van het beeld.
Ook de WiFi moet echt wel goed zijn (nog beter is met kabel) anders heb je de kans dat het beeld achter gaat lopen. (Bij mij bleef met een matige wifi het beeld veelvuldig stilstaan, terwijl de weerstand wel aangepast werd aan de werkelijke plek op de route)
Mijn laptop staat niet binnen handbereik, anders gaat die binnen de kortste keren stuk zijn door de zoutafzetting, vrees ik. :D
Staat naast het televisiescherm (op zo'n 1,5 meter van me af), BT muis ligt wel binnen handbereik. Tv scherm is recht naar mij gericht. Ik heb ook een WiFi versterker in de buurt staan. Router staat op de benedenverdieping en daar zit een gegoten beton plafond/vloer tussen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 okt 2024 09:40

Hier een 27"imac waar BigringVR op draait en recht voor mijn neus de vorige 50" TV met een AppleTV. Mevr1975 gebruikt die AppleTV om Zwift op te draaien, ik gebruik hem voor Netflix en ZiggoTV.
Met alleen een klein schermpje met de training voor mijn neus haak ik veel te snel af. Nu soms tacxen tijdens de F1, een goede film of serie. Nu sinds 2 weken bezig met Griselda op Netflix, ook wel aardig tijdverdrijf.
Less is bore

Plaats reactie