Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 okt 2023 08:51

vingegaard: palmares 2033:eindzeges in ronde gran camino , 3 ritzeges, baskenland eindzege 3 ritzeges, dauphine eindzege en 2 ritzeges, eindzege tour en ritzege, 2de vuelta en 2 ritzeges. Toch niet mis vind ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 okt 2023 08:57

galileo2 schreef: 24 okt 2023 20:30 Het is zonde om het in dit topic over hartfalen te moeten hebben, maar het lijstje met profrenners die er dit jaar mee te maken kregen is toch wel te lang.
Vanmarcke, kreder, van hooydonck om er maar 3 op te noemen en gisteren ook nog iemand maar ik vind de naam niet terug.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 25 okt 2023 09:38

fiedoo schreef: 25 okt 2023 08:51 vingegaard: palmares 2033:eindzeges in ronde gran camino , 3 ritzeges, baskenland eindzege 3 ritzeges, dauphine eindzege en 2 ritzeges, eindzege tour en ritzege, 2de vuelta en 2 ritzeges. Toch niet mis vind ik.
Lijkt mij ook een verdiende winnaar.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2023 11:01

https://www.ad.nl/wielrennen/nederlands ... ~a5fa948f/

En weer een. Verschrikkelijk! Zo jong

Ik zie nu dat het op de vorige pagina al stond. Maar ik maak me ook wel zorgen om dit soort verhalen

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2023 11:12

fiedoo schreef: 24 okt 2023 00:34
Jans schreef: 23 okt 2023 20:08 @fiedoo, zeg je nu dat vrienden, dus zelfs meer dan één, overleden zijn na en door de vaccinatie? Dan reageren ik en mensen om mij heen heel anders op de vaccinatie. Één nacht één beetje pijnlijke arm. Gewoon doorgefietst. Trouwens, volgende week terug naar Frankrijk en dan een afspraak maken voor de volgende prik.
Dat zeg ik dus niet dat de vaccinaties de oorzaak zijn, daar is teveel twijfel over, het zou in enkele gevallen kunnen maar evengoed ook niet. Ik zeg gewoon wat ik vast stel in mijn omgeving ( omdat er toch wel een paar vrienden/kennissen overleden zijn of hartproblemen kennen- bij mij worden ook nog bepaalde problemen die met het hart zouden kunnen te maken hebben onderzocht) en ook bij gekende gevallen bij sporters bekend via media . En virussen zijn in elk geval een risico voor besmettingen van de hartspier, daar is toch geen twijfel meer over?
Vaccinaties zijn daar 10000% oorzaak van extra hartfalen en kanker. Iedereen die daar over twijfelt moet echt even zijn huiswerk gaan doen. Zijn al zat artikelen over verschenen maar die verdwijnen heel snel in de media, vooral met de phizer vaccinatie is dat het geval. Ik zou tenzij je tot een risico groep behoort nooit een van dit type vaccinaties meer gaan halen.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 25 okt 2023 11:27

wasbeer2006 schreef: 25 okt 2023 11:12
fiedoo schreef: 24 okt 2023 00:34
Jans schreef: 23 okt 2023 20:08 @fiedoo, zeg je nu dat vrienden, dus zelfs meer dan één, overleden zijn na en door de vaccinatie? Dan reageren ik en mensen om mij heen heel anders op de vaccinatie. Één nacht één beetje pijnlijke arm. Gewoon doorgefietst. Trouwens, volgende week terug naar Frankrijk en dan een afspraak maken voor de volgende prik.
Dat zeg ik dus niet dat de vaccinaties de oorzaak zijn, daar is teveel twijfel over, het zou in enkele gevallen kunnen maar evengoed ook niet. Ik zeg gewoon wat ik vast stel in mijn omgeving ( omdat er toch wel een paar vrienden/kennissen overleden zijn of hartproblemen kennen- bij mij worden ook nog bepaalde problemen die met het hart zouden kunnen te maken hebben onderzocht) en ook bij gekende gevallen bij sporters bekend via media . En virussen zijn in elk geval een risico voor besmettingen van de hartspier, daar is toch geen twijfel meer over?
Vaccinaties zijn daar 10000% oorzaak van extra hartfalen en kanker. Iedereen die daar over twijfelt moet echt even zijn huiswerk gaan doen. Zijn al zat artikelen over verschenen maar die verdwijnen heel snel in de media, vooral met de phizer vaccinatie is dat het geval. Ik zou tenzij je tot een risico groep behoort nooit een van dit type vaccinaties meer gaan halen.
Heb je misschien één of meerdere (wetenschappelijke) artikelen waaruit dit blijkt? Ik wil hier geen discussies starten over vaccins, maar ben wel benieuwd waar jouw stelligheid vandaan komt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2023 11:41

Nee die zijn verwijderd, er zijn alleen reactie te vinden dat het niet klopt..... apart.
Er stond een link naar diverse artikelen in een FB post, maar die is verwijderd.

Ik weet het sommige zullen mij een wappie vinden.

Let wel he! Ik zeg niet dat iemand die ziek is geen vaccinatie moet nemen. Maar net als dat ik aan de zware maagmedicatie zit die kanker kan veroorzaken en die slik ik ook gewoon. Maar wees eerlijk over de bijwerkingen dan kan je voor jezelf een eerlijke keuze maken.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 okt 2023 11:44

Ik wil die discussie wel starten, want het zijn gewoon halve waarheden.
Ja, de mRNA covid vaccins hebben een risico op myocarditis, en dientengevolge later op hartfalen. MAAR bij een covid infectie is dat risico zeven keer zo hoog. Dus kies maar wat je wilt.

https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 51314/full
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0

Voor kanker zijn er simpelweg geen bewijzen dat dat door de vaccins (of het virus) veroorzaakt wordt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27677
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2023 11:49

Vaccinaties zijn daar 10000% oorzaak van extra hartfalen en kanker. Iedereen die daar over twijfelt moet echt even zijn huiswerk gaan doen.
Ik zou zelf even je huiswerk doen ;) Zie verder post Vicenza.

Ja, er zijn onderzoeken geweest die dat aantonen maar precies 100% daarvan is inmiddels alweer onderuit gehaald. Maar zo gaat het vaak met 'andersdenkenden' (om de term wappie maar even te vermijden). Er wordt een wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd dat iets aantoont. En dan roept men: 'zie je wel, de wetenschap toont het aan'. Vervolgens blijkt het onderzoek te rammelen aan alle kanten. Maar vervolgens hoor je de andersdenkenden niet meer. Ondertussen worden ze door de algoritmes op YouTube en Facebook verder de fuik ingetrokken, waardoor ze met nóg meer video's en artikelen geconfronteerd worden die hetzelfde aan lijken te tonen. Maar stiekem allemaal onbetrouwbaar zijn...

Maar goed, als je een betrouwbare meta-studie hebt die jouw stelling ondersteunt houd ik me aanbevolen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 okt 2023 12:00

wasbeer2006 schreef: 25 okt 2023 11:41 Nee die zijn verwijderd, er zijn alleen reactie te vinden dat het niet klopt..... apart.
Er stond een link naar diverse artikelen in een FB post, maar die is verwijderd.

..........
Goed verhaal wel.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8657
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 okt 2023 12:12

In hoeverre heeft de inspanning als sporter(wielrenner) relatie tot de publicaties hierboven beschreven.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 okt 2023 12:54

Goede vraag Nijkie, precies weet ik het antwoord daar ook niet op.
Een myocarditis (ontsteking van de hartspier) kan je o.a. krijgen door een hoge belasting van het hart tijdens een virale infectie, of dus na een vaccinatie. Maar dat krijg je niet meer weken of maanden na de infectie of vaccinatie.

Aangezien er een tijd niet gevaccineerd is, en de huidige campagne maar net is opgestart, zullen de recente gevallen (zoals van Hooydonck) er dus niets mee te maken hebben.

Plaats reactie