Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Advies airpods

Crimby
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 31 aug 2023 18:37

raven14 schreef: 31 aug 2023 13:23 Ik heb de Airpods Pro gen2. Transparantie modus (tijdens het fietsen) en ANC zijn super, klank is meer dan behoorlijk, en het past natuurlijk perfect in het ecosysteem van Apple waarin ik min of meer vast zit.

Ze zitten, ondanks het gevoel en comfort van 'niet aanwezig' te zijn, muurvast: ik kan zo hard afdalen als ik wil, snelle bochten nemen en hobbelen over kasseien, ze blijven netjes op hun plaats in mijn oorschelp.
Hier hetzelfde inderdaad! Ben meer dan blij met de airpods pro.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 31 aug 2023 18:54

Ik kocht van de week bij de(jaja) BigBazar, Philips TAA4205 sportoordopjes.. voor wel 14.95. Deze hebben een heel soepel rubber ding voor achter je oor, verschillende maten dopjes voor in je oor en ook een alternatief ding voor in de oorschelp i.p.v. er omheen. Zitten opvallend comfortabel. Zijn waterdicht en ze kunnen ook je hartslag meten (kwam ik thuis pas achter)
Met zo'n kabeltje tussen de dopjes dat je ze om je nek kan hangen.

Ik heb ze vooral voor op de spinning bike. En om me op werk ff af te kunnen sluiten. Voor dat geld wilde ik dat wel proberen en ben eigenlijk wel positief verrast.

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

1094
Forum-lid
Berichten: 1772
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 31 aug 2023 19:27

Crimby schreef: 31 aug 2023 18:37
raven14 schreef: 31 aug 2023 13:23 Ik heb de Airpods Pro gen2. Transparantie modus (tijdens het fietsen) en ANC zijn super, klank is meer dan behoorlijk, en het past natuurlijk perfect in het ecosysteem van Apple waarin ik min of meer vast zit.

Ze zitten, ondanks het gevoel en comfort van 'niet aanwezig' te zijn, muurvast: ik kan zo hard afdalen als ik wil, snelle bochten nemen en hobbelen over kasseien, ze blijven netjes op hun plaats in mijn oorschelp.
Hier hetzelfde inderdaad! Ben meer dan blij met de airpods pro.
Fijn om te lezen, ik was al enthousiast over de gewone airpods van mn vriendin maar ga zelf nu ook voor de pro’s

stansfield
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 01 sep 2023 13:59

depoldertoerist schreef: 31 aug 2023 18:54 Ik kocht van de week bij de(jaja) BigBazar, Philips TAA4205 sportoordopjes.. voor wel 14.95. Deze hebben een heel soepel rubber ding voor achter je oor, verschillende maten dopjes voor in je oor en ook een alternatief ding voor in de oorschelp i.p.v. er omheen. Zitten opvallend comfortabel. Zijn waterdicht en ze kunnen ook je hartslag meten (kwam ik thuis pas achter)
Met zo'n kabeltje tussen de dopjes dat je ze om je nek kan hangen.

Ik heb ze vooral voor op de spinning bike. En om me op werk ff af te kunnen sluiten. Voor dat geld wilde ik dat wel proberen en ben eigenlijk wel positief verrast.

Afbeelding
Dat ziet er wel uit wat ik ook zoek. Nieuwe telefoon zonder koptelefoon aansluiting. Dus podcastje luisteren met mijn snoer onder mijn helm bandjes en shirt naar mijn zakje met telefoon zit er dan niet meer in. En draadloos lijkt me lastig als ze vallen. Dat gebruik ik voor mijn gewone fiets wel. Maar op de racefiets lijkt me zoiets toch wel handiger.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 01 sep 2023 14:57

Beats Powerbeats Pro zijn ook fijne voor sporten. Ik gebruik ze op de fiets niet buiten vanwege de veiligheid, maar wel op de Tacx voor het geluid van film of serie, ze gaan ondanks het gezweet al paar jaar mee en de batterijduur is lekker lang. Ik heb ook Airpods Pro, maar die vallen toch dikwijls uit bij mij, net als de normale Airpods.

KogaCyclist
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:59

KogaCyclist 03 sep 2023 12:51

Van de week 2 rondjes kunnen doen met de shokz. Eigenlijk gewoon heel goed bevallen. Je voelt ze nauwelijks zitten. Ook in combinatie met een zonnebril heb ik geen last ondervonden. En de omgeving kan je ook nog eens goed horen. Het enige minpuntje vind ik dat ik had verwacht (gehoopt) dat ik de tegenwind -welke er nu amper stond- wat minder zou horen gieren. Ik denk als er eens echt wind staat je de muziek niet zo lekker meer hoort tenzij je ze op standje bloedende trommelvliezen zet.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 sep 2023 13:00

Dat merk ik met Samsung ook wel hoor, geluid is prima. Nu stond er net bijna geen wind. maar windkracht 5 tegen moet ik een podcast echt wel hard zetten 70 a 80% volume.

Ik loop er vaak mee te bellen overdag tijdens werk, dus ik wil ook wel goede kwaliteit en rusonderdrukking op de microfoon. Ik had van de week een klant aan de lijn en zeg tegen hem "moment ff opletten" die heeft daarvoor helemaal niet door gehad dat ik op de fiets reed. Dat vind ik wel een belangrijke eigenschap van een oortje.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4257
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 sep 2023 15:55

Hanz Bé schreef: 13 aug 2023 15:33 Ik heb pas de Openrock pro van OneOdio gekocht. Met een beugeltje/haak over de oren. En ze zitten voor de gehoorgang, en niet erin. Hierdoor blijf je ook je omgeving horen.
En voor de fiets een prima geluid. Wat mij betreft een aanrader 👍
Na enkele weken gebruik wil ik nog eens een lans breken voor deze.
Geluidskwaliteit is voor op de fiets méér dan prima. Bij afdalingen (= hoge snelheid) is het windgeruis soms te sterk.
Maar verder fijne oortjes, goeie batterijduur, en je hoort dus ook je omgeving. Blijft ook na enkele weken gebruik een aanrader!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8657
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 sep 2023 21:34

hayes schreef: 27 aug 2023 21:16 Ik ben heel erg tevreden van dit setje van Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/10050049 ... pt=glo2nld

Voor 12 euro goeie audio en blijven altijd zitten. Ze staan nu zelfs aan 10 euro zie ik.
Bedankt voor de tip,klinken uitstekend.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 03 sep 2023 21:36

:mrgreen: Haha, graag gedaan.
het zijn intussen mijn vaste oortjes. Enkel als ik ze even niet vind of moet opladen, gebruik ik m'n duurdere nog

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8657
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 sep 2023 21:44

hayes schreef: 03 sep 2023 21:36 :mrgreen: Haha, graag gedaan.
het zijn intussen mijn vaste oortjes. Enkel als ik ze even niet vind of moet opladen, gebruik ik m'n duurdere nog
Hier gaat het van kan die van mij niet vinden mag ik die van jou even lenen,heb gezegd deze klinken niet fijn in de hoop dat ze er vanaf blijven :lol: :lol:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27677
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 sep 2023 22:08

Ik heb even geteld hoe lang het duurde voordat er een off-topic antwoord werd gegeven. Het antwoord is 5.

Voor Fietsforumbegrippen is dit nog best weinig. Meestal is de eerste reply op de vraag 'wie heeft er ervaring met Shimano pedalen?' > Look is the bomb.

In mijn ogen zijn Airpods niet geschikt om te fietsen, ook niet in de transparante modus. Beste is gewoon niks. Wil je toch iets, kijk dan naar Aftershokz. Mevrouw havana heeft ze sinds kort en is fan (ter info, ze heeft ook Airpods).

Plaats reactie