Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

HAC4 Pro Plus

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 21 feb 2006 13:23

Dat had ik ook gelezen idd. De software werd geleverd in het HAC4 Pro Plus pakket ; je zou toch mogen aannemen dat dit werkt? Ik zal dit puntje nog eens expliciet aanstippen bij Ciclosport.
 
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

fedde
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2004 23:22

fedde 22 feb 2006 23:27

Sinds anderhalve week heb ik ook een pro plus uit Duitsland betrokken ( € 249,-) en over het algemeen geef ik het appraat een ruime voldoende. Hieronder heb ik de plussen en minnen even op een rij gezet.
Montage: fragiele cadanssensor stekkertje, overig minpuntje is dat het batterijklepje van de zender op de voorvork zonder voorzichtig loskrikken met een schroevendraaier niet mogelijk is. Voor het overige zijn instrukties duidelijk .
Functies: werking functies is door goede handleiding gebruiksvriendelijk, alleen jammer dat als je van een hoofdfunctie tijdens het fietsen een subfuncite wil bekijken, het complete scherm vervolgens door deze subfunctie wordt bezet. Wel mooi is de grafisch weergegeven hartslag. Het speedpointertje dat aangeeft of je boven of je boven of onder je huidige gemiddelde fietst had er nog wel bij gemogen, is niet aanwezig itt tot de cm 434. De uitstraling van het apparaat vind ik mooi en strak.
Uitlezen: de uitleestabellen en resultaten zijn zeer fraai en bieden veel inzicht. Alleen jammer dat het nogal bewerkelijk is om tot een goede verbinding te komen (het kan nodig zijn om in je apparaatinstellingen van xp com poorten om te moeten gooien, hier komt vast niet iedereen uit.) Soms onverklaarbare  fouten tijdens uitlezen. De opslagfrequentie biedt mogelijkheden tot het doen van een fietsvakantie waarbij je alles in detail kunt opslaan. Voor dagritten is een opslagfrequentie van 2 seconden haalbaar. Dit levert mooie gedetaileerde grafieken op. 
Al met al ben ik wel tevreden en voor mij is dit meer dan een oppoetser van de oude hac4 en in vooralsnog prijstechnisch vriendelijk ten opzichte van de verwachte verkoopprijs van de hac5.
 
 

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 24 feb 2006 20:56

Update: dit apparaat zuigt.....een software update aangeraden door Ciclosport zelf heeft de zaken niets beter gemaakt.

HAC4 Pro mn reet!
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 feb 2006 22:37

jongen jongen. Beetje geduld misschien. Als het bij al die mensen gewoon werkt is het dan niet een beetje raar dat het bij jouw niet werkt?
Heb je al eens op een andere computer geprobeerd. Als je iemand kent die er ook 1 heeft en daar werkt prima probeer dan daar thuis eens up te loaden. Gewoon kwestie van de fout zoeken. En als je gevonden heb is het volgende probleem om op te lossen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 24 feb 2006 23:08

In het begin is het vooral uitzoeken hoe het werkt, miss een heel gedoe lees het boekje eens rustig, bijna elke hsk trias junior en hsk trias nieuweling rijdt ermee.

fietslicht
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 jan 2006 19:39

fietslicht 25 feb 2006 00:12

Je moet idd stap voor stap kijken wat er eventeel fout kan zitten.
Eerst kijken of je de teller zelf goed hebt geinstalleerd, vervolgens naar je computer kijken, bv werkt het wel met jou windows versie, heb je alle stappen goed uitgevoerd.
Per stap afvragen wat kan er mis gaan....
Als het bij iedereen gewoon werkt, waarom bij jou dan niet?
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 27 feb 2006 20:49

Het goede nieuws dan :-)

Na de HAC een nachtje zonder batterij te laten heb ik afgelopen zondag probleemloos een training kunnen doen en deze ook kunnen downloaden naar de PC. Wel viel me op tijdens korte testjes ervoor dat er een minimum opname periode moet zijn wil de HAC het loggen?

De cadans sensor blijft een drama, maar Ciclosport heeft me reeds een nieuw type opgestuurd met een verbeterde stekker ; nog even afwachten.

Na de frustratie dan eindelijk plezier van de aanschaf en kan ik met het beginnen v/e nieuw schema alles v.a. week 1 loggen en bekijken op voortgang.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

fietslicht
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 jan 2006 19:39

fietslicht 28 feb 2006 00:34

Kijk, da begint er op te lijken!
Veel plezier en succes ermee!
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.

bartali
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2006 09:16

bartali 10 mar 2006 09:26

Ik ben ook aan het twijfelen tussen een HAC en een Polar. Als ik me niet vergis geeft de HAC live het stijgings% weer en de Polar niet. Heeft iemand hier ervaring mee. Met name of dit een beetje werkt.  

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 10 mar 2006 12:27

Quoten: Origineel geplaatst door Bartali op 10 Maart 2006


Ik ben ook aan het twijfelen tussen een HAC en een Polar. Als ik me niet vergis geeft de HAC live het stijgings% weer en de Polar niet. Heeft iemand hier ervaring mee. Met name of dit een beetje werkt.  

Sterker nog: de Polar CS200 heeft niet eens een hoogtemeter....

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 07 jun 2006 17:25

Wat ik me afvraag: geeft de hoogtemeter wel wat aan in ons vlakke landje? Zie je bijvoorbeeld het stijgingspercentage van een viaduct of een bultje als de Amerongse Berg? Het lijkt me namelijk wel leuk om tijdens het rijden te zien hoeveel procent de weg stijgt, maar als die functie niet goed werkt in ons vlakke landje heb ik er niet veel aan....
Afbeelding

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 jun 2006 17:59

Als het klimmetje pak'm beet langer dan 20 sec duurt geeft ie dat prachtig weer. desgewenst in meters hoogte of stijgings percentage (Hij registreert a 20 sec. maar geeft voor de rust in de curve de korte stijgingen en dalingen niet weer. Wat dat betreft is de Hac 4 onovertroffen. Ik gebruik ze beide naast elkaar  (Hac4+ en Polar s710 i) Als ik zou moeten kiezen zou ik absoluut voor de Polar gaan. Ik had eerst de Hac4 en later de Polar en gebruik de Hac 4 dus puur voor de cijfertjes op de fiets...ik lees hem eigenlijk nooit meer uit op de PC. Daar is de Polar software onovertroffen in. (Alhoewel de hoogte grafiek van de Hac wel mooi is om te zien.

Plaats reactie