Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Eric Dekker

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 20 okt 2006 00:20

ad2.
Weet je waarom ik strontziek word van forummers die andere forummers afkraken op het gebied van taal spelling (d's t's en dat soort dingen), vaak zonder inhoudelijke reactie? Omdat die manier van doen het plezier dat forumleden hebben om over een bepaald onderwerp te praten / discussieren (dan verwijs ik naar Pantani e.a.) ernstig verziekt wordt. 

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 okt 2006 02:23

Blijkbaar heb je er meer moeite mee dan vermoed werd, Jan. Volgens mij is dat nergens voor nodig, maar goed. Puntsgewijs zal ik nog eens een poging wagen...

De vraag van Joop was allang afgehandeld voordat jij je eerste ‘bescheiden’ mening kwam droppen.

Jouw manier van communiceren is inderdaad linea-recta, maar in dit geval totaal niet to-the-point. En bovendien nogal ‘over the top’ en cru. En dat allemaal richting TS, met een vijftal berichten nog een groentje hier op het forum.

Zelf vind je dat je een uiterst fatsoenlijke mening gegeven hebt, en vervolgens suggereer je dat ik niet tegen kritiek kan. Waar je dat uit opmaakt is me geheel onduidelijk, maar dat terzijde. Bovendien zeg je dat ik mezelf belachelijk heb gemaakt op dit forum. Tja, misschien kunnen anderen hier beter over oordelen.

Wel grappig dat je het ‘Spelling en leestekens’-topic er nog even bijsleept. Dat onderwerp was door mod-Daniel aangesneden. Zelf had ik er niets in geschreven, omdat ik me helemaal niet erger aan tik- en taalfouten. Pas toen mod-Freerider vond dat het welletjes was, en er maar weer over fietsen gepraat moest worden, beantwoordde ik dat ludiek met “Lijkt me nogal off-topic als je hier opeens over fietsen gaat babbelen. Dit is tenslotte een taaltopic en geen fietstopic.” Rolandt kon dat grapje wel waarderen, gezien z’n “Buzz heeft gelijk, wel scherp blijven, hè Freerider... En welkom op het forum.” Ook Freerider verwees met een knipoog naar mijn opmerking, en gooide er uiteindelijk een slot op vanwege de twee reacties ná die van mij. Waarvan er één van jou was, Jan. Dat zegt genoeg, lijkt me.

Vervolgens word je strontziek van forumleden die anderen attenderen op taal- en spelfouten. Ik nodig je bij deze uit om eens een voorbeeld te vinden, waar ik dat dan gedaan heb. Wellicht steek je van de ruim 400 posts nog iets op. Veel leesplezier alvast.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 21 okt 2006 01:41

Wederom vergis je je Buzz. Ik heb geen problemen met taalfouten/spelling, laat ik dat nogmaals helder stellen. Maar als iets in mijn ogen niet deugt, dan heb ik hier het recht om daarover een opmerking te maken; er geldt hier geen restrictief beleid t.a.v. de vrijheid van meningsuiting.
Dat jij met taalfouten e.d. ook geen problemen hebt, was voor mij aanleiding te schrijven dat we op de dezelfde golflengte zitten. Althans dat dacht ik totdat ik mij jouw bericht herinnerde van het andere topic over spelling e.d.
Mijn berichten zijn sinds 18 okt. ook niet voor JoopZ (waar jij TS vandaan haalt is mij niet duidelijk) bestemd, maar voor jou. Kennelijk zie jij dat anders. Goed lezen doe je mijn berichten kennelijk ook niet. Jij schrijft in jouw bericht van 18 okt. "plus nog een verwijzing dat ‘simpel’ een ander woord is voor ‘eenvoudig’" Terwijl ik in werkelijkheid schreef: dat beide woorden dezelfde betekenis hebben. En dan verwondert het jou dat ik mij irriteer?
Dan dat ik volgens jou niet to the point ben (hoewel mijn eerste reactie op dit topic slechts 6 woorden + een copy-and-paste gedeelte bevat). Tja, waar mag ik dan volgens jou een grapje, knipoog e.d. onder plaatsen? Is dat to the point? Vandaag een grapje, morgen een fabeltje, binnenkort is het de kerstman?
Zulke grappen waardeer ik niet. Ik heb dus met jouw manier van doen problemen.
Waarom ik zo geirriteerd ben? Laat ik in het kort stellen dat deze uitlating van jou de druppel was die de emmer bij mij deed overlopen: "Wellicht zou je je eens druk moeten gaan maken om je manier van communiceren". Zo'n opmerking ervaar ik als een niet-subtiele op de persoon gerichte opmerking, een belediging dus.
Dat je ook nog eens komt met "dat was maar een grapje", want daar komt het volgens jou op neer, doet niets van mijn irritatie af. Ik vraag mij ook af of dat de juiste manier van communiceren is. Een grapje, hoe onschuldig ook, kan wel eens op een andere, verkeerde manier geïnterpreteerd worden. In de digitale wereld gaat dat vaak mis.
Forumleden die attenderen op taalfouten schreef je. Was het maar attenderen. Op een aantal topics ben ik duidelijk wat anders dan "attenderen" tegengekomen: dat een aantal forumleden op het gebied van taal en met name spelling afgekraakt worden. Een lolletje moet kunnen maar dat gaat echt te ver. Dit dus: niet de inhoud afkraken, nee de persoon zelf.... dat daarmee, zoals ik in mijn laatste bericht schreef, het plezier om bepaalde zaken mede te delen, of ter discussie te stellen, ernstig verstoord wordt. Met attenderen heb ik geen problemen. Om over bepaalde taalzaken te discussieren eigenlijk ook niet, hoewel ik vind dat dat niet iets is voor een fietsforum. Met dat "afkraken" heb ik wel problemen, en dat gebeurt mijns inziens te vaak op dit forum. Dit is daarom dan ook meer een opmerking in het algemeen.
Ben ik blij dat je in je laatste reactie nog even aanstipt dat dat niet op jou van toepassing is. Wat betreft die vermeende taalberichten waar jij het over hebt; wij zijn elkaar op dit forum vaak genoeg tegen gekomen, dus naar die berichten van jou hoef ik niet te zoeken.
Een forum heeft toch zo een aantal beperkingen, vandaar dat ik je berichtte het via email te doen. Op dat verzoek ga je niet in. Je wilt het kennelijk graag in alle openheid doen, geen probleem voor mij.
Wel had ik het graag gezien dat het hier wat anders had gelopen. Misschien had jij dat ook graag gewild. Je mag best weten dat ik per week een paar uur aandacht schenk aan dit forum. Dat doe ik niet om andere redenen dan voor mijn plezier.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 21 okt 2006 14:32

Wat een verhaal weer hierboven, Jan. Over kort en bondig, en to-the-point gesproken, zeg. Je suggereert ook weer van alles. Laat er ik nog eens twee dingen uitlichten...

Je vond mijn opmerking "Wellicht zou je je eens druk moeten gaan maken om je manier van communiceren" een belediging, welke ik vervolgens zou afwimpelen met “Het was maar een grapje”. Waar je dat laatste gelezen hebt, weet ik niet. Het was immers geen dolletje, maar een serieuze tip. Want nogmaals: de TS (lees: topic-starter) opent voor de eerste keer een topic, en doet dit met een normale –- weliswaar ietwat curieuze –- vraag. Waarop jij antwoordt “je bericht slaat echt nergens op”. Dat vind ik dus een behoorlijk botte opmerking voor een ervaren forumscribent. Een dergelijke manier van communiceren wekt alleen maar wrevel op, is mijn ingetogen mening.

En vervolgens schrijf je dit...
Goed lezen doe je mijn berichten kennelijk ook niet. Jij schrijft in jouw bericht van 18 okt. “plus nog een verwijzing dat ‘simpel’ een ander woord is voor ‘eenvoudig’” Terwijl ik in werkelijkheid schreef: dat beide woorden dezelfde betekenis hebben. En dan verwondert het jou dat ik mij irriteer?

Dat zegt alles over hoe goed jíj kan lezen, Jan. De navolgende uitdrukkingen zeggen namelijk precies hetzelfde:‘Simpel’ is een ander woord voor ‘eenvoudig’‘Simpel’ betekent hetzelfde als ‘eenvoudig’‘Simpel’ heeft dezelfde betekenis als ‘eenvoudig’‘Simpel’ is een synoniem voor ‘eenvoudig’Ergo, jij hebt je geïrriteerd om niets. Alle rook die uit je toetsenbord kwam, lijkt dus volledig zinloos. Wellicht dat die sluierbewolking het uitzicht op je beeldscherm ietwat vertroebelde, en het lezen van mijn teksten lastiger werd. Kan gebeuren.

Tja, het is twijfelachtig of er nu nog iemand met een groot probleem zit. Eén ding weet ik wel zeker: ik ben het niet.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 21 okt 2006 15:41

Nu ben ik het die berichten niet goed lees. Om zoiets kan ik alleen maar lachen. Wat kan mij zo 'n opmerking boeien. Verbanden leggen is moeilijk voor je. Dat is mij inmiddels wel duidelijk.
Het feit dat je met een opsomming van betekenissen begint: weer over taal! aan het zwammen bent. Wat kan mij die 1 t/m 4 van jou schelen. De juiste betekenis traceren was moeilijk voor je. En je hebt het er nog steeds moeilijk mee. Oprecht in je bedoelingen ben je dus niet. Feit dat je hier weer over begint zegt mij dit: Je bent geen knip voor de neus waard.
Enerzijds wil je ontkennen dat je problemen hebt met taal, anderzijds blijf je daar maar (en wel sinds mijn eerste reactie hier) over doorlullen. En dat is wat ik al eerder bedoelde met: je maakt je zelf hier belachelijk; een buitengewoon zielige vertoning. Je maakt er bovendien een poppenkast van.
Dat van dat grapje? Jij weet donders goed waar ik het over heb. Te stellen van waar ik dat gelezen heb, noem ik schijnheilig. Zie je voorlaatste bericht waar dat staat, over grapje en knipoog enzo. Op één of andere manier wil je onder iets uit te komen, iets waar jij zelf debet aan bent.
Dat van die belediging doet mij persoonlijk helemaal niets. Dat loopt als water langs mij heen. Veel tijd heeft het schrijven van dit en mijn vorige berichten ook niet in beslag genomen. Gelukkig maar want dat zou echt zonde zijn. Ik heb wel wat beters op dit forum te doen. Op jouw verdere onzin en walgelijke bedoeling(en) reageer ik nimmer meer.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 21 okt 2006 19:16

Ook je –- gelukkig –- laatste bericht lijkt weer een typisch geval van ‘zinloos digitaal geweld’, Jan. Ben in ieder geval blij dat je me nu met rust laat, en hopelijk ook de arme TS. Zelf heb ik er gelukkig geen letsel aan over gehouden. En toch ook wel verheugd dat het jou -- zoals je zelf aangeeft -- allemaal persoonlijk niets gedaan heeft, en het als water langs je heen gestroomd is. Eind goed, al goed.

epistaxis
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2005 18:25

epistaxis 20 dec 2006 19:32

TEeheee!

jullie zijn alletwee omterhartst gefrustreerT

allez! hup, alletwee naar jullie kamer en geen ruzie meer maken eh kinderen! tjongejongejonge;.... erger dan een pitbullgevecht.. heb je van je leven....?
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

Plaats reactie