Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tijd voor een nieuwe racer!

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 mei 2024 11:35

Isaac Boson
Parlee RZ7
Argon 18 Sum (pro)

Ik noem maar op wat ik mooi vind, prijs heb ik geen rekening mee gehouden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16365
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2024 13:56

Als een stack van 595 ideaal is, is 574 al ruim over het randje. Als je zo gaat redeneren, heb je geen bikefit nodig.

En waarom (alleen) de reach met stuurpen weergeven? Zeker als je het zo ruim met de stack neemt, heeft het aantal spacer best veel invloed op de lengte van je zit.

Ik zou eerder beide maten van alleen het frame, of hart stuur hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Crimby
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 16 mei 2024 14:28

Ernie C. schreef: 16 mei 2024 13:56 Als een stack van 595 ideaal is, is 574 al ruim over het randje. Als je zo gaat redeneren, heb je geen bikefit nodig.

En waarom (alleen) de reach met stuurpen weergeven? Zeker als je het zo ruim met de stack neemt, heeft het aantal spacer best veel invloed op de lengte van je zit.

Ik zou eerder beide maten van alleen het frame, of hart stuur hebben.
Waarom is 574 over het randje? Dan heb je 2cm aan spacers nodig. Gegeven dat ik qua flexibiliteit / mobiliteit prima zit, er zit alleen een buik wat in de weg. Geeft het me ruimte om in de toekomst eventueel nog iets dieper te gaan zitten.

Het leek mij handiger om te weten wat de reach met stuurpen moet zijn ipv enkel de reach van het frame. Heb even het meetrapport erbij gepakt waarbij de Reach op 381 zit, Stack op 583 maar heb daar nu wel nog ongeveer 12mm aan spacers op zitten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16119
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2024 15:12

Ga je aan de hand van deze tekening 5000 Euro uitgeven?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Crimby
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 16 mei 2024 15:20

Lcsmet schreef: 16 mei 2024 15:12 Ga je aan de hand van deze tekening 5000 Euro uitgeven?
Iets meer toelichting is wel gewenst :-) is er iets mis met de tekening? Denk je dat de fit alleen de maten / getallen waren? Of wat bedoel je precies hiermee?

leon1
Forum-lid
Berichten: 3156
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 mei 2024 15:21

Rullens in Made heeft een dezer dagen een Look testfestival. Dan kun je de nieuwe 785 vast testen. Verder is het uitkiezen aan jou. Als al deze fietsen passen dan zou ik die nemen waar ik het warmst van word. Rullens kan ik in ieder geval van harte aanbevelen. Daar heb ik al twee Look's gekocht. En jammergenoeg vond ik de nieuwe 785 tegenvallen anders was er nog eentje bijgekomen. Ik heb daarvoor in de plaats een TCR gekocht. Maar ik begrijp dat je daar met de neus omhoog omheen loopt :mrgreen:

Succes met kiezen!
Ride bikes, not tanks!

Crimby
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 16 mei 2024 17:05

leon1 schreef: 16 mei 2024 15:21 Rullens in Made heeft een dezer dagen een Look testfestival. Dan kun je de nieuwe 785 vast testen. Verder is het uitkiezen aan jou. Als al deze fietsen passen dan zou ik die nemen waar ik het warmst van word. Rullens kan ik in ieder geval van harte aanbevelen. Daar heb ik al twee Look's gekocht. En jammergenoeg vond ik de nieuwe 785 tegenvallen anders was er nog eentje bijgekomen. Ik heb daarvoor in de plaats een TCR gekocht. Maar ik begrijp dat je daar met de neus omhoog omheen loopt :mrgreen:

Succes met kiezen!
Bedankt voor de tip! Ik zie dat de testdag 25 mei is en dan kan ik helaas niet, maar heb ze wel even een berichtje gestuurd.

Wat betreft je laatste opmerking wil ik wel even verduidelijken dat ik er niet mijn neus voor ophaal of dat het te min zou zijn. Gewoonweg niet mijn type fiets. Gezien je smiley ga ik er vanuit dat je een grapje maakte maar denk zal het toch even verduidelijken:-)

leon1
Forum-lid
Berichten: 3156
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 mei 2024 17:29

Ik maakte ook een grapje natuurlijk! Was met een smiley en een dikke knipoog hè!
Ride bikes, not tanks!

Crimby
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 16 mei 2024 17:32

leon1 schreef: 16 mei 2024 17:29 Ik maakte ook een grapje natuurlijk! Was met een smiley en een dikke knipoog hè!
Ik snapte hm! Maar gezien ik van Nijkie ook een sneer kreeg, dacht ik dat het goed was om voor de duidelijkheid dit nog even goed te weerleggen :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16365
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2024 19:41

Crimby schreef: 16 mei 2024 14:28
Ernie C. schreef: 16 mei 2024 13:56 Als een stack van 595 ideaal is, is 574 al ruim over het randje. Als je zo gaat redeneren, heb je geen bikefit nodig.

En waarom (alleen) de reach met stuurpen weergeven? Zeker als je het zo ruim met de stack neemt, heeft het aantal spacer best veel invloed op de lengte van je zit.

Ik zou eerder beide maten van alleen het frame, of hart stuur hebben.
Waarom is 574 over het randje? Dan heb je 2cm aan spacers nodig. Gegeven dat ik qua flexibiliteit / mobiliteit prima zit, er zit alleen een buik wat in de weg. Geeft het me ruimte om in de toekomst eventueel nog iets dieper te gaan zitten.

Het leek mij handiger om te weten wat de reach met stuurpen moet zijn ipv enkel de reach van het frame. Heb even het meetrapport erbij gepakt waarbij de Reach op 381 zit, Stack op 583 maar heb daar nu wel nog ongeveer 12mm aan spacers op zitten.

Afbeelding
Dan klopt vooral het stukje dat 595 je ideale stack is niet. 1 of anderhalve cm spacer zou daar altijd bij moeten zitten imho, zeker als je op termijn nog wat dieper wil zitten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8636
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 mei 2024 20:24

Crimby schreef: 16 mei 2024 17:32
leon1 schreef: 16 mei 2024 17:29 Ik maakte ook een grapje natuurlijk! Was met een smiley en een dikke knipoog hè!
Ik snapte hm! Maar gezien ik van Nijkie ook een sneer kreeg, dacht ik dat het goed was om voor de duidelijkheid dit nog even goed te weerleggen :-)
Ben de broerste niet😉bij Mantel staat een Lapierre in jou maat voor een nette prijs.
Sensa is ondergewaardeerd terwijl het prijskwaliteit dik in orde is en je kan kiezen in afmontage.
Neem een kijkje op pagina 216 in het Sensa topic en zie hoe je weggewerkte kabels kan hebben zonder een one piece cockpit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 mei 2024 23:48

Als Apex je aanstaat kun je het frame ook zelf kopen bij workswell en bouw je je fiets zelf op.
Dan heb je extra plezier en de kleur die je zelf bepaalt.
Gezien deze keuze-optie voor een open mould frame moet ik wel lachen dat andere meer gerenommeerde merken zoals Giant en Trek afvallen. Maar ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Ik verwacht dat je lijstje voorlopig eerder langer dan korter wordt.
Ik zou wel blij worden van een paarse Van Rijsel FCR. Heel blij zelfs.
BMC gaat ook naar geïntegreerde kabels en behoort dan ook tot de mogelijkheden.
Specialized heeft ook mooie fietsen al weet ik niet of dit past.
Of op zoek naar een Trek Madone in je budget. Dan heb je toch echt wel een heel mooi frame.

Plaats reactie