7 september 2024 LRM 1200/211 Hanze 6-9-6
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
De tijdslimiet wordt in principe berekend aan de hand van de nominale afstand van het brevet dus als een brevet 315km lang is krijg je alsnog maar 20 uur en geen 21. Ik ken echter één uitzondering (er zullen er vast meer zijn): de Rando Imperator van Munchen naar Ferrara is ~ 650km en heeft een tijdslimiet van 43 uur. In de praktijk zijn er geen brevetten van 700/800/900/1100 kilometer.
En LRM brevetten (dus alle 1200+ m.u.v. PBP) berekenen de tijdslimiet op basis van werkelijke afstand en de genoemde gemiddelde snelheid, en hebben de mogelijkheid om extra tijd te geven als er veel geklommen moet worden (zie appendix 3 van de LRM reglementen voor voorbeelden).
Die 120 uur extra voor "maar" 900km lijken een inkoppertje, maar extra rust om je billen en handen wat te ontzien lijken me wel prettig. Ik denk dat het vooral een mentaal dingetje gaat worden om nog eens vier/vijf dagen extra 200+km te moeten fietsen.
En LRM brevetten (dus alle 1200+ m.u.v. PBP) berekenen de tijdslimiet op basis van werkelijke afstand en de genoemde gemiddelde snelheid, en hebben de mogelijkheid om extra tijd te geven als er veel geklommen moet worden (zie appendix 3 van de LRM reglementen voor voorbeelden).
Die 120 uur extra voor "maar" 900km lijken een inkoppertje, maar extra rust om je billen en handen wat te ontzien lijken me wel prettig. Ik denk dat het vooral een mentaal dingetje gaat worden om nog eens vier/vijf dagen extra 200+km te moeten fietsen.
Ik acht persoonlijk de 2100 ook makkelijker. Het meeste klimwerk zit in het stuk tussen Keulen en Braunschweig, het minste in het stuk terug van Braunschweig naar Deventer. Qua klimwerk wordt het dus langzaam makkelijker.
Ik heb 1x een 800km brevet gereden, rondom Ladoga van de club uit st. Petersburg. Dat was in 2004. Engelstalig verslag: https://www.balticstar.spb.ru/ladoga2004_ivo_en.htmFryskBloed schreef: ↑17 nov 2023 10:18 De tijdslimiet wordt in principe berekend aan de hand van de nominale afstand van het brevet dus als een brevet 315km lang is krijg je alsnog maar 20 uur en geen 21. Ik ken echter één uitzondering (er zullen er vast meer zijn): de Rando Imperator van Munchen naar Ferrara is ~ 650km en heeft een tijdslimiet van 43 uur. In de praktijk zijn er geen brevetten van 700/800/900/1100 kilometer.
En LRM brevetten (dus alle 1200+ m.u.v. PBP) berekenen de tijdslimiet op basis van werkelijke afstand en de genoemde gemiddelde snelheid, en hebben de mogelijkheid om extra tijd te geven als er veel geklommen moet worden (zie appendix 3 van de LRM reglementen voor voorbeelden).
Die 120 uur extra voor "maar" 900km lijken een inkoppertje, maar extra rust om je billen en handen wat te ontzien lijken me wel prettig. Ik denk dat het vooral een mentaal dingetje gaat worden om nog eens vier/vijf dagen extra 200+km te moeten fietsen.
Een 1200+ organiseren vanuit Nederland met genoeg hoogtemeters om extra tijd te mogen geven, dat is zeer lastig tot onmogelijk. Sowieso heb ik een probleem met de internationale tendens om brevetten als maar zwaarder te maken qua hoogtemeters. Ik zie meer in een breder aanbod van verschillende type tochten.
Het mentale is denk ik ook omdat 1200 een beetje een 'standaard' afstand is, waardoor je daaraan gewend raakt.
Dat gaat er wel vanuit dat je enigszins gewend bent om 1000+ kilometer comfortabel te kunnen fietsen.
Wat betreft hoogtemeters klopt het ongetwijfeld. De mentale belasting van (ruim) een week iedere dag ~250 km fietsen is niet te onderschatten.
De 1200 begint met een (relatief zware) 600 naar het keerpunt. Daarna kun je in twee dagen 'rustig' terugfietsen. Dus na de eerste 600 en je mentaal en qua hoogtemeters al over de helft en voelt het als aftellen. Voor de 2100 ligt dat moment écht veel later pas.
Wat betreft hoogtemeters klopt het ongetwijfeld. De mentale belasting van (ruim) een week iedere dag ~250 km fietsen is niet te onderschatten.
De 1200 begint met een (relatief zware) 600 naar het keerpunt. Daarna kun je in twee dagen 'rustig' terugfietsen. Dus na de eerste 600 en je mentaal en qua hoogtemeters al over de helft en voelt het als aftellen. Voor de 2100 ligt dat moment écht veel later pas.
Status Update Januari 2024:
De route wordt aan gewerkt. Diverse aanpassingen door info uit het veld moeten
verwerkt worden. Wanneer we een concept route hebben die gebruikt gaat worden
om voor te rijden, zullen we hiervan een kaart met hoogteprofiel publiceren op de
website zoals bij alle brevetten van Randonneurs NL gedaan wordt.
Voor de verzorgingspost zijn we in onderhandeling met een mooie locatie net ten
westen van Braunschweig.
Enkele kengetallen:
Maximum aantal deelnemers : 100
Voorinschrijving vanaf 1 februari 2024 (Leden RNL). Voorinschrijving overigen vanaf 5 februari 2024. 100 deelnemers en max 100 wachtlijst
Definitieve inschrijving vanaf 1 Mei 2024
Tracker tijdens het evenement
Drop Bag service Deventer – Verzorgingspost – Deventer
Inbegrepen : Maaltijd bij start – Maaltijd verzorgingspost
Speciaal Hanze 6-9-6 wielrenshirt inbegrepen
De route wordt aan gewerkt. Diverse aanpassingen door info uit het veld moeten
verwerkt worden. Wanneer we een concept route hebben die gebruikt gaat worden
om voor te rijden, zullen we hiervan een kaart met hoogteprofiel publiceren op de
website zoals bij alle brevetten van Randonneurs NL gedaan wordt.
Voor de verzorgingspost zijn we in onderhandeling met een mooie locatie net ten
westen van Braunschweig.
Enkele kengetallen:
Maximum aantal deelnemers : 100
Voorinschrijving vanaf 1 februari 2024 (Leden RNL). Voorinschrijving overigen vanaf 5 februari 2024. 100 deelnemers en max 100 wachtlijst
Definitieve inschrijving vanaf 1 Mei 2024
Tracker tijdens het evenement
Drop Bag service Deventer – Verzorgingspost – Deventer
Inbegrepen : Maaltijd bij start – Maaltijd verzorgingspost
Speciaal Hanze 6-9-6 wielrenshirt inbegrepen
Rule #5
Is zelfs openMcMiGHtY schreef: ↑05 feb 2024 12:38 De voorinschrijving lijkt geopend te zijn op de website
https://randonneurs.nl/hanze-6-9-6/
De aanmeldingen komen gestaag binnen, wie nog een plekje op de vooraanmeldlijst wil hebben moet toch haast maken.
Sinds de afsluitdijk gesloten is (voor fietsers) is RATN 1950 kilometer inderdaad. Ik heb geen idee wat de maximum tijd is die daarvoor staat. Omdat het een race is, kunnen ze hun eigen regels maken
De top 10 rijdt daar vaak rond de 4 dagen over.