Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Alfredo Binda
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2014 15:23

Alfredo Binda 28 nov 2014 17:05

Vreemd verhaal, iedereen hier is denk ik wel eens erg boos geweest na een actie van een andere weggebruiker maar iemand slaan en in het water gooien gaat wel ver, ook al sta je strak van de adrenaline. Dus ik zou wel willen weten wat het verhaal van de fietser is... Ik vind het opmerkelijk dat de 'fietser van rechts' waar de vrouw voor moest remmen verder helemaal niet in de verklaring van de vrouw naar voren komt. Die persoon moet toch de klap hebben gehoord en dan fiets je toch niet verder? Zou het zo kunnen zijn dat de 'fietser van rechts' helemaal niet bestaat en dat de vrouw een bumperklever een lesje wilde leren?

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 28 nov 2014 18:06

Nee toch....

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 29 nov 2014 10:45

Alfredo Binda schreef: (...) Zou het zo kunnen zijn dat de 'fietser van rechts' helemaal niet bestaat en dat de vrouw een bumperklever een lesje wilde leren?
Dat rechtvaardigt nog steeds zijn acties niet. En daarbuiten, mocht dit het geval zijn, dan kan de wielrenner zich melden en zijn kant van het verhaal doen. Hoe langer deze man wacht met zichzelf melden, hoe meer hij de schijn tegen zich heeft en zich terdege bewust is van dat wat wat hij deed fout is. Immers, mocht hij op de een of andere manier vinden dat hij in zijn recht heeft gestaan om haar zo te bejegenen, dan is het niet meer dan logisch dat hij zich zou verdedigen. Zolang hij daar niet voor kiest, weet hij in mijn ogen dat hij fout zit.

Dubbel fout dus; 1) iemand mishandelen en 2) geen verantwoording afleggen.

En ik zal er maar duidelijk bij zeggen voor de forumleden die menen dat deze man inmiddels recht heeft op een schadevergoeding, en/of de vrouw betichten van leugenachtig gedrag, dat dit mijn particuliere mening is, gebaseerd op de informatie die ik heb gekregen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 30 nov 2014 00:08

NOORDWOLDE: De politie heeft vrijdagmiddag een 59-jarige automobilist uit een klein dorp in de gemeente Westerveld aangehouden voor bedreiging en mishandeling.

Twee wielrenners fietsten over de Nieuwe Weg in de richting van Frederiksoord. Achter hen reed een auto die hen vervolgens inhaalde, hen afsneed en vervolgens hard remde. Beide wielrenners konden nog net uitwijken en zo een botsing voorkomen.

Vervolgens haalt één van de wielrenners, een 48-jarige man uit Heerenveen, de auto in waarna de automobilist weer hard optrok en de wielrenner van achteren aanreed. De Heerenvener kwam hierdoor ten val. De automobilist reed vervolgens door. Op aanwijzingen van de wielrenners is de automobilist later die middag aangehouden en overgebracht naar het politiebureau voor verhoor. Er wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt. De wielrenner heeft aangifte gedaan.

http://www.flitsnieuws.nl/index.php?p=1 ... angereden/
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 30 nov 2014 08:52

Zoals hier beschreven is dat poging tot doodslag.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 30 nov 2014 12:27

Alfredo Binda schreef:Vreemd verhaal, iedereen hier is denk ik wel eens erg boos geweest na een actie van een andere weggebruiker maar iemand slaan en in het water gooien gaat wel ver, ook al sta je strak van de adrenaline. Dus ik zou wel willen weten wat het verhaal van de fietser is... Ik vind het opmerkelijk dat de 'fietser van rechts' waar de vrouw voor moest remmen verder helemaal niet in de verklaring van de vrouw naar voren komt. Die persoon moet toch de klap hebben gehoord en dan fiets je toch niet verder? Zou het zo kunnen zijn dat de 'fietser van rechts' helemaal niet bestaat en dat de vrouw een bumperklever een lesje wilde leren?
Welkom op dit forum, Alfredo Binda!

Ik geloof niet dat de wielrenner een bumperklever was. Tussen het gedeelte waar de vrouw de fietser inhaalde en de plek waar de vrouw remde zit een behoorlijke afstand. Hij heeft niet of nauwelijks in het wiel kunnen zitten. Het kan zijn dat hij haar in de verte nog zag en dat de auto voor hem een richtpunt was.

Het is mij niet duidelijk geworden waar de fietser van rechts naartoe ging. Het kan zijn dat de fietser ook naar rechts ging. In de richting van de route die de wielrenner en de scooter na het incident namen. Dan heeft hij of zij daar mogelijk niets of niet veel van gemerkt of gezien.

Het blijft uiteraard gissen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 nov 2014 14:33

elefantino schreef:Zoals hier beschreven is dat poging tot doodslag.
Natuurlijk niet, de wielrenner zal wel direct na het inhalen hebben geremd. Of de automobilist was aan het bumper... eh, wieltje kleven en de wielrenner heeft hard geremd om de automobiliste te laten schrikken... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 30 nov 2014 15:12

Ernie C. schreef:
elefantino schreef:Zoals hier beschreven is dat poging tot doodslag.
Natuurlijk niet, de wielrenner zal wel direct na het inhalen hebben geremd. Of de automobilist was aan het bumper... eh, wieltje kleven en de wielrenner heeft hard geremd om de automobiliste te laten schrikken... :mrgreen:
Ik schreef: "zoals hier beschreven".

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 01 dec 2014 17:59

www.rtvutrecht.nl/nieuws/1258517

Voor wie deze dwaas kent, deze man de keuze geven, zelf melden of identiteit aan politie doorgeven. Dit soort ellende....

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3274
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 dec 2014 18:37

Twee zwarte Cannondale's, goh wie zou dat nou kunnen weten?

gunnarius.maximus
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38

gunnarius.maximus 01 dec 2014 18:52

Ook een goed voorbeeld voor, naar ik aanneem, zijn dochter bij hem.... aan de andere kant, een ambtenaar die zelfs met pepperspray een paar fietsers niet kan stoppen.... tja... dan is hetniet gek dat je niet bij de echte politie mag. Hihi

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 dec 2014 19:01

Lijkt me ook niet heel vreemd dat je met pepperspray niet heel veel begint tegen een fietser (de man moet snappen waarom er bij oefeningen met het spul vaak een goed afschermende bril wordt gebruikt).
Het signalement komt me bekend voor (fiets vaak in de omgeving, maar moet voor een beetje bevoegd opsporingsambtenaar wel te achterhalen zijn :mrgreen: )

Plaats reactie