de zwarten schreef:Is dit nu het meest zinloze / gehipte topic (na bekijken van het filmpje)?
Tubeless banden zijn zwaarder, oncomfortabeler en zo-een-beetje-evenveel gepruts als tubes.
Voor zij die soepele banden hebben en niet veel lek rijden, lijkt het mij gewoon een stap terug.
(ps: voor- en achterband wisselen wordt hier altijd stellig afgeraden; je wilt immers geen versleten achterband naar voren brengen omdat je vooraan meest grip nodig hebt om niet weg te glijden in de bochten).
in princiepe kan je alles afbreken hoor, maar de filmmaker heeft alvast zijn 5 minutes of fame binnen

.
Los daarvan, 60cc vloeistof in een racebandje is veel teveel...
de vloeistof in je band is ook niet echt roterende massa dus is het effect van dit extra gewicht nog meer verwaarloosbaar.
de uitleg dat je die bandjes bijna niet af en op de velg krijgt en ellenlang werk is complete onzin, eens je het wat gewoon bent duurt het allemaal niet veel langer als met een biba en een tirelever gebruiken om erop te leggen is zonder risico aangezien er geen binnenband is om kapot te trekken.
het gevoel in comfort bij eenzelfde druk is volgens mij met de beste wil van de wereld niet te voelen omdat het karkas "stijver" zou zijn van de tubeless band... onmogelijk, het is bovendien niet het karkas maar de draad die minder rekbaar is, de rest is gewoon een extra rubberlaag in de band die bij non tubeless dus je binnenband is, die bovendien dan nog eens extra wrijving geeft.
dus, leuk filmpje, maar niet echt representatief in mijn ogen.