Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 25 jun 2014 22:06

Alex G schreef:ik heb een route gemaakt met de routeplanner van de fietsersbond en deze geimporteerd in mijn Teasi.
tijdens het rijden klopte er echt helemaal niks meer van, ik werd op voetpaden gestuurd, moest afslaan terwijl er geen afslag was enz.
kan iemand mij vertellen of er meer problemen zijn met deze routeplanner in combinatie met de Teasi?
Zet bij het downloaden van de route de optie waypoints uit. Je bent overigens niet de enige die klaagt over de export functie van deze route planner. Kijk maar eens op het forum van de Fietsersbond.

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 25 jun 2014 22:13

vadyre schreef:Vandaag heb ik een tourrit van 166 km gedaan, opgeslagen vanuit, routeYou.

Tijdens de rit heb ik meermaals (6 tot 8X) het bericht op het scherm gekregen van "U hebt het eindpunt bereikt". Zelfs na 20 km , verder na 25 km .....enz..
Heeft iemand hier dezelfde ervaring ondervonden?

Ik heb de laatste versie (3.1.5.0) op mijn Teasi One2, ook bij de vorige versie 3.1.1.0 had ik dit voor.

Is het te wijten aan routeYou of aan de software van de Teasi?

Wie kan mij helpen?

Remi
Ik denk dat het aan RouteYou ligt. Ik heb de ervaring met versie 3.1.1.0 in ieder geval niet. Ik plan mijn routes overigens wel zelf met BaseCamp in combinatie met OpenFietsMap. Overigens heb ik hetzelfde fenomeen vorig jaar ook gehad met de Teasi One 1. Het bleek toch echt aan de inhoud van het gpx bestand te liggen. De Teasi One 1 kom absoluut niet omgaan met gpx bestanden waarin meerdere tracks of waypoints stonden. Als ik zo'n foute gpx uploaden in bikemap.net dan zag ik eigenlijk hetzelfde fenomeen als op mijn Teasi.

Ik zag trouwens net dat Teasi inmiddels 3.1.6 heeft vrijgegeven voor de Teasi One 2.

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 25 jun 2014 22:49

mremkes schreef:
Ik denk dat het aan RouteYou ligt. Ik heb de ervaring met versie 3.1.1.0 in ieder geval niet. Ik plan mijn routes overigens wel zelf met BaseCamp in combinatie met OpenFietsMap. Overigens heb ik hetzelfde fenomeen vorig jaar ook gehad met de Teasi One 1. Het bleek toch echt aan de inhoud van het gpx bestand te liggen. De Teasi One 1 kom absoluut niet omgaan met gpx bestanden waarin meerdere tracks of waypoints stonden. Als ik zo'n foute gpx uploaden in bikemap.net dan zag ik eigenlijk hetzelfde fenomeen als op mijn Teasi.

Ik zag trouwens net dat Teasi inmiddels 3.1.6 heeft vrijgegeven voor de Teasi One 2.

Hoe heb je het probleem opgelost bij het downloaden van bestaande routes, gemaakt op RouteYou?
Ik heb ondertussen van vandaag de versie 3.1.6, maar spijtig dat Teasi niet vermeldt wat er aangepast is bij een nieuwe versie.

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 26 jun 2014 09:17

vadyre schreef: Hoe heb je het probleem opgelost bij het downloaden van bestaande routes, gemaakt op RouteYou?
Ik heb ondertussen van vandaag de versie 3.1.6, maar spijtig dat Teasi niet vermeldt wat er aangepast is bij een nieuwe versie.
Ik importeer "foute" routes in BaseCamp en maak ze dan opnieuw. Ik heb overigens net een lange route (248 km) van RouteYou gedownload en even geïmporteerd in bikemap.net. Op zich ziet de route er goed uit (geen rare spikes) alhoewel ik wel vind dat er weinig trackpoints gebruikt zijn. De route volgt doordoor niet altijd netjes de weg zeg maar.

Kun je de url eens posten van de route waar je problemen mee hebt op je Teasi?

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 26 jun 2014 13:09

[quote="mremkes"
Ik importeer "foute" routes in BaseCamp en maak ze dan opnieuw. Ik heb overigens net een lange route (248 km) van RouteYou gedownload en even geïmporteerd in bikemap.net. Op zich ziet de route er goed uit (geen rare spikes) alhoewel ik wel vind dat er weinig trackpoints gebruikt zijn. De route volgt doordoor niet altijd netjes de weg zeg maar.

Kun je de url eens posten van de route waar je problemen mee hebt op je Teasi?[/quote]

Dit is de betreffende route : http://www.routeyou.com/nl/route/view/8 ... rtkapel.nl

Maar ook met andere importen vanuit RouteYou had ik meermaals hetzelfde probleem.
Misschien ook vanuit GPSies, maar dat weet ik niet meer.

Groeten,

Remi

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 26 jun 2014 17:41

Precies wat ik dacht... Naast de route staan er ook meerdere waypoints in. Voor zover ik weet kan de Teasi niet goed met "mixed" bestanden omgaan. Daarnaast bevat de route erg weinig via-punten en is rommelig. Stuur anders het gpx bestand eens op naar Teasi support. Zij kunnen precies aangeven of er zaken instaan die de Teasi niet ondersteund. Een andere optie is natuurlijk de route even opnieuw bouwen in BaseCamp. Als je de gpx importeert is het vrij eenvoudig om een nieuwe route gebaseerd op de oude te maken. Dan ben je ook in een half uurtje klaar...

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 27 jun 2014 00:19

Kun je de Teasi One 2 ook een rondrit laten bereken als je bijv. een afstand ingeeft?
En kiest hij dan ook de mooie (recreatieve) route i.p.v. langs de weg?

dielange
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:36
Locatie: Tussen Alkmaar en Schagen

dielange 27 jun 2014 08:49

Kan je in de Teasi ook de kaart van Groot-Brittannie downloaden?
Verder heb ik een aantal routes gemaakt in Strava, kan ik deze ook importeren in het apparaat?

vadyre
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:31

vadyre 27 jun 2014 09:56

mremkes schreef:Precies wat ik dacht... Naast de route staan er ook meerdere waypoints in. Voor zover ik weet kan de Teasi niet goed met "mixed" bestanden omgaan. Daarnaast bevat de route erg weinig via-punten en is rommelig. Stuur anders het gpx bestand eens op naar Teasi support. Zij kunnen precies aangeven of er zaken instaan die de Teasi niet ondersteund. Een andere optie is natuurlijk de route even opnieuw bouwen in BaseCamp. Als je de gpx importeert is het vrij eenvoudig om een nieuwe route gebaseerd op de oude te maken. Dan ben je ook in een half uurtje klaar...
Bedankt voor je antwoord.
Ik vermoede het al dat het vanuit het downloaden van RouteYou kwam.
Maar eigenaardig in een vroegere versie 1.1... had ik geen problemen met RouteYou, het maar vanaf versie 3.1....
Spijtig dat Teasi zo langzaam reageert op mijn vragen.
Kan je me uitleggen wat je juist bedoelt met meerdere waypoints naast de route. Hoe kan ik een waypoint onderscheiden op een route ? Wat is een waypoint exact?

Groeten,

Remi

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 27 jun 2014 12:28

vadyre schreef: Bedankt voor je antwoord.
Ik vermoede het al dat het vanuit het downloaden van RouteYou kwam.
Maar eigenaardig in een vroegere versie 1.1... had ik geen problemen met RouteYou, het maar vanaf versie 3.1....
Spijtig dat Teasi zo langzaam reageert op mijn vragen.
Kan je me uitleggen wat je juist bedoelt met meerdere waypoints naast de route. Hoe kan ik een waypoint onderscheiden op een route ? Wat is een waypoint exact?

Groeten,

Remi
Een waypoint is een favoriet punt dat op de route geplaatst is. Dat kan bijvoorbeeld het adres van een restaurant zijn of een interessant uitkijkpunt. In BaseCamp en RouteYou zie je die bijvoorbeeld als vlaggetjes op de route.

Teasi support reageert de laatste dagen helemaal niet meer op vragen die gebruikers op hun facebookpagina stellen. In mijn optiek is het goed dat ze de concurrentie zijn aangegaan met duurdere navigatiesystemen. Maar ze moeten de boel nu niet laten verslappen. Op de facebookpagina zie je al verschillende gebruikers die het hebben opgegeven en zijn overgestapt naar een ander toestel. Jammer....

randy
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:48

randy 29 jun 2014 12:09

Hallo

Ben nieuw hier heb met veel belangstelling dit topic gelezen gezien ik met Vaderdag een teasi one 2 als geschenk gekregen heb.

Nu mijn vraag ,hoe kan ik dit apparaat op de stuurpen zetten dat het een beetje gekanteld staat ivm het zonlicht,want ik zie er niets op in de zon en wanneer er geen zon is zie ik een deel van mijn gezicht.

Met de stuurpen bedoeld ik de stang die loopt van de kader naar het stuur;het is een racefiets; en nu met de bijgeleverde houder kan ik het juist plat zetten en ik denk dat dit het probleem van de zichtbaarheid is

Reeds enkele malen gemaild naar teasi maar nooit geen respons

Groeten

mremkes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 15:52

mremkes 29 jun 2014 22:43

randy schreef:Hallo

Ben nieuw hier heb met veel belangstelling dit topic gelezen gezien ik met Vaderdag een teasi one 2 als geschenk gekregen heb.

Nu mijn vraag ,hoe kan ik dit apparaat op de stuurpen zetten dat het een beetje gekanteld staat ivm het zonlicht,want ik zie er niets op in de zon en wanneer er geen zon is zie ik een deel van mijn gezicht.

Met de stuurpen bedoeld ik de stang die loopt van de kader naar het stuur;het is een racefiets; en nu met de bijgeleverde houder kan ik het juist plat zetten en ik denk dat dit het probleem van de zichtbaarheid is

Reeds enkele malen gemaild naar teasi maar nooit geen respons

Groeten
Voor zover ik weet kan dat niet. De enige mogelijkheid die je hebt, als je 'm wat wilt kantelen, is de Teasi houder op je stuur zetten. Daar hebben ze verschillende houders voor. Nu vind ik zelf dat ze het scherm wel erg gedimd houden als er geen instructies zijn. Je kunt dit in het menu veranderen. Ik heb de helderheid op 50% gezet en kan er nog steeds een uurtje of 6-7 mee rijden.

Plaats reactie