Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 okt 2011 08:04

Vanmorgen voor het eerst met de Philips naar het werk gereden. Kan er eigenlijk heel kort over zijn. Werkt perfect. Zelfs op de eco-city stand, of hoe die lage stand ook mag heten ruim voldoende licht om ook in de bossen op (verharde) smalle slingerpaden genoeg te zien. Veel beter dan mijn oude sigma. Op de hoge stand zou ik zelfs echt het bos indurven op onverharde paden. Voor mij de beste lamp die ik gezien heb tot nu toe. Zeker zonder externe accu. En zo'n externe accu wil ik echt niet meer. Kortom voor mij een goede aankoop, ben nu benieuwd naar de levensduur.
Ach, ik zeg ook maar wat

gielhendriks
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:27

gielhendriks 28 okt 2011 13:03

Ik heb sinds een paar weken de Sigma powerled evo. Echt een superlamp. Geeft een enorme hoeveelheid licht die in een mooie bundel schijnt. Wel een aardige accu meegeleverd maar die is gemakkelijk onder de buis te monteren. Gebruik hem om 's ochtends vroeg over onverlichte fietspaden te rijden. Zie nu overal konijnen wegschieten :-) Echt een aanrader. Hiervoor had ik een B&M ixon. Ook een prima lamp, maar haalt het niet bij de lichtopbrengst van de Sigma powerled evo.

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 28 okt 2011 14:19

loooiiiccc schreef:Iemand ervaring met de Philips Led Bike Light?
Ik heb de LED Bike Light gebruikt bij de Eroica, gestart om 5.30. De bundel die de lamp levert is echt prachtig, ik heb weinig andere lampen gezien die de weg zo mooi uitlichten. Ook op de onverharde afdalingen kon ik prima naar beneden omdat elk detail goed zichtbaar was.
Philips belooft 2 uur licht uit de oplaadbare accu in de hoogste stand, de indicator liep hard terug, dus ik ben na een uur overgegegaan naar de Eco stand. Ook die stand levert al erg veel licht op. De Eco stand belooft 8 uur, heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
De houder van de lamp had op de ergste wasborden in de afdalingen wel moeite om de lamp recht op het stuur te houden, ik hem m een paar keer met de hand even een beetje terug moeten zetten. Op de weg geen probleem. Misschien nog wat spelen met de bijgeleverde opvulrubbers voor de diverse stuurdiameters.
Voor woon werk verkeer lijkt het me handig dat je de lamp overdag eventueel via een usb poort van je computer kan opladen. Hoef je de oplader niet mee te slepen.

Wie de lamp een wil uitproberen, mag m een paar dagen lenen.

regesi
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 16 jun 2009 23:00

regesi 28 okt 2011 20:46

Gisteravond eerste rit gemaakt met de Lumicycle led3 xpg , wat een superlamp!! Niet goedkoop.
In het donker zonder straatverlichting fantastisch zicht. Voor woonwerk gebruik ik ook de Philips lamp, maar de Lumicycle is super.

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 29 okt 2011 08:55

Hallo

Heeft iemand ervaring met deze fietslamp,ik wil hem wel hebben maar heb geen ervaring hiermee.
Is het een kat in de zak of moet ik he4t doen?
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -lamp.html" onclick="window.open(this.href);return false;


b.v.d Juwilier
Afbeelding

wmc
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 29 okt 2011 09:52

Die lamp is ook te krijgen bij Deal Extreme voor minder geld. De levertijd zal dan alleen wat langer zijn.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2836
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 29 okt 2011 11:49

Idd.

Lamp geeft erg veel licht voor weinig geld (heb hem zelf ook). Echter verblind hij je tegenliggers wel (niet echt een lampje om mee door de stad te fietsen), ook op lage stand. Ik moet zeggen dat ik er zelf toch al behoorlijk wat plezier aan heb gehad. Geeft veel meer licht dan een sigma karma of iets dergelijks.

Een vriend van me heeft de philips lamp en dit is ook een zeer goede lamp. Geeft veel licht, brede straal en verblind je tegenliggers minimaal.

Zelf heb ik ook nog een zelfbouwlampje en als je handig bent dan kan je voor relatief weinig geld een flinke bak met licht creëren.

flapuit
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jul 2011 12:09

flapuit 29 okt 2011 21:25

Het is deze, ik heb hem net binnen en bevalt prima. Dus met een beetje geduld heb je hem voor de helft van het huiidge bod op MP. Overigens "slechts" 975 lumen. Door de spreiding en felheid wel even letten op tegenliggers. Enige nadeel van deze lamp (met Cree-XML T6 LED) is de kleine hotspot. Dit is te verhelpen door een "Wide Angle Lens 4 MagicShine" via ebay te bestellen.

jcvoo
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 sep 2011 03:04
Locatie: Bergschenhoek
Contact

jcvoo 29 okt 2011 22:03

Ik heb een Lezyne minidrive gekocht en ik ben erg onder de indruk van het geproduceerde licht. Ik kan er prima savonds mee fietsen, enkel met de kleinste versie ...is er maar beperkte juice in de batterij. Je kan altijd nog de grote versie kopen!

ook makkelijk te monteren aan het stuur en op te laden aan de laptop (USB)
Afbeelding

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 30 okt 2011 09:13

Na 2 jaar met knog lampjes gereden te hebben die erg weinig licht geven heb ik gistere de nieuwe Tacx Lumos gekocht.
Kost een kleine 20euro en echt een heel mooi systeem

http://www.youtube.com/watch?v=DOwRVN1KOYo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd hoe het werkt op de weg als ik nog puf over heb vanavand als ik klaar ben met fietsen ga ik het eens erin ztten
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

wftom
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2011 17:21

wftom 31 okt 2011 17:23

@peter1981, en al uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd naar de lichtopbrengst.

Gebruikersavatar
mprins62
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2011 19:53

Gebruikersavatar mprins62 31 okt 2011 18:22

ciclista schreef:
loooiiiccc schreef:Iemand ervaring met de Philips Led Bike Light?
Ik heb de LED Bike Light gebruikt bij de Eroica, gestart om 5.30. De bundel die de lamp levert is echt prachtig, ik heb weinig andere lampen gezien die de weg zo mooi uitlichten. Ook op de onverharde afdalingen kon ik prima naar beneden omdat elk detail goed zichtbaar was.
Philips belooft 2 uur licht uit de oplaadbare accu in de hoogste stand, de indicator liep hard terug, dus ik ben na een uur overgegegaan naar de Eco stand. Ook die stand levert al erg veel licht op. De Eco stand belooft 8 uur, heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
De houder van de lamp had op de ergste wasborden in de afdalingen wel moeite om de lamp recht op het stuur te houden, ik hem m een paar keer met de hand even een beetje terug moeten zetten. Op de weg geen probleem. Misschien nog wat spelen met de bijgeleverde opvulrubbers voor de diverse stuurdiameters.
Voor woon werk verkeer lijkt het me handig dat je de lamp overdag eventueel via een usb poort van je computer kan opladen. Hoef je de oplader niet mee te slepen.

Wie de lamp een wil uitproberen, mag m een paar dagen lenen.
Heb de lamp nu al 2 keer gebruikt. In de tweede rit ging de lamp na een uur en drie kwartier automatisch over op de bespaar stand. Deze heeft daarna nog minstens 5 uur gebrand. De lichtopbrengst blijft dan voldoende om mee te fietsen op de verharde onverlichte weg.

Plaats reactie