Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RAAM

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jun 2005 23:08

 Wat velen ontgaat, maar even boeiend is en ik weet niet of iedereen dit kent: de RAAM (Ride Across America) loopt op zijn einde...    Het eerste team van 4 man, Beaver Creek - Vail, kwam als snelste binnen en legde de 3051,7 mijl tussen San Diego en Atlantic City af in 5 dagen, 18 uur, 15 minuten.  Jure Robic blijkt over een mooi stel benen te beschikken en staat scherp (zie foto), zodat hem de zege individueel nauwelijks nog kan ontglippen. Hij is al 8 dagen, 16u en 35 minuten onderweg en legde 2837,2 mijl af.
         
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 29 jun 2005 00:18

Jure Robic..... aan zijn benen te zien familie van Jean Robic ( 1921-1980 ) ?

71e top 100 ( kampioenen twijfelen niet, Aart Aarsbergen & Peter ijssen )
ps: Casran Voor welke ploeg rij je ? ben erg benieuwd
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 jun 2005 02:01

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 28 Juni 2005


ps: Casran Voor welke ploeg rij je ? ben erg benieuwd


Ik rijd voor nder ns Parike... een subtopploegje uit Brakel (Parike is deelgemeente). We rijden een mooi binnenlands programma; tot vorig jaar reden we ook de Topcompetitie, maar dit jaar moet ik dat via de provinciale selectie doen, dus als ik wil rijd ik die wedstrijden mee met de beste 6 provinciale renners uit niet-Topcomp-ploegen (ik vroeg om Gent-Ieper te rijden en dat was direct ok). Geen absolute topploeg, maar het is fijn dat er bij ons heel gemakkelijk en zonder problemen rekening gehouden kan worden met studies. Een ploeg met mogelijkheden om je in grote wedstrijden in de kijker te rijden én het geluk geen druk opgelegd te krijgen: best of both worlds voor mij. Ik ben ook nog maar mijn tweede jaar met competitiewielrennen bezig, en pas het eerste jaar dat ik het verstandig aanpak.
 
Héhé... Jean Robic ja... mijn zus woont in de Rue Robic in Brussel.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 01:40

Casran, rijden jullie ook tegen renners van het Profel continental cycling team?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 01:50

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 02 Juli 2005

Casran, rijden jullie ook tegen renners van het Profel continental cycling team?


Ja, Steven De Champs (Vlaams kampioen) en ploeggenoten, die kom ik behoorlijk vaak tegen in koersen. Bijna in elke koers kom ik uit tegen enkele renners uit continentale ploegen; stond in eigen dorp zelfs al aan de start met Colevita renners (oa Mark McCormack, ex-Amerikaans kampioen, die 2 weken later met Julich in de aanval trok in de USPro Champs), een Amerikaanse continentale ploeg.
Hard stuff... die gasten kunnen met een fiets overweg! kGa nog veel boterhammetjes mogen eten om ooit in zo'n ploeg aan de slag te kunnen. 
Soms rijd ik ook koersen met beroepsrenners. Als ik me volgende week goed voel, start ik waarschlk in een profkoers.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 01:57

Doe Andries Verstreepen de groeten van Timo de volgende keer dat je in z'n wiel zucht

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 02:15

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 02 Juli 2005

Doe Andries Verstreepen de groeten van Timo de volgende keer dat je in z'n wiel zucht


Ha... ik denk dat ik weet wie dat is. Reed vorig jaar voor Jong Vlaanderen zeker? En heeft ook steeds een begeleider mee die wat rondfietst, minzaam man overigens...
Dit is dan een foto van hem (midden), tijdens de Paasprijs te Afliggem, in de vluchtersgroep. 5m erachter volgt een ploegmaat van mij, Stijn Retoré. (eigen foto overigens, allez, die mijn pa nam hé)
Klote koers voor mij... voelde me goed en wou op de eerste hindernis aanvallen of meespringen; ik zou wel zien hoe lang ik het vol zou houden vooraan (ik kon tenminste proberen). Dus zit ik direct op de tweede rij van het peloton en rijdt na 5km toch wel de renner voor mij tegen een bloembak: ik dus meteen naar de achterste gelederen verwezen. Toen ik mij terug vooraan gewrongen had, 10km verder, was de definitieve vlucht al vliegen. Heb diezelfde koers nog 2 maal op zo'n stomme manier stilgestaan... een hele koers lang mijn benen niet gevoeld en toch in de achtergrond verzeilen, pfff.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 02:21

Yep, dat is 'm. Is vooral een baantalent. Maar ik ken hem uit een heel andere hobby (voor de nieuwsgierigen: geschiedenis studie).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 02:23

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 03 Juli 2005

Yep, dat is 'm. Is vooral een baantalent. Maar ik ken hem uit een heel andere hobby (voor de nieuwsgierigen: geschiedenis studie).


Ik hoorde idd op tv tijdens de Ronde van België dat die gast flink gestudeerd had (slavistiek zeker?). kHeb sindsdien nog geen koers met hem gereden, maar ik zou hem daar wel eens op willen aanspreken... Heel tof!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 15:03

Klopt, maar hij heeft ook een uitgebreide studie gedaan naar het Ardennenoffensief. En daar ken ik hem dan weer van

Plaats reactie