Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

keuze:

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 11 sep 2005 23:00

Ik heb voor de nieuwe fiets de mogelijkheid uit 3 soorten wielen te kiezen. Het uiterlijk vindt ik niet zo belangrijk, de degelijkheid des te meer

Mijn mogelijkheden: Shimano-WHR 550
                    Campagnolo Vento
                    Mavic CXP 33

Ik ben 98 Kilo, rijdt 5000 km/jr en dan alleen recreatief.

Als ik de shimano's kies, wordt het ook een shimano-groep, en bij de vento's wordt het een centaur groep.
Ik heb een lichte voorkeur voor de campagroep, maar de wielkeuze vindt ik belangrijker.

Is er een feitelijk verschil tussen de drie wielsets op basis van degelijkheid en niet op basis van "gevoel" of emotie?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

canth
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2005 20:25

canth 11 sep 2005 23:38

Er gaan veel slechte verhalen de ronde over Shimano wielen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ongeveer 1000km op een stel Shimano wielen fiets en er nog geen enkel probleem mee heb gehad.
Ik zou toch gaan voor de Vento of Mavic. Vento is een campa wiel en wordt gegarandeerd tot 82 kg, dat is misschien ook nog iets om rekening mee te houden. Ik ken de Mavic alleen als losse velg, heb geen idee wat voor naaf daar inzit. De 550 heeft iig een naaf op 105 nivo, de vento een naaf op veloce nivo.
Ik zou kiezen tussen de vento en de mavic, en dan gewoon de mooiste (of goedkoopste) nemen.
Cornelis

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4438
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 sep 2005 23:38

Als je de zoek functie zou hebben gebruikt zou je weten dat je het beste voor de mavics kan gaan, de beste wielen voor jou gewicht mits met een goede naaf gespaakt uiteraard.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 sep 2005 01:18

Een fietsenmaker die iemand met jouw gewicht die Shimano-WHR 550 wielen verkoopt weet niet waar ie aan begint! Tenzij hij per se een ontevreden klant wil en een hoop miserie wenst te riskeren...
De andere 2 wielsets zijn aanvaardbare opties.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 12 sep 2005 01:35

Ik heb zelf op die vento's gereden met een gewicht (destijds) van boven de 90 kg en waren redelijke wielen alleen met staan op de pedalen bij aanzetten of klimmen had ik wel wat meer uitslag aan de bovenzijde van de wielen.
Dus echt heel stijf zijn ze in mijn ogen niet. wat betreft die Shimano's sluit ik me bij Casran aan en met het andere setje heb ik geen ervaring.
Maar ik zou misschien heel even doorsparen en voor een iets duurder set gaan.
Welke heel goed schijnen te zijn bij een wat zwaardere rijder zijn de Easton Circuit en de Campa Scirocco (beiden rond de 200 euro)
"Try not. Do or do not......there is no try"

falcone
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:05

falcone 12 sep 2005 01:49

Mavic CXP 33 met ultegra of DA of centaur assen is volgens mij de beste keuze zeker als je tegen de 100 kg weegt. Zelf weeg ik zo'n 75 kgg en ik heb 3 paar wielen met cxp 33 velgen en ik ben er zeer tevreden van. Al hangt het er uiteindelijk van af wie de wielen spaakt. Die met DA assen zijn door een ex-mecanicien gespaakt en zij zeer stijf... die door een bekende fietsenmaker( hmm bikeland), zijn minder goed gespaakt. maar die met DA assen dat zijn echt onverwoestbare wielen.
Ik heb trouwens ook nog een setje met lage fir velgen en record assen en die zijn ook uitstekend. Ik heb ook met campa proton en neutron gereden en die zijn ook zeer goed ... maar die zijn dan weer minder makkelijk in onderhoud( spaak vervangen , wiel rechten;;;). Waar ik minder tevreden van ben zijn de oude cosmic carbon wielen vooral het achterwiel daar kwamen geregeld spaken los en dat kwam geregeld voor bij andere renners , maar dat kan bij de nieuwere modellen beter zijn. Maar voor mij gaat er niets boven een goedgespaakt wiel met een mavic cxp33 of andere deftige velg( fir etc) met deftige assen.
In Belgie kan je maar beter onverwoestbare wielen nemen om je kilometers mee af te haspelen. Op de site van bike palst kan je trouwens wielen kopen met DA assen en deftige velgen voor iets meer dan 250€... lijkt me een koopje al weet ik niet hoed die gespaakt zijn , maar je kan ze steeds zelf wat stijver spaken of laten doen.

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 12 sep 2005 10:19

Absoluut gaan voor de CXP's van Mavic. Ultrastijf en indien goed gespaakt heb je een superwiel. Als je met jouw gewicht de Shimano's aangeboden krijgt dan heb je te maken met een FM die het niet gesnapt heeft.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3078
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 19 sep 2005 00:37

Duitse fietsblad Tour heeft de R550 wielen gemeten getest en goed bevonden. Stijfheid vergelijkbaar met een normaal gespaakt wiel. Ook in de praktijk waren ze er goed over te spreken en waren er zeker niet meer dan gemiddeld problemen te constateren. In tegenstelling tot de goedkopere R500 wielen die wel redelijk veel problemen gaven. Goed gespaakt wiel met cxp 33 of nog sterker maar zwaarder cxp 30 wielen is altijd goed.

trekbiker
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 aug 2005 23:19

trekbiker 19 sep 2005 01:51

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 11 September 2005


Ik heb zelf op die vento's gereden met een gewicht (destijds) van boven de 90 kg en waren redelijke wielen alleen met staan op de pedalen bij aanzetten of klimmen had ik wel wat meer uitslag aan de bovenzijde van de wielen.
Dus echt heel stijf zijn ze in mijn ogen niet. wat betreft die Shimano's sluit ik me bij Casran aan en met het andere setje heb ik geen ervaring.
Maar ik zou misschien heel even doorsparen en voor een iets duurder set gaan.
Welke heel goed schijnen te zijn bij een wat zwaardere rijder zijn de Easton Circuit en de Campa Scirocco (beiden rond de 200 euro)

de easton circuit kosten 449 de vista kost 199 3 jaar garantie op spaakbreuk
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 19 sep 2005 20:07

allen bedankt voor de inbreng.
Ik heb vandaaag de Mavic CXP 33 velgen besteld.
deze worden gespaakt en wel.
En wat denk je? ik vroeg om een 105 naaf, (die achteraf niet meer op voorraad bleek) en kreeg een ultegra naaf voor dezelfde prijs.!

Groeten martin.
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

trekbiker
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 aug 2005 23:19

trekbiker 20 sep 2005 02:03

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 19 September 2005

allen bedankt voor de inbreng.Ik heb vandaaag de Mavic CXP 33 velgen besteld.deze worden gespaakt en wel.En wat denk je? ik vroeg om een 105 naaf, (die achteraf niet meer op voorraad bleek) en kreeg een ultegra naaf voor dezelfde prijs.!Groeten martin.

das mooi
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

Plaats reactie