Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

HAC4 Pro Plus

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 08 jun 2006 09:46

Quoten: Origineel geplaatst door Bakker op 07 Juni 2006

Klopt het dat de hac4pro plus vrijwel identiek is qua techniek/software dan de vorige versie van de Hac4 ? Oftewel gaat deze net zo snel kapot ?

Ik hoop het, want de Hac4 gaat niet stuk. Ik gebruik die van mij nu 5 jaar, in weer en wind, door zon en bagger, bij -10 en  +35, in pekel en bedenk nog eens iets, en hij heeft nog nooit één keer geweigerd.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 10 jun 2006 22:34

Quoten: Origineel geplaatst door Bakker op 10 Juni 2006



 Ik hoop het, want de Hac4 gaat niet stuk. Ik gebruik die van mij nu 5 jaar, in weer en wind, door zon en bagger, bij -10 en  +35, in pekel en bedenk nog eens iets, en hij heeft nog nooit één keer geweigerd.

Hey, echt waar ? Ik ken een aantal mensen die een HAC4 hebben en bij iedereen issie inmiddels al kapot geweest (of meerdere malen). De service is uitstekend hij word snel gemaakt maar leuk is het toch niet lijkt me.

Als 'ie stuk gaat, nee dat is zeker niet leuk. Maar ik ken dus verscheidene die met zo'n ding rijden, en bij niemand van hen is 'ie ooit stuk gegaan.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

guidop
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2006 01:30

guidop 16 jun 2006 01:50

Hallo,
ik heb een goede twee maand geleden ook een Hac4Pro+ gekocht en ben zeker niet onverdeeld gelukkig. Een onvolledig overzicht van de problemen tot vandaag:
- na een aantal weken heeft de trapfrekwentieweergave het begeven om onverklaarbare reden. De trapfekwentie wordt eenvoudigweg niet meer geregistreerd;
- sedert vorige week is de aansluiting van de trapfrekwentiekabel aan de stuurmodule afgebroken. Dit gewoon tijdens het fietsen en zonder dat er aan 'geprutsts' was. Deze koppeling is inderdaad zéér fragiel;
- bij regenweer slaat het ding tilt. Het laat snelheden zien die ongeveer de helft bedragen van wat ik effectief rij en springt geregeld uit de fietsmodus. De gegevens worden wel nog geregistreerd maar niet meer weergegeven op het display;
- Bij lange tochten stopt de registratie van de gegevens (ingesteld om de 5 seconden) na exact 6 uur. Dat is wel vervelend als je geregeld lange tochten maakt;
- In de software zitten er een aantal fouten. Zo kan ik onmogelijk exact aflezen hoeveel % van de gereden tijd mijn hartslag zich binnen aangegeven zones bevond. De berekening gebeurt eenvoudigweg foutief.
- Voor zover ik kan nagaan kunnen ingelezen tours niet meer gewist worden uit de databank.
- ... 
Ik had nogal hoge verwachtingen toen ik het apparaat aankocht en deze zijn op dit moment absoluut nog niet ingelost. Ik heb reeds contact gehad met de invoerder van het apparaat en ik kan het insturen voor nazicht. Voorlopig durf ik dat echter niet omdat ik vrees het toestel gedurende een lange tijd te moeten missen. En ik zou het zeker graag ter bechikking hebben begin juli voor de marmotte.

nhterra
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 okt 2005 01:03

nhterra 22 jul 2007 01:50

Mijn Hac 4 Pro Plus is weer retour naar Ciclosport en heb nu een Polar S725X Pro Team Edition gekregen tegen 20 euro bijbetaling.
De Hac 4 bleef maar rare waardes geven.

phoibos
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2007 19:47

phoibos 14 aug 2007 00:17

wat te doen als de HAC4 geen snelheid meer weergeeft. Batt al vervangen contactjes schoongemaakt en ook de afstelling op +- 3mm ( magneet // zender) gezet.

wie weet het antwoord?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 aug 2007 11:50

[quote="Phoibos"]wat te doen als de HAC4 geen snelheid meer weergeeft. Batt al vervangen contactjes schoongemaakt en ook de afstelling op +- 3mm ( magneet // zender) gezet.

wie weet het antwoord?[/quote]

Beide batterijen vervangen? (sensor, maar ook van je bracket....daar waar je de hac 4 opzet) Ik neem aan ook op de polariteit gelet.

Evt. sensor testen door er magneetje langs te halen, je moet hem dan horen tikken.

phoibos
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2007 19:47

phoibos 14 aug 2007 12:22

Ik heb beide batterijen vevangen en inderdaad gelet op de polariteit.

Wat bedoel je exact met tikken?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 aug 2007 12:55

Als de magneet langs de sensor komt wordt er even een contactje aan en uit gezet in de sensor. Dit is hoorbaar zij het zacht. En het zegt je iets over de werking. (Als hij niet tikt is ie zeker kapot)

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 14 aug 2007 19:22

Je moet, zoals Rene al aanhaalde, idd de sensor horen als het magneet voorbij komt.
Is dit niet meer het geval, dan zou het wel eens kunnen dat uw sensor kapot is.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Plaats reactie