Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

posts altijd kunnen editen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 dec 2006 15:36

Hoi,
Ik zou het bijzonder handig vinden als je je posts altijd (ook na de eerste 20min. of zo) zou kunnen bewerken/editen. Al was het maar in de Te Koop-sectie.
Momenteel vind ik het vervelend dat ik een verkoopposten (en zeker de bijhorende titel) niet kan bewerken en "VERKOCHT" plaatsen, zodat mensen het topic niet meer hoeven te openen. Bovendien, als ik een nieuwe post met "VERKOCHT" toevoeg, duw ik het topic helemaal naar boven (ook al is het soms een echt oud verkoopstopic) terwijl dat topic nu net heel oninteressant geworden is.
Kan hier iets aan gedaan worden?
Thx!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 28 dec 2006 15:54

Je hebt hier zeker een goed punt, het zou makkelijker zijn als je je berichten nog enige tijd/altijd na het posten zou kunnen bewerken. Het achteraf nog kunnen bewerken van de titel van je topic lijkt me op zich niet nodig (maar wordt wel mogelijk als je je bericht voor altijd kan bewerken), als de titel van een topic moet worden verandert is een berichtje/mailtje naar een moderator voldoende.

Het omhoog duwen van je topics als iets verkocht is lijkt mij juist wel handig. Op die manier maak je duidelijk dat het product verkocht is en daarmee informeer je eventuele geïnteresseerde kopers meteen. Tevens gaan dergelijke topics snel op slot waardoor ze vanzelf weer snel wegzakken.

Het vermelden van 'VERKOCHT' in de titel lijkt me in principe wel handig, ik zal eens vragen wat de andere moderators hiervan vinden.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 31 dec 2006 21:18

Op zich een aardig idee, maar dan uitsluitend voor het verkoop/koop gedeelte van dit forum. 
Het lijkt mij nl. in met name het discussiegedeelte van dit forum niet wenselijk dat een bericht achteraf gewijzigd wordt of kan worden, zo van "dat heb ik niet gezegd", "dat stond er niet", "je moet beter lezen!" etc. Daar zit ik in ieder geval niet op te wachten.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 31 dec 2006 21:20

Addendum:
Als iets verkocht is, kan - zo lijkt mij - in overleg met de moderator het topic verwijderd worden. Zodoende wordt ook voorkomen dat een topic 'omhoog gaat'. Het aanpassen van de titel of inhoud van een bericht kan ook in overleg met de moderator; een moderator heeft daartoe de machtiging.
Dus aanpassen van het tijdslimiet naar "altijd kunnen editen" is niet nodig, beter gezegd: niet wenselijk.

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 01 jan 2007 19:53

Als mensen alleen de titel kunnen veranderen en niet de berichten zelf lijkt me het geen probleem. Als er achter de oorspronkelijke titel "verkocht" komt te staan, dan weten andere eventuele kopers ook meteen waar ze aan toe zijn.
Als ie gaar is kom ik terug

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 06 jan 2007 18:34

Het lijkt mij niet wenselijk dat men de titel kan veranderen, wel dat men aan die titel 'iets' (bv. verkocht) kan toevoegen. Om verwarring en gesjoemel tegen te gaan moet het dan wel duidelijk zijn wat is toegevoegd; de webmaster kan er bv. voor zorgen dat de toegevoegde tekst automatisch in cursief of zo komt te staan.
Dit lijkt mij trouwens handig voor alle discussies. Stel dat een topicopener zelf bepaalde reacties op zijn eigen topic geeft, dan kan hij hiernaar  verwijzen achter zijn oorspronkelijke titel. De andere deelnemers aan de discussie zouden ook die mogelijkheid moeten hebben (vanzelfsprekend moet alles zodanig werken dat een bepaald persoon enkel verwijzingen kan toevoegen aan de titels van zijn eigen berichten). Ik zou dus een verwijzing moeten kunnen plaatsen achter bovenstaande tekst: "Bericht geplaatst door bikeboss op 06 januari 2007 om 17:34".
Vermoedelijk zou op die manier veel minder tekst worden gecopieerd, wat de overzichtelijkheid én de lengte van de discussie zou te goede komen. Ook hier zou de webmaster ervoor moeten zorgen dat die verwijzingen op een zeer eenvoudige en dus enkel op een gestandaardiseerde manier kunnen gebeuren. 

Plaats reactie