Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

spuitwerk scott addict sl 2009

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 29 apr 2009 17:26

- Ben benieuwd of het nu het spuitwerk van het frame is of juist van de vork wat feitelijk niet goed is. Persoonlijk vermoed ik dat het de vork is.

- Hoe lang heb je de fiets al?

Gebruikersavatar
@work
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jun 2008 12:09

Gebruikersavatar @work 01 mei 2009 13:22

Niet netjes idd, zeker voor zo'n prijzig frame. Daar mag je van verwachten dat het in orde is. Ben benieuwd wat de reactie van Scott Benelux zal zijn. Ik mag toch aannemen dat hun kwaliteitseisen voldoende hoog zijn om dit van zich zelf niet toe te staan. Kan idd wel een probleem zijn dat je er wat later achter bent gekomen. Als ze moeilijk willen gaan doen, dan kan dat hun opening zijn.
Misschien eens googlen op "rechten consument aankoop". Volgens mij kun je in dit soort gevallen (mits je binnen 6 maanden na aankoop reclameert) aanspraak maken op herstel of vervanging. Dan moet het wel een "defect" zijn en ik kan niet inschatten of dit hier onder valt.

demollie
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jan 2007 11:38

demollie 01 mei 2009 21:38

-Divo- schreef:- Ben benieuwd of het nu het spuitwerk van het frame is of juist van de vork wat feitelijk niet goed is. Persoonlijk vermoed ik dat het de vork is.

- Hoe lang heb je de fiets al?


ik heb de fiets nu 4 maanden maar heb hem pas eind februari gemonteerd en voorlopig heb ik nog geen reactie terug gehad van scott benelux

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 02 mei 2009 01:13

jaspervelzen schreef:De brede witte streep op de vork is wel recht. Kijk maar naar de voorrem. De bevestigingsbout van de voorrem zit natuurlijk precies in het midden van de vork en de streep die daar zit moet dan dus ook wel in het midden zitten.
Ik twijfel dus eerder aan de lak van het frame.


Dat kun je mijns inziens juist helemaal niet zo zien. Veel te onduidelijk.
Het was mij ook niet ontgaan dat de streep op de vork in het midden lijkt te zitten van de rem, maar je kunt het niet nauwkeurig genoeg zien. Het kan ook best dat die ongeveer in het midden zit maar niet loodrecht en schuin erop zit en zo weg loopt. Geld ook voor de vork, die staat al gauw niet 100% haaks. Je kunt dit alles niet zomaar expliciet uit deze foto's halen.

Als de vork echt 100% haaks op het frame staat kun je de lijnen doortrekken met een liniaal en zo kun je zien wat er nu uiteindelijk exact scheef is. Misschien zelfs beide? . . . ik ben er benieuwd naar.

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 02 mei 2009 05:17

Je kan ook je trainingsrondjes op een rond punt afwerken. Dan klopt het wel.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 02 mei 2009 09:39

Scotts zijn gemaakt om continue naar links te sturen :-)

Decall op de vork is schuin geplakt (rem = goed, bovenkant = uit het midden).
Uiteindelijk zal dit worden opgelost (Scott is deze weken dicht) maar inderdaad wel een beetje heel erg laat geclaimd voor een optisch probleem.

Plaats reactie