Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Trois Ballons 2023

el_loco
Forum-lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 mei 2024 08:22

TP85 schreef: 16 mei 2024 09:03
Xheanortx schreef: 15 mei 2024 19:49 Jazeker, ik ga een week van te voren naar de vogezen, vakantie vieren en een paar mooie ritten maken in de voorbereiding.

Doel is om onder de 7 uur te rijden.

Jij?
Klinkt goed! Verblijf zelf van dinsdag 28-5 t/m zondag 2-6 in Rougegoutte, bij Belfort. Heb daar een vakantiehuisje geboekt i.p.v. hotel, wel zo handig met de racefiets. Heb ook de bedoeling om die week enkele, hopelijk mooie, ritten te maken. Ga niet helemaal in de spaarmodus, wil ook profiteren van mijn verblijf daar.

Les 3 Ballons hoop ik ook in 6,5 tot 7 uur te volbrengen. Misschien te ambitieus, maar dit moet me door het aantal hm's en de duur een stuk beter liggen dan 3RIDES waar ik zondag aan meedeed. Daar uiteindelijk toch een gebrek aan hoogtemeters en vooral de manier waarop de hm's tot stand kwamen werkte met mijn 1.70m en 61/62 kg niet in mijn voordeel (langere klimmetjes niet steil genoeg en omgekeerd). Verder was ik vrij kansloos in het volgen van de grotere/zwaardere deelnemers op de vlakkere gedeeltes, waar het simpelweg op absoluut vermogen aankomt. En te lief voor mezelf, achteraf niet genoeg afgezien :lol:.
Dat laatste is bij een cyclo altijd lastig, spaar je jezelf of ga je voluit vanaf het begin. Mijn beste prestaties waren altijd voluit en kijken waar het schip strand, maar dat kan per persoon verschillen. En dan is voluit natuurlijk niet in het rood, maar rond je omslagpunt. Sowieso goed om een keer te proberen en je grenzen op te zoeken!

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 18 mei 2024 09:30

Is verlichting eigenlijk verplicht hier?

TP85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 19 mei 2024 09:08

Jansen89 schreef: 18 mei 2024 09:30 Is verlichting eigenlijk verplicht hier?
Art. 4 van het reglement zegt alleen in tunnels verplicht. In theorie dus wel, in de praktijk niet, aangezien er bij mijn weten geen tunnels in het parcours zitten. In geval van minder (helder) weer altijd goed om een klein achterlampje te gebruiken op knipper/flash stand voor andere fietsers/weggebruikers.

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 25 mei 2024 09:26


Jansen89
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 27 mei 2024 13:31

Zo langzamerhand begint het weerbericht vorm te krijgen en lijkt het op koud (7-10 graden) en regen. Wat doen jullie kwa kleding?

TP85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 27 mei 2024 14:13

Het weerbericht blijft constant wijzigen haha. Ik ga er maar van uit dat het regenachtig wordt, dan valt het wellicht mee. Ik draag in dat geval een nauwsluitend en relatief goed ademend regenjasje over een mouwloze base layer en het 3 Ballons of eigen shirt, eventueel dunne dichte handschoenen voor de eerste uurtjes, dunne 'waterdichte' (die bestaan niet) overschoenen die tot 15 graden niet te warm worden, merino sokken die blijven ademen en als het echt fris wordt zaterdag doe ik beenstukken aan. Wat dat betreft vind ik regenachtig weer met een temperatuur boven de 10 graden qua kleding het lastigst. Je wilt het niet te koud krijgen, maar een beetje regenkleding zorgt al snel voor plakkerig gevoel als het niet genoeg ademt.

Kledingkeuze blijft een persoonlijk iets. Niemand dan degene zelf weet beter of hij/zij het relatief snel koud of warm heeft, dus het advies van een ander kan onbedoeld waardeloos zijn ;).

Misschien hebben de ervaren gran fondo rijders hier de ultieme kledingtip voor je.

Ik reis zelf morgenvroeg naar de Vogezen en hoop daar rond 12u aan te komen. Aangezien de weersvoorspelling morgen goed lijkt te zijn, maak ik dan meteen een (hopelijk mooie) langere rit. Dan is die alvast in the pocket en kan ik woensdag en donderdag wat kortere ritten maken als het weer slechter is.

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 27 mei 2024 21:06

Welk weerbericht volg je? Buienradar heeft vandaag al bijna de hele dag regen voorspelt en het heeft net een keer 5 minuten een paar druppen geregend..

Ik zou buienalarm aanhouden in het buitenland die zit een stuk realistischer.

Prachtige dag vandaag hier in de vogezen mooie rit gemaakt rond de Ballon d'Alsace
Dunne baselayer en windjackje mee. bovenop 12 graden maar het was lekker warm te klimmen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8639
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mei 2024 08:45

Ik gebruik de app Meteobleu.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27643
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2024 09:56

Ik zou een lokale weerapp gebruiken, Meteo France bijvoorbeeld.

Algemene weerapps zijn gewoon de operationele run van een weermodel, daar komt geen mens aan te pas. Het kan uitkomen, maar vaak niet.

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 31 mei 2024 10:47

Hebben jullie er wat zin in?

Wat het weer nu echt doet morgen is mij 1 groot raadsel

TP85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 31 mei 2024 12:33

Xheanortx schreef: 31 mei 2024 10:47 Hebben jullie er wat zin in?

Wat het weer nu echt doet morgen is mij 1 groot raadsel
Yes en Meteo France bevalt me momenteel het meest ;). Sowieso arm- en beenstukken voor mij (die kan ik desnoods uitdoen), dunne overschoenen en denk verder 'perfetto light' (gabba versie voor milder weer) als shirt, aangezien de gemiddelde voorspelling lijkt op periodes met lichte regenbuien. Bovenop de ballons zal er vast weer wat mist zijn, zoals de afgelopen dagen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 31 mei 2024 12:37

TP85 schreef: 31 mei 2024 12:33
Xheanortx schreef: 31 mei 2024 10:47 Hebben jullie er wat zin in?

Wat het weer nu echt doet morgen is mij 1 groot raadsel
Yes en Meteo France bevalt me momenteel het meest ;). Sowieso arm- en beenstukken voor mij (die kan ik desnoods uitdoen), dunne overschoenen en denk verder 'perfetto light' (gabba versie voor milder weer) als shirt, aangezien de gemiddelde voorspelling lijkt op periodes met lichte regenbuien. Bovenop de ballons zal er vast weer wat mist zijn, zoals de afgelopen dagen.
Ik zou echt niet starten met beenstukken. Het is met 16-18 graden echt niet koud en je moet je voorstellen dat je het een stuk warmer hebt als het bergop gaat. Dus kans dat je jezelf opblaast. Sowieso wil het daar in de Vogezen na regen, als de zon doorbreekt nogal broeien (been there done that)....hoge luchtvochtigheid icm warmte. Je hebt al snel teveel aan.

Plaats reactie