Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27678
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mei 2024 08:32

Ik was er dus ook bij, maar dan als verzorger. Op zaterdag heb ik zelf een hele mooie rit gemaakt vanuit mijn hotel naar de Eifel en weer terug. Volop van genoten ondanks de gigantische kater van de dag ervoor (had een bruiloft in Maastricht).

Zaterdag inchecken, pastaparty was idd een aanfluiting. Wij zijn teruggegaan voor een refill, kregen we wel ! Zondag de granfondo. Bij de start viel al op dat er weinig organisatie was. Het was allemaal een tikkeltje chaotisch, maar dat zie je wel vaker bij granfondo's dus ik besteedde er verder weinig aandacht aan.

Na het in ontvangst nemen van de opwarmkledij ben ik naar het hotel gelopen en rustig naar de bevoorradingszone gereden. Dat was iets meer dan een half uurtje. Die was ruim opgezet, waardoor er meer dan genoeg ruimte was voor alle soigneurs.

Van de koers heb ik verder weinig meegekregen. Wel heel grappig om bij het verstrijken van de tijd het tempo steeds te zien zakken :lol:

Eenmaal terug op het festivalterrein was het behoorlijk chaotisch. Ik kwam er wandelend amper op. Ook slecht dat er nauwelijks iets te eten te krijgen was. Ik was er na een half uurtje wel klaar mee en ben toen met mijn maatje naar huis gereden. Achteraf hoorde ik alle verhalen over de gravelrace.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3593
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 mei 2024 14:36

Ik las op insta het relaas van Thijs Zonneveld. Dat liep nou bepaald niet over van enthousiasme.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3432
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 13 mei 2024 15:11

Toch nog even de het trieste figuur vermelden dat zich in mijn leeftijdscategorie had ingeschreven en met een Pinarello Dogma X, die met een motortje was uitgerust, deelnam. Hij eindigde bij de eerste 10 voor zover ik heb kunnen zien, en heeft dus op die manier de kwalificatie gestolen van hij die nu als eerste niet-gekwalificeerde in de tabellen staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8522
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mei 2024 15:52

raven14 schreef: 13 mei 2024 15:11 Toch nog even de het trieste figuur vermelden dat zich in mijn leeftijdscategorie had ingeschreven en met een Pinarello Dogma X, die met een motortje was uitgerust, deelnam. Hij eindigde bij de eerste 10 voor zover ik heb kunnen zien, en heeft dus op die manier de kwalificatie gestolen van hij die nu als eerste niet-gekwalificeerde in de tabellen staat.
Ik neem toch aan dat jij niet de enige bent die dit weet? Hopen dat ze hem nog diskwalificeren.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 mei 2024 15:55

raven14 schreef: 13 mei 2024 15:11 Toch nog even de het trieste figuur vermelden dat zich in mijn leeftijdscategorie had ingeschreven en met een Pinarello Dogma X, die met een motortje was uitgerust, deelnam. Hij eindigde bij de eerste 10 voor zover ik heb kunnen zien, en heeft dus op die manier de kwalificatie gestolen van hij die nu als eerste niet-gekwalificeerde in de tabellen staat.
Welke categorie is dit?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3432
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 13 mei 2024 15:56

50-54. Ik ga wachten tot ik de foto's zie van onze groep om dan zijn racenummer door te geven aan Erwin Vervecken... die moet er dan verder maar iets mee doen.
Afbeelding

TP85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 13 mei 2024 16:00

raven14 schreef: 13 mei 2024 15:11 Toch nog even de het trieste figuur vermelden dat zich in mijn leeftijdscategorie had ingeschreven en met een Pinarello Dogma X, die met een motortje was uitgerust, deelnam. Hij eindigde bij de eerste 10 voor zover ik heb kunnen zien, en heeft dus op die manier de kwalificatie gestolen van hij die nu als eerste niet-gekwalificeerde in de tabellen staat.
Dan ben je toch een behoorlijk sneu figuur, als je dit soort streken uithaalt. Uiteindelijk gaat het voor (bijna) niemand ergens om, puur een hobbymatige sportieve uitdaging. Hij zal zich nu wel helemaal geweldig voelen. Zou mooi zijn als mechanische doping bestraft kan worden met inbeslagname fiets door organisatie :lol:. Juridisch helaas niet haalbaar, maar met het risico daarop zou iemand het voortaan wel uit zijn hoofd laten.

P.s. de foto's zijn beschikbaar op Sportograf.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5966
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 mei 2024 16:11

50-54 ?? Dan ga ik nog een plekkie stijgen :lol: :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 mei 2024 17:13

Zag de beelden op de insta van Zonneveld idd. Auto staat daar gewoon midden op de weg :o

Je zal er maar een blinde bocht in vliegen :roll:

Critic
Forum-lid
Berichten: 937
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 14 mei 2024 18:45


Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27678
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2024 21:47

De organisatie is vandaag met een statement gekomen, onder meer op Instagram en Facebook:

https://www.instagram.com/p/C68kUzRsSW2 ... YzNXFtZW1y

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 15 mei 2024 09:15

De berichtgeving in de duitse Media (o.a. Aachener Zeitung) was ook niet mals. Amateurisme ten top.
Op moederdag en een zondag wegen in de Eifel kompleet afsluiten was om problemen vragen. Restaurants in de Eifel die halve bezetting hadden, omdat de gasten niet tot het restaurant konden komen.

Zou mij niet verbazen als de gemeenten volgend jaar voor deze organisatie geen vergunning meer afgeven.

Een statement van een Burgemeester was, dat de 3Rides organisatie eens goed moet kijken naar de "triptyque ardennais" die binnenkort geplanned staat. Daar konden ze nog heel veel van leren...

Plaats reactie