Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Limburgs Mooiste 2024

derxx
Forum-lid
Berichten: 792
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 14 mei 2024 16:19

Zijn er nog meer mensen die deze gaan rijden op 25 mei ?

Had me origineel ingeschreven met 2 vrienden voor de AGR 150km, maar niet ingeloot. Daarop samen besloten om Limburgs Mooiste 150km Geel te rijden. Helaas zijn de andere 2 afgehaakt vanwege te weinig trainings kilometers. Ik ga evengoed rijden natuurlijk, maar alleen is maar alleen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 mei 2024 16:39

Nou,..... echt helemaal alleen zal je niet rap rijden. Limburg mooiste stond toch ook bekend om Limburg drukste?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38041
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2024 16:46

Pokkedruk, maar dat kan ook wel weer sfeer geven. Ze hadden 2x een vreselijke controle- en bevoorradingsfuik gecreëerd (1x op camerig, 1x in hartje Gulpen), maar buiten dat heb ik aan meerdere deelnames vooral leuke herinneringen. Paar keer de 150 gereden en 1x de 250. Die 250 op een prachtig zonnige dag met weinig wind. Om 06:00 de rustige noord-lus, rond 09:15 draai je dan de drukke 150 lus op. Staat in mijn lijstje van topdagen op de fiets.
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4409
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 mei 2024 17:43

LM is toch niet drukker dan AGR?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5591
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 mei 2024 20:04

scottwilko schreef: 14 mei 2024 17:43 LM is toch niet drukker dan AGR?
3 weken geleden stond de teller op 10.000 inschrijvingen.
Ik rij al jaren de 250 kilometer en idd niet zo druk als de AGR, meer afstanden en dus betere spreiding.
Dit jaar mijn 23ste deelname.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

derxx
Forum-lid
Berichten: 792
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 14 mei 2024 20:58

Was iig wel van plan om vroeg te vertrekken. De dag van tevoren de inschrijving regelen, en dan kijken dat ik bij de eerste lichting kan vertrekken. Hopelijk is het dan nog niet zo druk op de keut die in de gele 150km lus meteen aan het begin zit (je kunt hem maar alvast gehad hebben).
Afbeelding

el_loco
Forum-lid
Berichten: 989
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 15 mei 2024 09:33

scottwilko schreef: 14 mei 2024 17:43 LM is toch niet drukker dan AGR?
De keer dat ik reed toch wel, maar dat is denk ik al 15 jaar geleden. Mooie route, veel steile hellingen wel destijds, maar het was zo druk dat ik hem niet gauw nog een keer zou rijden.
Ik denk dat de drukte ook in de route zat, veel geitepaadjes enzo, dan kun je gewoon minder mensen kwijt. Zal daar wel aan gelegen hebben.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 15 mei 2024 09:55

Ik rij al jaren de rode lus. Aanvankelijk was die 150 en die is langzamerhand uitgebreid naar 180-185km.
In vergelijking met AGR altijd een stuk rustiger, kan ook liggen aan de lus (huidige 150 blijft het meest populair) en tijdstip (daar op hotel dus vroeg starten).

Wat ik ook fijn vind is dat de route elk jaar wel iets verschilt. Niet alleen maar de standaard AGR-klimmetjes maar ook mooie andere klimmen ri. BE/GER.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6263
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2024 10:09

colnagofreak schreef: 14 mei 2024 20:04 Dit jaar mijn 23ste deelname.
:winkthumb:
Stoer! Paar keer gedaan en ik vind het te druk maar met 23 stuks is het met recht een klassieker ;)

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 24 mei 2024 13:20

Desertstorm schreef: 15 mei 2024 09:55 Ik rij al jaren de rode lus. Aanvankelijk was die 150 en die is langzamerhand uitgebreid naar 180-185km.
In vergelijking met AGR altijd een stuk rustiger, kan ook liggen aan de lus (huidige 150 blijft het meest populair) en tijdstip (daar op hotel dus vroeg starten).

Wat ik ook fijn vind is dat de route elk jaar wel iets verschilt. Niet alleen maar de standaard AGR-klimmetjes maar ook mooie andere klimmen ri. BE/GER.
Inderdaad veel rustiger dan AGR. Ze hebben bij LM veel meer verschillende lussen én minder deelnemers. De fietsers worden beter verdeeld over de verschillende routes. Ze hebben wel erg veel last van het slechte weer dit jaar. De camping blijft gesloten. Gelukkig is er morgen een zonnetje voorspeld in de middag. Drinken we dat biertje na afloop in de zon. :D
Michiel

derxx
Forum-lid
Berichten: 792
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 mei 2024 23:40

Tsja wat zal ik zeggen. Het was meer Limburgs Natste dit jaar.

De voorspellingen waren dat het iig droog zou zijn bij de start, maar niks was minder waar.
Ik reed de 150km geel route, en besloot om vroeg te starten, om zo de drukte op de Keuteberg en Cauberg voor te zijn. Dus om 7:35 gestart in de regen. De fietspaden net na de start was al gezellig, want op sommige plekken waren er kleine visvijvers op het fietspad ontstaan, en dus binnen de kortste keren was ik al redelijk doordrenkt. Mja... Shit happens, lange dag, we zien het wel...
Keuteberg en Cauberg waren extreem rustig, en reed op beide een PB (niet dat die snel waren, maar voor mijn doen ging het best lekker).
Tot aan Servicepunt Meerssen is het volgens mij geen 10 minuten droog geweest. Daar wat koek etc gepakt, en de bidons bijgevuld en door.
In Rothem was een tunnel behoorlijk ondergelopen. Nog even getwijfeld, maar toch maar er doorheen, was toch al nat :) Water kwam net niet tot aan het BB volgens mij. Daarna had ik nog iets meer pech. Vlak voor Mheer, na een km of 65, had ik m'n eerste lek. Rij op dit moment nog met m'n oude DT PR1600 wielen (VSW wielen incoming) waar ik GP5000 28mm + TPU in heb. Die combi was tot vandaag redelijk rocksolid, en ook over lichte gravel nooit problemen. Maargoed, had een reserve TPU bij me, dus die erin gelegd, wat geklooid met m'n mini pompje, maar na 10-15min toch weer onderweg. Stukje verder zat het 2e servicepunt in Noorbeek, dus daar nog even met een normale pomp wat meer lucht erin gedaan, wat gegeten en bidons gevuld, en weer verder. 4km verder stond ik weer lek 😭😭Met m'n stomme kop was ik vergeten om bij de service een extra biba te kopen... sukkel... Mja. tpu eruit gehaald, gekeken of ik het gat kon vinden. Niks te vinden. Weer gemonteerd 100m terug gereden -> leeg... 🤬🤬 Service gebeld: "het is extreem druk, wachttijd is ong. 2u..." Nja, daar wilde ik niet op wachten. Van een zeer behulpzame medefietser een biba gekregen, echter bleek na monteren dat het ventiel net 1-2mm te kort was. Kreeg m'n pompje er net op als hij gemonteerd was, maar kreeg er niet echt lucht in, en als ik er al wat inkreeg, liep het er weer bijna net zo snel weer uit als ik het pompje iets verkeerd bewoog. Uiteindelijk besloten om de 1e tpu terug te zetten (deze liep langzamer leeg dan de 2e), en te kijken hoe ver ik zou komen. Nog 3x gestopt om lucht bij te pompen, maar uiteindelijk terug bij het 2e servicepunt gekomen. Daar nieuwe biba erin laten zetten, en meteen een reserve gekocht.
En hup weer de fiets op. Het fietsen zelf ging prima, geen centje pijn, bergop niet snel omdat ik te zwaar ben voor m'n FTP 😉, maar op het vlakke haalde ik best veel mensen in zonder dat ik het idee had dat ik hard aan het trappen was. Bergaf werkte de zwaartekracht eindelijk in m'n voordeel, en ook daar had ik het gevoel dat ik rustig en voorzichtig deed, terwijl ik iedereen inhaalde.
Toch was de pech nog niet voorbij helaas. Ik had net de Schilberg achter de rug, en was onderweg naar Ulvert. Zat net bij 2 anderen in het wiel die ik net had bijgehaald na de kruising, toen ik met m'n achterwiel door een kuiltje reed. pppsssssjjjjt.... GLOEIENDE GLOEIENDE (dit is de gecensureerde versie).... Gelukkig had ik nog een biba, dus die erin, en weer door. Helaas door de kuil wel een slag in m'n achterwiel. Dat was wat minder, maar buiten dat het wat vervelend aanvoelde had ik zoiets van: zolang ie niet breekt ga ik finishen...
Niet veel later bij Servicepunt Gulpenerberg. Heerlijk stukje vals plat omlaag naar het SP toe trouwens. Daar voor de zekerheid nog 2 nieuwe biba's gekocht, en gevraagd of zij toevallig die slag er een beetje uit konden krijgen. Hij zei dat ze dat niet konden, dus even nog een fototje gemaakt van het mooie uitzicht, en weer door.
Ik was vergeten dat de Kruisberg ook in de route zat, en daar verslikte ik me toch wel een beetje in. Wat een etter is dat zeg... Daarna boven op de Bronkweg eindelijk m'n gabba uitgedaan, omdat het zonnetje eindelijk af en toe kwam kijken. En toen kwam als laatste ook nog de Koulenberg. Pfff... om dat als laatste te doen was ook niet fijn. Dit was trouwens ook de eerste keer dat ik echt zoiets had van, poeh nu voel ik het wel. Die laatste 40s waren ook bijna 400w gemiddeld met een piek van 520 op het 15% gedeelte.
Daarna was het lekker in polonaise naar de finish cruisen, terwijl we nog een paar keer de schoenen flink doordrenkten...
Bij de finish was het wel erg druk, maar de beker Hertog Jan was wel overheerlijk. Vond dat ik die wel verdiend had, en m'n vrouw zou toch naar huis rijden.

Al met al een rit met flinke ups en downs 😉, maar met een prima afloop. Blij met de rijtijd van 6:19, en dat ik niet doodop was bij de finish. Had eigenlijk makkelijk nog een stuk kunnen rijden.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/11494197029/
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8627
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 mei 2024 07:07

Vriend van mij stond op 1 van de service punten en vertelde dat ze minimaal 700 biba’s verkocht hadden.Op Vrijdag nog half Limburg afgegaan voor exstra banden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie