Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM300 Boekelo: Oostvaardersplassen

bartverh
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 13 mei 2024 22:41

Nederland heeft een zeer groot scala aan landschappen te bieden. Dat is het centrale idee achter dit brevet. Vanuit Boekelo gaan we via het Twentse cultuurlandschap naar het westen. Bij Deventer maakt het coulisselandschap plaats voor rivieren en dijken. Na een kort stukje over de dijk duiken we echter uiterwaarden in. Na Vaassen maakt gaan de akkers over in bossen. Dat de bossen de glooiingen in het landschap aan het oog onttrekken neemt niet weg dat het vlakke wat het grootste deel van deze route zal kenmerken onderbreekt. Harderwijk zorgt dat de overgang naar de polder niet al te plots is. Nu zullen vele kilometers rechtdoor volgen. Links de bloemen velden, later de Oostvaardersplassen. Wanneer we de polder verlaten zullen we via de Veluwe richting de Posbank gaan. Hier zullen de enige echte klimmetjes zich laten zien. Met een prachtige afdaling verlaten we ook de wouden en gaan we weer door de uiterwaarden richting Zutphen, waar we de IJssel over zullen steken. Vlak na de IJssel is de laatste controle. Via de Achterhoek zullen we weer terugkeren in Boekelo. (Merk op dat de route dit jaar met de klok mee is: Achterhoek, Veluwe, Flevoland en via Deventer terug.)

De route is geschikt voor alle soorten fietsen inclusief velomobielen.

Aanmelden kan via:
https://randonneurs.nl/brevet/brm-300-boekelo-2024/

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1560
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 13 mei 2024 23:01

Erg leuk brevet. Twee keer gereden, maar dit jaar sla ik over.
hun fietsen.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 492
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 14 mei 2024 18:54

Dit wordt mijn 5e keer. :like:

De 2019 editie was episch, windkracht 8 tegen (achteraf, volgens MyWindsock) op de Oostvaardersdijk; ik heb beneden aan de dijk gefietst over het gras (erg hobbelig) en later gewoon maar gewoon gaan lopen... Vorig jaar daarentegen was het lekker rijden.

En dit jaar dus voor de eerste keer het rondje met de klok mee, ben benieuwd hoe de heuvels boven Arnhem vanaf deze kant lopen.

Plaats reactie