Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
-
- Forum-lid
Vanmorgen in het Drents-Friese wold zag ik een ringslang die het fietspad overstak. Ik kon hem/haar gelukkig nog net ontwijken.
Ik heb weleens gelezen dat het idee van de ooievaar die babies komt brengen, voortkomt uit het feit dat als een jong konijntje door een ooievaar wordt gegrepen, deze precies klinken als een huilende baby.rikkert schreef: ↑29 apr 2024 10:24 Zondag een ooievaar bij Breukelerveen. Op zich niet bijzonder, je ziet ze vaker, maar deze vloog in het rond met een spartelend beest (leek een mol oid) in de rondte. Daarna even gegoogled: wat eet een ooievaar. Ze zien er altijd braafjes uit, maar blijken bloeddorstiger dan ik dacht. Mollen, muizen, kikkers, insecten. Ik moest gelijk denk aan ooievaars die te bezorgen baby's verslonden. Maar goed, ik zal in mijn jeugd wel teveel horror gekeken hebben.
-
- Forum-lid
Niet gezien maar gelezen; in B-Linburg gisteren een wolf doodgereden en een andere (of dezelfde+) liep op zijn gemak rond de straten van een dorp.
Toch weer al één minder.
Toch weer al één minder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik hoop hem toch eens tegen te komen hoor.
Less is bore
Klinkt niet onaannemelijk. In ieder geval een goed verhaal.Vicenza schreef: ↑11 mei 2024 21:34Ik heb weleens gelezen dat het idee van de ooievaar die babies komt brengen, voortkomt uit het feit dat als een jong konijntje door een ooievaar wordt gegrepen, deze precies klinken als een huilende baby.rikkert schreef: ↑29 apr 2024 10:24 Zondag een ooievaar bij Breukelerveen. Op zich niet bijzonder, je ziet ze vaker, maar deze vloog in het rond met een spartelend beest (leek een mol oid) in de rondte. Daarna even gegoogled: wat eet een ooievaar. Ze zien er altijd braafjes uit, maar blijken bloeddorstiger dan ik dacht. Mollen, muizen, kikkers, insecten. Ik moest gelijk denk aan ooievaars die te bezorgen baby's verslonden. Maar goed, ik zal in mijn jeugd wel teveel horror gekeken hebben.
Overigens, vanmorgen eenzelfde tafereel. De kans om dat te zien is redelijk groot. Ik fiets vrij autistisch minimaal twee keer per week exact hetzelfde rondje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik ook. Hier in het Gooi is ie al meerdere keren gespot. Ik moet wel zeggen dat ik te doen heb met al die schapenhouders.
Overigens ik verbaasde me kort geleden wel over dat filmpje waarin die door die dassenpijp kroop.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.