Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Canyon Roadlite 7 vs Pathlite 6/7

JEROEN.K
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2024 09:29

JEROEN.K 12 mei 2024 10:07

Dag allemaal,

Ik overweeg een Canyon Roadlite 7 of Pathlite 6 of 7 aan te schaffen en ben op zoek naar bezitters die hun ervaringen willen delen en mij kunnen helpen een keuze te maken.
Ik heb tot een aantal jaar terug veel gemountainbiked maar wil nu een fiets waarmee ik ook de weg op kan en de minder zware offroad routes pak (omgeving Arnhem - Nijmegen). Hierbij kom ik op de Canyon Roadlite of Pathlite uit.

Ten eerste vraag ik me af hoe de fiets met en zonder vering bevalt en dan met name offroad op een lichte ondergrond zoals single tracks. Ik heb getwijfeld over een crosshybride zonder of met vering maar denk dat met vering toch de betere optie is.

Verder twijfel ik over de juiste maat. Ik zit tussen een L en XL in. Ik ben 1.89 en mijn binnenbeenmaat is 90. Ik neig naar een L maar ik hoor verschillende meningen hierover. Volgens de fabrikant past een L mij het beste maar als ik een 1 cm langere lengte in vul kom ik op L-XL. Wat is fijner offroad, een kleinere of grotere maat? Bij het model zit je al wat neer recht op dus zou een XL dan beter zijn vanwege meer stabiliteit vraag ik me af.

Tot slot vraag ik me af, als ik ga voor de Pathlite, of ik beter de 6 of 7 kan kiezen. Beiden zijn nagenoeg hetzelfde afgemonteerd alleen is de diameter van de trapas bv anders. Wat merk je hiervan tijdens het fietsen en wat zijn eventuele risico's hierbij?

Als iemand een Road- of Pathlite heeft en zijn ervaringen wil delen, mijn dank is groot!:-)

Plaats reactie