Wanneer mogen we een foto van je fiets in het Giant topic verwachten?Menchov schreef: ↑10 mei 2024 16:29 ............Neig op dit moment een beetje naar de eerder gelinkte, goedkopere, Giant ( https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... isc-2-2022 ) Als deze minimaal even goed is, een stuk goedkoper en overal veel positieve recensies heeft lijkt me dat een veiligere keuze. ............
Advies 1e racefiets max 2500 EUR
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16088
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Bedenk wel, op een fiets die je mooier vind, zal je vaker en prettiger fietsen. Daar doet een iets goedkopere fiets niets tegen. De uitgave is maar even een dingetje, maar het gevoel "had ik maar" duurt zolang je de fiets hebt.
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Lastige. Ik ben " net " even langsgegaan bij de giant om em te zien, zeker niet slecht. Al vond ik de verkoper iets te pushy en kon geen proefrit krijgen. ( alleen als ik echt van plan was de fiets te kopen ) twijfel ook tussen ml en l. Hij vond dat ik resoluut voor l moest gaan, gebasseerd op zon size chartje. En vond een bikefit doen onzin.
Als ik de bianchi zou kiezen zou dat de sprint worden. De kabels zijn daar mooi weggewerkt. Maar dat is dan 2500 tegen 1800, vooral voor de looks. Kwa specificaties zijn ze nagenoeg gelijk zeker?
Denk dat ik morgen iig even naar 12go rijdt en daar wat ga testen.
Als ik de bianchi zou kiezen zou dat de sprint worden. De kabels zijn daar mooi weggewerkt. Maar dat is dan 2500 tegen 1800, vooral voor de looks. Kwa specificaties zijn ze nagenoeg gelijk zeker?
Denk dat ik morgen iig even naar 12go rijdt en daar wat ga testen.
Bij Salden staat die Sprint voor 2166. Die 15% korting krijg je bij de meeste dealers wel, zeker in deze tijd.Menchov schreef: ↑10 mei 2024 22:12 Ja, daar heb je zeker gelijk in. Lastige. Ik ben " net " even langsgegaan bij de giant om em te zien, zeker niet slecht. Al vond ik de verkoper iets te pushy en kon geen proefrit krijgen. ( alleen als ik echt van plan was de fiets te kopen ) twijfel ook tussen ml en l. Hij vond dat ik resoluut voor l moest gaan, gebasseerd op zon size chartje. En vond een bikefit doen onzin.
Als ik de bianchi zou kiezen zou dat de sprint worden. De kabels zijn daar mooi weggewerkt. Maar dat is dan 2500 tegen 1800, vooral voor de looks. Kwa specificaties zijn ze nagenoeg gelijk zeker?
Denk dat ik morgen iig even naar 12go rijdt en daar wat ga testen.
Voor mij klinkt het alsof je nog niet echt gevonden hebt wat je écht wil, dus mijn advies is om nog wat rond te kijken. Wie weet vind je zo wel de spreekwoordelijke 3e hond.
Je kan hier advies vragen zoveel je wil, maar uiteindelijk ga je je vooral storen aan de fiets/kostprijs wanneer je in de eerste plaats niet helemaal gelukkig was met je aankoop. Koop je nu iets waar je 'verliefd' op bent (en je komt geen noemenswaardige problemen tegen), dan zit je gebeiteld voor jaren fietsplezier.
En om het heel kort door de bocht te stellen:
Hoeveel versnellingen je hebt/kabels al dan niet volledig weggewerkt/gewicht/whatever van dat soort dingen zijn binnen 5jaar toch weer voorbijgestreefd. Wielen, zadel, ... die niet bevallen zijn binnen een aantal jaar toch sowieso vervangen.
Daarom: koop een frame waar je zelf graag naar kijkt.
Je kan hier advies vragen zoveel je wil, maar uiteindelijk ga je je vooral storen aan de fiets/kostprijs wanneer je in de eerste plaats niet helemaal gelukkig was met je aankoop. Koop je nu iets waar je 'verliefd' op bent (en je komt geen noemenswaardige problemen tegen), dan zit je gebeiteld voor jaren fietsplezier.
En om het heel kort door de bocht te stellen:
Hoeveel versnellingen je hebt/kabels al dan niet volledig weggewerkt/gewicht/whatever van dat soort dingen zijn binnen 5jaar toch weer voorbijgestreefd. Wielen, zadel, ... die niet bevallen zijn binnen een aantal jaar toch sowieso vervangen.
Daarom: koop een frame waar je zelf graag naar kijkt.
Als je toch alles gaat vervangen dan kan je ook meteen het frame over laten spuitenbartdr schreef: ↑14 mei 2024 14:10 Voor mij klinkt het alsof je nog niet echt gevonden hebt wat je écht wil, dus mijn advies is om nog wat rond te kijken. Wie weet vind je zo wel de spreekwoordelijke 3e hond.
Je kan hier advies vragen zoveel je wil, maar uiteindelijk ga je je vooral storen aan de fiets/kostprijs wanneer je in de eerste plaats niet helemaal gelukkig was met je aankoop. Koop je nu iets waar je 'verliefd' op bent (en je komt geen noemenswaardige problemen tegen), dan zit je gebeiteld voor jaren fietsplezier.
En om het heel kort door de bocht te stellen:
Hoeveel versnellingen je hebt/kabels al dan niet volledig weggewerkt/gewicht/whatever van dat soort dingen zijn binnen 5jaar toch weer voorbijgestreefd. Wielen, zadel, ... die niet bevallen zijn binnen een aantal jaar toch sowieso vervangen.
Daarom: koop een frame waar je zelf graag naar kijkt.
True true, overigens verder wel mee eens hoor. Onderschat de waarde van de looks niet. In ieder geval van het frame maar verder ook de rest. Als je elke dag met een wow gevoel die fiets op stapt dan scheelt dat veel (voor mij ieder geval). Voor mij ook de reden om te kijken bij Apex en Ridley (custom), maargoed dat is off topic verder.
Klopt.
Maar losse frames zijn moeilijk te vinden, of toch wel heel duur.
Ikzelf ben bv wel gecharmeerd door de nieuwe Giant Defy. Waar vind ik een los Defy frame?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zou wel een volledige fiets kopen, maar niet te veel rekening houden met de slijtage onderdelen en vooral kijken naar gebruiksgemak (passend en bedoeld voor het gebruik dat ik voor ogen heb) en hoe mooi ik het frame vind. Alle rest is eerder bijkomstig, zeker wanneer je van plan bent meer dan 5jaar met dat frame te rijden.