Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 mei 2024 10:31

@mimoza , mooi hoor … was je mount op tijd binnen ? Paarse naven vloekt een beetje maar is aan de andere kant ook wel erg geinig ! Wie weet is er binnenkort iemand op het forum die een setje Zipp 303FC aanbiedt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5389
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 mei 2024 11:26

Mooie fiets @mimoza enjoy!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ed073
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 22 mei 2021 09:30

Ed073 05 mei 2024 16:45

Mooie fiets! Maar even benieuwd, mocht je nu zelf een frame of kleur kiezen uit een bepaalde range of stuurt Cervelo gewoon een frame op?

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 05 mei 2024 21:22

ben ook benieuwd naar hoe dit is gegaan. Kreeg je een hele fiets als vervanging? of enkel een frame, dat je vervolgens zelf hebt op gebouwd?
Heb je, gezien de leeftijd van jouw vorige fiets nog moeten bij betalen?

Crimby
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 06 mei 2024 10:39

Is dit uniek tov andere merken? Zou wellicht een reden kunnen zijn om voor Cervelo te gaan.

esmeew
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 06 mei 2024 10:56

Prachtige nieuwe fiets en kleur! En redelijk snel opgelost denk ik zo! Gezien cervelos nog steeds overal zijn uitverkocht.

mimoza
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 06 mei 2024 12:26

Ik probeer even alle vragen te vatten:

De garantieafhandeling is verbazend vlot gegaan.
Foto's bezorgen via mail aan Smartwheels (Bocholt, BE)
3 dagen later bevestiging krijgen dat de garantie aanvaardt was en dat ik als garantieframe een Cervelo Soloist in Golddust kreeg.

Ik heb niet gevraagd als er mogelijkheid was tot een ander frame, ik vond dat helemaal prima, meer dan zelfs!
Ik ben ook steeds degene die kleur zou kiezen, dus deze kleur is een dikke plus voor me, echter, ik was ook ook niet erg kritisch aangezien de garantieafhandeling meer dan puik geregeld is door een zaak waar ik (tot dan) nog niks mee had, en ik er van uit ging dat het gewoon my loss zou zijn.
Alle pluimen dus naar Juan van Smartwheels!

Enkel de maat hebben we even gewijzigd. deze is echt perfect qua S/R

Dan 5 dagen later was het vervangframe geleverd bij smartwheels. In ruil voor mijn (compleet gestripte) gebarsten frame, kreeg ik deze Soloist frame mee.
Op voorhand hadden we even gesproken over wie de op en afbouw ging doen.
Dat was mogelijk via Smartwheels, maar, het is zo leuk om zelf te doen.

Ik heb dan grote opruim gehouden in mijn persoonlijke stock, heel wat 11 speed materiaal verkocht, ook alle onderdelen van de R2, ...
Ultegra di2 via Deltabikes
Rotor T47a via rotor-shop
Stuur via Kocevlo

Grote leerschool, ik had in het verleden al heel wat velgremmen groepsets gemonteerd, en onderhoud gepleegd aan schijfremmen.
Heel andere koek, zowel di2 als schijfremmen, als kabelintegratie,...

De wielen zijn eigenlijk maar 'tijdelijk', het zijn de wielen uit mijn gravel fiets.
Opnieuw een voorbeeld dat ik altijd kleur zal kiezen :-)
En die Hope naven zijn fenomenaal!

Ik had eigenlijk twee weken voor ik de barst ontdekte in mij Cervelo, een leasefiets besteld (wordt wrslk deze of volgende week geleverd)
Daar zitten wel carbon wielen in, ik wil die even testen in de Soloist...

Anders worden het wrslk een setje zipp 303s of een setje 40/45 mm wielen


Wahoo Mount was er inderdaad nog tijdig, maar nog niet gemonteerd, had een andere tijdelijke oplossing (en te weinig tijd) voor de lange rit dit weekend

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 06 mei 2024 12:30

Om een beetje bij Cervélo te blijven, Reserve 40/44?

Ik ben wel biased maar tot nu toe zeer tevreden van. Dit is wel mijn eerste carbon diepere wielset. Maar mooi gewicht +-1450 tot 1360 afhankelijk van de naven. Zeer breed intern 25 en 25.5mm.
Zijn los wel vrij prijzig, zaten standaard op mijn fiets.

Stancke
Forum-lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 06 mei 2024 16:20

Wat een knappe fiets! :winkthumb: Zelf toch spijt dat ik mijn Cervelo geannuleerd heb maar toen was de levertermijn dramatisch. Volgende keer zeker weer op mijn shortlist!
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

mimoza
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 06 mei 2024 18:30

Het eerlijke verhaal is dat ik hem zelf niet zou gekocht hebben.
Een fractie te diep zonder spacers, te duur voor mijn budget,…

Maar je hoort me verre van klagen!

Ik had juist een andere fiets besteld, dus ik stond voor de patstelling om deze te houden of het frame te verkopen.

Ik moet zeggen dat ik overhelde naar de verkoop van het frame, maar mevrouw mimoza gaf fiat om hem op te bouwen, mits verkoop van alle rondslingerende materiaal wat niet (meer) gebruikt wordt.

De keuze was relatief snel gemaakt.
In plaats van (ongeveer €2000) te verdienen met de verkoop, ongeveer €1500 geïnvesteerd en dit als gevolg.
Daar gaat de opbrengst van verkoop van materiaal nog af.

Ik denk juist onder de €2000 te stranden inclusief mogelijke wielset, en met verkoop onderdelen. N

Plaats reactie