Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 29 apr 2024 13:35

De Defy is toch juist een endurance model?

chris80
Forum-lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 29 apr 2024 13:51

Dat klopt, alleen is de nieuwe Defy een stuk meer race geworden dan het oude model.

Als je de Defy in L bv vergelijkt met een Canyon Endurance in L is de Canyon 15mm hoger en 6mm korter. En volgens mij heeft de Giant een -8 graden stuurpen en de Canyon een -6 graden. Scheelt ook weer iets in de hoogte.

Aan de andere kant, als jij zo'n stapel spacers geen probleem vindt zou ik mij zeker niet laten tegenhouden tot kopen. Er rijden hele volksstammen met enorme spacertorens.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3091
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 apr 2024 14:00

Ik zou voor een L gaan en mij ook niet tegen laten houden door een paar spacers.

Enige waar ik nog tegenaan hik is dat jij zegt dat je met een L meer mogelijkheden hebt om het stuur hoger te zetten. Als je de vorkbuis inkort op een nu passende hoogte dan ga je daar niets meer hoger kunnen zetten. Dus de stack van de Defy ML en L scheelt 2cm. Nu heb je een ML afgebeeld met 5cm spacers. Dus je zal er op een L ongeveer 3 overhouden. Dan is dat wel de max.

Dan zou je in de toekomst moeten kiezen voor een stuur met verhoging. Maar, zoals ik al zei, als je regelmatig fietst dan geloof ik niet dat je snel hoger zou willen zitten. Dien verstande dat wat je nu bepaald als de juiste hoogte ook passend is.
Ride bikes, not tanks!

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 29 apr 2024 14:11

Ik heb de knoop doorgehakt: het wordt de L met kortere stuurpen en smaller stuur.

Ik kan dan de eerst weken wat experimenteren met stuurhoogte en dan pas de vorkbuis in gaan korten. Ok, dan heb ik in het begin een paar spacers boven de stuurpen, maar dat los ik later wel op.

Dank voor alle reacties en het meedenken!

leon1
Forum-lid
Berichten: 3091
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 apr 2024 14:36

:winkthumb:

post t.z.t. zeker een foto van jouw nieuwe aanwinst!

Ik heb nu ook nog een spacer bovenop de stuurpen. Ondertussen heb ik wel voldoende meters gemaakt om te weten dat het nu goed is. Dus ik moet ook nog een keer de zaag erbij pakken.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16049
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 apr 2024 17:58

TZeevalking schreef: 29 apr 2024 14:11 Ik heb de knoop doorgehakt: het wordt de L met kortere stuurpen en smaller stuur.
........
De keuze van het gezond verstand.
Succes en post ten gepaste tijde een foto van je fiets, dan hebben mensen die ooit tegen hetzelfde aanlopen direct een idee wat ze kunnen verwachten. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 01 mei 2024 13:37

Vanochtend het eerste ritje gemaakt eerst indrukken:
- geen gekke pijntjes, dus qua maat zit het wel goed denk ik! Dat is toch wel een opluchting!
- ik merk toch wel dat het een stuk comfortabeler fietst dan mijn vorige fiets.
- voor het eerst met di2 gereden, super leuk! Doordat het zo smooth schakelt, schakel ik ook vaker.

Qua snelheid heb ik geen idee, het was een super ontspannen ritje. Aanzetten voelt wel vlot.

En, zoals beloofd een eerst foto (de vorkbuis ga ik later pas inkorten als ik de ideale hoogte heb gevonden)
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 3091
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 01 mei 2024 13:57

Mooi! En ook een mooi plekje aan de muur gevonden zie ik wel. Mooie wielen er ook in zie ik. Di2 is erg goed inderdaad. Enjoy!
Ride bikes, not tanks!

TZeevalking
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40

TZeevalking 01 mei 2024 14:50

Het muur ophangsysteem had ik mag voor mijn vorige fiets. Werkt super handig en scheelt veel ruimte.

Na wat meer km's zal ik nog eens een update geven hier.

Plaats reactie