Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote taaltopic

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4749
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2024 21:16

Enzzo schreef: 28 apr 2024 20:53
Ook dank! Zo zie het zelf ook.
Voor mij is dat dan; god, allah, boeddha, jawe, rasta fari, eli, of om het even welk vermeend opperwezen dan ook 😉
De uitzondering is hier rastafari. Dit is geen opperwezen maar een religie (zoals islam, christendom, hindoeïsme etc). Religies worden altijd met kleine letters geschreven. (ook de aanhangers van de rastafari religie worden rastafari genoemd)

Rasta of rastafari is afgeleid van de adellijke naam Ras Tafari Makonnen, die we beter kennen als Haile Selassie. De ouderen onder ons zullen zich nog wel herinneren dat Bob Marley dweepte met die man. Een beetje vreemd want de man was door de Westerse leiders wel erg graag gezien en dat was niet helemaal terug te brengen tot zijn positie in WO II.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 apr 2024 21:22

Dankjewel Lugosi. Ik doelde inderdaad meer op de “jah” in rastafri.
Zoals Bob Marley die regelmatig aanhaalde in zijn songteksten.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37880
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2024 21:32

En is het dan Vliegend Spaghettimonster of vliegend spaghettimonster?

Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 apr 2024 22:54

In het Nederlands is het vliegend Spaghettimonster

In het Engels; Flying Spaghetti Monster
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1488
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 29 apr 2024 11:33

Hier momenteel Bf8 op 400 mtr van het strand … Ik was blij dat het in Watopia niet zo waaide. 🍀😋
Als groot voorstander van het sterke werkwoord en beoogd bestuurder van de ooit op te richten 'Stichting Tot Behoud Van De Sterke Werkwoorden' zie ik liever de vervoeging 'woei'.
hun fietsen.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 29 apr 2024 12:28

Voor wie nog twijfelt over het bestaan van God (eigennaam dus met hoofdletter): Redelijke (vanuit de rede) argumenten voor de bewering dat God bestaat. Uiteraard mag, nee moet, je dit met een korreltje zout nemen, want vanuit een fout axioma is een theepot ook allemaggies (Bassiaans voor almachtig). Nee, doe mij Karl Popper maar.

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 29 apr 2024 14:16

Een god is het antwoord voor de mens die de wereld niet begrijpt.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1488
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 29 apr 2024 15:46

God is het antwoord voor de mens die (niet) begrijpt dat het heelal en het leven hier (niet) vanzelf zijn gekomen.
Deze zin 2x goed lezen.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2024 17:14

Ik heb ‘m wel meer dan twee keer goed gelezen Bert maar ik heb ‘m nog niet te pakken hoor.
(Wellicht omdat ik onlangs intellectueel ben afgefakkeld en nog steeds niet als een Fenix herrezen ben uit het hopeloze bergje smeulende as :lol: )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1488
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 29 apr 2024 18:25

Enzzo schreef: 29 apr 2024 17:14 Ik heb ‘m wel meer dan twee keer goed gelezen Bert maar ik heb ‘m nog niet te pakken hoor.
(Wellicht omdat ik onlangs intellectueel ben afgefakkeld en nog steeds niet als een Fenix herrezen ben uit het hopeloze bergje smeulende as :lol: )
God is het antwoord voor de mens die niet begrijpt dat het heelal en het leven hier vanzelf zijn gekomen.
of
God is het antwoord voor de mens die begrijpt dat het heelal en het leven hier niet vanzelf zijn gekomen.
hun fietsen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4749
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 apr 2024 18:32

Klein_Verzet schreef: 29 apr 2024 12:28 Voor wie nog twijfelt over het bestaan van God (eigennaam dus met hoofdletter): Redelijke (vanuit de rede) argumenten voor de bewering dat God bestaat. Uiteraard mag, nee moet, je dit met een korreltje zout nemen, want vanuit een fout axioma is een theepot ook allemaggies (Bassiaans voor almachtig). Nee, doe mij Karl Popper maar.
Zeer grappige tekst. Beetje sofistisch ook. Argumenten... want bewijs lukt niet....

Deze man heeft bij Philipse gestudeerd als ik het goed heb (en is er ook bij gepromoveerd). Jammer dat je daar niet meer uit leert dan. Swinburne? Philipse heeft dat allemaal reeds gefileerd.
Rutten heeft blijkbaar ook problemen met de quantummechanica.
Kosmologische uitleg slaat ook nergens op. Verdieping is noodzakelijk. Of net niet voor het doelpubliek.

Staan leuke filmpjes op youtube discussies tussen Philipse en Rutten.

In dit kader, deze week overleden Daniel Dennett, nog altijd aan te bevelen lectuur natuurlijk, om grapjassen als Rutten te doorzien.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2024 19:15

BertL schreef: 29 apr 2024 18:25
Enzzo schreef: 29 apr 2024 17:14 Ik heb ‘m wel meer dan twee keer goed gelezen Bert maar ik heb ‘m nog niet te pakken hoor.
(Wellicht omdat ik onlangs intellectueel ben afgefakkeld en nog steeds niet als een Fenix herrezen ben uit het hopeloze bergje smeulende as :lol: )
God is het antwoord voor de mens die niet begrijpt dat het heelal en het leven hier vanzelf zijn gekomen.
of
God is het antwoord voor de mens die begrijpt dat het heelal en het leven hier niet vanzelf zijn gekomen.
Hebbes!! 👍🏻
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie