Ik zou maar moeilijk afscheid kunnen nemen van een auto met benzinemotor en handbak, al denk ik dat de volgende (50k km te gaan nog...) wel een plug-in hybride gaat worden. Moet ik toch gaan wennen aan een automaat
![Sad :-(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Dit merk je echt heel veel tegenwoordig. Alle Golfjes gti, maar ook Mercedes amg en porches. Allemaal hebben ze een automatische versnellingsbak, dus iedereen die zijn gaspedaal in kan drukken, kan snel accelereren op het rechte stuk.wasbeer2006 schreef: ↑20 apr 2024 09:02 Knip
Probleem is dat het gros van de snelle auto, vooral heel comfortabel en hard rechtdoorgaan.
Maarja dat kunnen veel goedkopere EV,s ook.
Knip
De Logan is ook echt wel nog een generatie ouder. De tijd toen Dacia enkel uit oude onderdelen mocht kiezen. En puur gemaakt om goedkoop te zijn.havana schreef: ↑23 apr 2024 08:42 Gas is om op te koken.
Vorig jaar in Portugal een weekje een Dacia Logan gehuurd. Er paste veel in maar daar hield het wel op. Vreselijk underpowered dieselblokje, hakerige versnellingsbak, giga rijgeluid, zeer matige stoelen, plastic-fantastisch dashboard, wollige besturing, megaslap onderstel, dramatische audio-installatie, enz. enz.
Was heel blij toen ik op Schiphol weer in mijn V60 kon kruipen.
Dat gezegd hebbende, ik snap best dat mensen voor Dacia kiezen. Schijnbaar scoren ze in de pechstats beter dan VW![]()
+1 voor de kodiaq, degelijk, ruim en prettig in de lease.bakboord1 schreef: ↑23 apr 2024 09:03 Ach, alles is relatief.
Mijn Skoda Kodiaq is voor ons zowat de perfecte auto. Erg ruim voor de drie pubers, fiets past achterin met platte bank, automaat en met chip en 180pk voldoende snel.
Maar de Volvo XC60 van mijn buurman is met 250pk veel sneller en heeft een mooi met leer bekleed dashboard.
Veel liever had ik dus een ruimere en luxere XC90 op de oprit maar ik kan/wil gewoon niet zoveel aan een auto uitgeven. Eigenlijk vind ik die Skoda al veel te duur voor iets dat ik buiten de vakanties 3 uur per week gebruik.
XC40 Extended Range in Core of Essential is al best compleet. Alleen als je ook een warmtepomp wil, moet je de Plus of Ultimate hebben. Niet de ruimste EV, maar wel erg fijn kan ik zeggen en met een WLTP van 572 km is ook in de winter en met regen 350 tot 400 km prima te halen zonder als een slak te rijden.wasbeer2006 schreef: ↑23 apr 2024 13:58 Ja met twee pubers is een EC30 (veel) te klein.
Kia EV6 hoor ik geen klachten over bij collega's en er rijden er toch een stuk of 5 a 6 bij ons.
Maar met die prijzen komen er wel meer XC40, bereik misschien wel een ding.