Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 15 apr 2024 12:14

daniel1975 schreef: 15 apr 2024 07:27 In Vleteren moet je bier halen, geen fietsen ;-)
Ik heb beide daar gehaald in Vleteren, een Bianchi en een bak westvleteren 12 :like:

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 15 apr 2024 17:29

esmeew schreef: 14 apr 2024 17:03 Sinds begin deze week eigenaar van een canyon grail!
De fiets is een vervanger van mijn giant revolt advanced gravel bike, waar ik helaas nooit helemaal gelukkig mee ben geweest. Wat een verschil deze fiets! Nu 2x 100km op gereden, en super!
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, ondanks dat ik het wist, toch een beetje teleurgesteld ben in de service van canyon. Ik vind bv stuurlint aan 1 kant niet zo mooi zitten, ik twijfel of de remmen helemaal recht zijn afgesteld, en toch nog wat dingen waar ik graag mee terug naar de FM was gegaan. Ook het ontbreken van tubeless valves vind ik niet echt meer oke in deze tijd. Missling link ontbrak.. Goedkoop = duurkoop?

De bijpassende frametas ga ik terugsturen, deze is erg klein bij frame maat S, een jasje past er niet in. armstukken wellicht net. En het grootste nadeel ervan is, is dat je max een 450ml bidon in je frame kan doen. Ook bij side-loaders. En aangezien dit tasje maarliefst 100 kost... leuk idee maar de uitvoering bij maat S werkt helaas (voor mij) niet.
De opbergruimte in het frame is erg leuk! Maar spullen zakken naar beneden wanneer je over een hobbelende gravelweg gaat... Daar moet ik nog wat op verzinnen... Zou jammer zijn als ik een binnenband nodig heb en eerst mijn frame ondersteboven heen en weer moet schudden voordat ik hem eruit krijg :D
Al met al erg blij met hoe de fiets fietst. Afwerking gaan we nog aan werken komende tijd. :like:
En er gaat zeker nog een ander zadel op... :?


canyon.jpeg
Nu in 1 keer in de aanbieding. Scheelt een flink bedrag:

https://www.canyon.com/nl-nl/gravel-fie ... e=R120_P01

hoe gaat canyon hiermee om? je zou in theorie de fiets kunnen terugsturen op de 30dgn omruil garantie en meteen een nieuwe bestellen.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 15 apr 2024 17:56

Ivo W schreef: 15 apr 2024 17:29 hoe gaat canyon hiermee om? je zou in theorie de fiets kunnen terugsturen op de 30dgn omruil garantie en meteen een nieuwe bestellen.
Contact opnemen en navraag doen.
In mijn geval gingen ze daar goed mee om!
(Prijsverlaging was bij mij na bestellen op dinsdag en voor aflevering op de vrijdag erop)
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 15 apr 2024 17:58

wow, dat is echt veel verlaging!
Edit: even relativeren: voor 5000 was ik ook blij met de fiets. Nu is er kans op 700 cashback. Ik ga dit zien als een mooie kans :like: En anders sturen we de fiets terug en zet ik m daarna weer opnieuw in elkaar. Voor 700 wil ik best wat moeite doen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 15 apr 2024 18:43

fgrs schreef: 15 apr 2024 07:11
Djemz schreef: 15 apr 2024 06:51 Vriend van me heeft een wilier bij een lbs gekocht (1 van de beste in de streek) en zijn tubeless velglint heeft hij moeten opnieuw doen + shifter zat helemaal los. Kan dus overal gebeuren.
In Vleteren waarschijnlijk
Yes

giant39
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 jan 2020 14:00

giant39 15 apr 2024 22:00

vind canyon toch echt duur geworden. 5k voor een fiets zonder powermeter. hopelijk zijn ze klantvriendelijk en geven je ze de huidige prijs. lijkt me wel!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2024 22:02

nijkie schreef: 15 apr 2024 08:46 Idee om een topic aan te maken:Hoe is mijn fiets afgeleverd.
Zonder te stoefen, er zijn heel erg weinig fietsenmakers die een fiets beter/mooier afleveren als dat ik het zelf doe.
De tijd dat fm's een fiets van een los frame opbouwden met ruimen, vlakken, losse kogeltjes in de lagers enzoverder ligt al lang achter ons. En ik heb het in die tijd geleerd van een van de beste fietsen makers uit het Waasland. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 15 apr 2024 22:24

giant39 schreef: 15 apr 2024 22:00 vind canyon toch echt duur geworden. 5k voor een fiets zonder powermeter. hopelijk zijn ze klantvriendelijk en geven je ze de huidige prijs. lijkt me wel!
Ik vind alle fietsen duur geworden …
Pas bij fm Willier, Cervelo en Cannondale gezien en die waren ook allemaal ruim 5k. Veel hadden dan nog 105 en basic wielen.
Ging dan wel om racers.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 apr 2024 09:13

Ik ben benieuwd of de prijzen nog wat gaan doen de komende maanden. Er is mega veel voorraad overal. Bij Canyon is dit volgens mij de tweede kortingsactie die redelijk snel na elkaar plaatsvindt. Ik heb de vorige gemist. Nog contact gelegd met de klantenservice, maar kreeg nul op het rekest. @Esmee, ik zou zeker contact leggen met Canyon. Ik verwacht dat je de korting direct krijgt. Ze zitten niet te wachten op een hoop retouren van mensen die op die manier alsnog de korting zullen krijgen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 16 apr 2024 09:15

ric schreef: 15 apr 2024 22:24
giant39 schreef: 15 apr 2024 22:00 vind canyon toch echt duur geworden. 5k voor een fiets zonder powermeter. hopelijk zijn ze klantvriendelijk en geven je ze de huidige prijs. lijkt me wel!
Ik vind alle fietsen duur geworden …
Pas bij fm Willier, Cervelo en Cannondale gezien en die waren ook allemaal ruim 5k. Veel hadden dan nog 105 en basic wielen.
Ging dan wel om racers.
de marge op racers lijkt me ook iets royaler dan op gravel bikes. deze grail is een bijzonder scherpe aanbieding met di2, carbon DT wielen, volledige carbon cockpit en HM carbon frame.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 511
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 16 apr 2024 09:47

Zojuist met de korting een Grizl 8 met Ekar besteld, scheelt toch weer 500 euro

roelw
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 16 apr 2024 09:52

esmeew schreef: 14 apr 2024 17:03 Sinds begin deze week eigenaar van een canyon grail!
De fiets is een vervanger van mijn giant revolt advanced gravel bike, waar ik helaas nooit helemaal gelukkig mee ben geweest. Wat een verschil deze fiets! Nu 2x 100km op gereden, en super!
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, ondanks dat ik het wist, toch een beetje teleurgesteld ben in de service van canyon. Ik vind bv stuurlint aan 1 kant niet zo mooi zitten, ik twijfel of de remmen helemaal recht zijn afgesteld, en toch nog wat dingen waar ik graag mee terug naar de FM was gegaan. Ook het ontbreken van tubeless valves vind ik niet echt meer oke in deze tijd. Missling link ontbrak.. Goedkoop = duurkoop?

De bijpassende frametas ga ik terugsturen, deze is erg klein bij frame maat S, een jasje past er niet in. armstukken wellicht net. En het grootste nadeel ervan is, is dat je max een 450ml bidon in je frame kan doen. Ook bij side-loaders. En aangezien dit tasje maarliefst 100 kost... leuk idee maar de uitvoering bij maat S werkt helaas (voor mij) niet.
De opbergruimte in het frame is erg leuk! Maar spullen zakken naar beneden wanneer je over een hobbelende gravelweg gaat... Daar moet ik nog wat op verzinnen... Zou jammer zijn als ik een binnenband nodig heb en eerst mijn frame ondersteboven heen en weer moet schudden voordat ik hem eruit krijg :D
Al met al erg blij met hoe de fiets fietst. Afwerking gaan we nog aan werken komende tijd. :like:
En er gaat zeker nog een ander zadel op... :?
Als dat hetzelfde Selle Italia Model X zadel is als op mijn Grizl: zeker vervangen! Ondanks dat dit volledig van plastics is gemaakt (met een beetje metaal rond de brug) weegt het maar liefst 310g. Bovendien passen niet alle zadeltasjes hier onder. Ik heb bij Mantel een BBB Phalanx van 100€ voor 29€ kunnen kopen: veel betere kwaliteit en weegt slechts 254g (op eigen weegschaal).
Matig afgestelde derailleurs heb ik ook op mijn Grizl mogen ervaren maar heeft er volgens mij ook mee te maken dat de kabels in het begin nog even rekken.
Het ontbreken van tubeless valves ligt volgens mij vooral bij dit type wielset (DT Swiss Gravel LN) dat speciaal voor de OEM markt gemaakt is en waar er overal waar mogelijk kosten bespaard zijn (en dus ook op de tubeless valves). Maar uiteindelijk kost dit niet zoveel geld en kan je dit samen met tubeless melk bestellen.
Missing link is handig als je zelf een ketting monteert of bij pech onderweg maar vergeet niet dat de meeste missing links maar eenmalig te gebruiken zijn dus het ontbreken ervan zie ik niet echt als een nadeel.
Veel plezier met je fiets!

Plaats reactie