gereedschap campagnolo/fulcrum Ultra Torque lagers vervangen
Gelukkig woon jij op 25 meter van de Gamma
iemand ervaring met icetool
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... C%7C%7C%7C
kan je ook gebruiken om shimano style press fit lagers eruit te trekken
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... C%7C%7C%7C
kan je ook gebruiken om shimano style press fit lagers eruit te trekken
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
ook een mooi plaatje om hier aan toe te voegen:
iets groter formaat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/274428/PuOmh84.jpg
iets groter formaat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/274428/PuOmh84.jpg
Dan heb je een mooi setje!paul1 schreef:Gebruik al een poos de set van Parktool voor Ultra Torq. Recent set aangeschaft voor Powertorq. Beiden werken perfect.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen.
De Super B-tool kan ik nergens te koop vinden (dat kan aan mijn zoekkunsten liggen dus ik houd me aanbevolen) en 120 voor zo'n Parktool vind ik wel erg prijzig.
Iemand een tip voor een betaalbaar alternatief? Liever geen geklooi met een PVC-buis en een hamer, het liefst met een tool om de lagers te verwijderen én te installeren zonder hamer.
Edit: alsnog gevonden. De BP-10 is voor UT, de BP-20 voor PT. Ongeveer de helft goedkoper dan de Park Tool.
Ik laat weten of de tool prettig werkt.
De Super B-tool kan ik nergens te koop vinden (dat kan aan mijn zoekkunsten liggen dus ik houd me aanbevolen) en 120 voor zo'n Parktool vind ik wel erg prijzig.
Iemand een tip voor een betaalbaar alternatief? Liever geen geklooi met een PVC-buis en een hamer, het liefst met een tool om de lagers te verwijderen én te installeren zonder hamer.
Edit: alsnog gevonden. De BP-10 is voor UT, de BP-20 voor PT. Ongeveer de helft goedkoper dan de Park Tool.
Ik laat weten of de tool prettig werkt.
Ik heb het setje van superB en is inderdaad moeilijk te vinden. Ik heb het ooit uit Zwitserland laten komen. Kostte een godsvermogen om het hier te krijgen ( verzendkosten en inklaring ).a_v schreef: ↑14 apr 2024 17:37 Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen.
De Super B-tool kan ik nergens te koop vinden (dat kan aan mijn zoekkunsten liggen dus ik houd me aanbevolen) en 120 voor zo'n Parktool vind ik wel erg prijzig.
Iemand een tip voor een betaalbaar alternatief? Liever geen geklooi met een PVC-buis en een hamer, het liefst met een tool om de lagers te verwijderen én te installeren zonder hamer.
Edit: alsnog gevonden. De BP-10 is voor UT, de BP-20 voor PT. Ongeveer de helft goedkoper dan de Park Tool.
Ik laat weten of de tool prettig werkt.
Nu te koop hier bij Tradeinn :
https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/sup ... rce=502102
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Die van mij komt nu van het onvolprezen Mtbiker.shop uit Slovenië. Wie weet ga ik er wel van fietsen als een Sloveen .rene schreef: ↑14 apr 2024 19:53Ik heb het setje van superB en is inderdaad moeilijk te vinden. Ik heb het ooit uit Zwitserland laten komen. Kostte een godsvermogen om het hier te krijgen ( verzendkosten en inklaring ).a_v schreef: ↑14 apr 2024 17:37 Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen.
De Super B-tool kan ik nergens te koop vinden (dat kan aan mijn zoekkunsten liggen dus ik houd me aanbevolen) en 120 voor zo'n Parktool vind ik wel erg prijzig.
Iemand een tip voor een betaalbaar alternatief? Liever geen geklooi met een PVC-buis en een hamer, het liefst met een tool om de lagers te verwijderen én te installeren zonder hamer.
Edit: alsnog gevonden. De BP-10 is voor UT, de BP-20 voor PT. Ongeveer de helft goedkoper dan de Park Tool.
Ik laat weten of de tool prettig werkt.
Nu te koop hier bij Tradeinn :
https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/sup ... rce=502102
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Dat is een mooi setje. Ik gebruik de Parktool sets voor UT en PT. Prima spul en volgens mij heb ik de PT set ooit voor weinig via MP of dit forum gekocht.
De Power Torque cranks gaan hier trouwens wel langzaam naar de uitgang, want UT is eenvoudiger in onderhoud. Er liggen hier nog twee Potenzagroepjes met UT cranks te wachten voor zoon- en dochterlief. De PT cranks kanabaliseer ik voor tandwielen en reserveonderdelen (mijn vader rijdt Potenza met PT).
De Power Torque cranks gaan hier trouwens wel langzaam naar de uitgang, want UT is eenvoudiger in onderhoud. Er liggen hier nog twee Potenzagroepjes met UT cranks te wachten voor zoon- en dochterlief. De PT cranks kanabaliseer ik voor tandwielen en reserveonderdelen (mijn vader rijdt Potenza met PT).