Wielerseizoen 2024
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16458
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De overwinning in "Dwars door Vlaanderen" van Marianne Vos gisteren zou haar 250e overwinning op de weg geweest zijn.
En het hoeft nog niet te stoppen.
En het hoeft nog niet te stoppen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
hun fietsen.
DDV is en schitterende koers. En juist het positioneren is een cruciale skills die je moet blijven trainen, als je daar niet aan mee gaat doen kan je inderdaad beter solo trainenBertL schreef: ↑28 mar 2024 17:34 Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
Is gewoon één van de voorbereidingskoersen voor de RvVl. Je kan niet de RvVl rijden zonder een aantal andere Vlaamse koersen te rijden. VdP rijdt er, Pedersen, Styven, zelfs Pogi is er komen rijden.BertL schreef: ↑28 mar 2024 17:34 Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
Er is niks mis met die weg, wel met hoe de renners/teams dat aanpakken. Als je dan de teamorders hoort en ook hoe het neergeschreven staat in de ploegschema's dan ligt daar het probleem.
Reactie van Tiesj Benoot gisteren direct na de finish, bij Eurosport... “Ons plan was om op de Kanarieberg te gaan. De gebroeders Van Dijke deden een geweldige lead-out richting de klim. Tim was klaar met zijn beurt, toen ze ons links passeerden. Wout schreeuwde naar me dat ik moest versnellen, wat ik ook deed. Maar ik denk dat hij mijn achterwiel aantikte toen ik ging staan. Ik voel me er heel slecht bij, eerlijk gezegd. Ik hoop dat hij dat hij oké is, ik weet nog niks.”
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39931
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Deze speelt inderdaad ook nog steeds door mijn hoofd. Waarom, waarom, waarom. Zo ver voor de finish in een koers die je niet hoeft te winnen zo'n risico nemen. Niet alleen WvA trouwens.BertL schreef: ↑28 mar 2024 17:34 Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13648
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eens bertl en Daniel, wat het versterkt is dat VA ook nog ff "Go" roept tegen.
De beste stuurlui staan aan wal dat weet ik.
Maar waarom zie je inderdaad daar aan de buitenkant van het peloton, op zo,n weg met die snelheid en roep je go.
Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat op z,n zachts gezegd niet heel slim.
Als Stroll hem in de muur zet op circuit als een achtbaan is het een B coureur, wat is dit dan?
De beste stuurlui staan aan wal dat weet ik.
Maar waarom zie je inderdaad daar aan de buitenkant van het peloton, op zo,n weg met die snelheid en roep je go.
Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat op z,n zachts gezegd niet heel slim.
Als Stroll hem in de muur zet op circuit als een achtbaan is het een B coureur, wat is dit dan?
Het was op dat moment eerder al laat dan vroeg om de forsing te voeren. Andere jaren gebeurt dat bij eerdere passages van de hellingzone.daniel1975 schreef: ↑28 mar 2024 19:58
Deze speelt inderdaad ook nog steeds door mijn hoofd. Waarom, waarom, waarom. Zo ver voor de finish in een koers die je niet hoeft te winnen zo'n risico nemen. Niet alleen WvA trouwens.
Het gevaar zit 'm in de situatie die de renners creëren, niet op welke plaats of op welk moment. Dat het nu in de afdaling voor de Kanarie of een andere helling is maakt niets uit.
Dat is Wevelgem ook zo en dat zal zondag ook zo zijn. Vraag maar aan VdP en aan VanAvermaet, en zoveel anderen die in de aanloop naar (door de teamcoaches) aangestipte zones als gekken beginnen te rijden. Vroeger toen de muur van Geraardsbergen nog gedaan werd, de afdaling van de Koppenberg, etc....
Een relevantere vraag is; waarom weeral VanAert?
Ben wel benieuwd hoe Wout dit zelf gaat navertellen als die enigszins weer helder en fris is.
Zoals geschreven,waarom deze actie bij hoge snelheid in de groep op deze positie.
Zoals geschreven,waarom deze actie bij hoge snelheid in de groep op deze positie.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Omdat dat zo vooraf bij de teambespreking afgesproken was. Stond ook op de fiches van Jumbo. Er werd letterlijk het woord 'vechten' voor de koppositie van de groep gebruikt.wasbeer2006 schreef: ↑28 mar 2024 20:04 Eens bertl en Daniel, wat het versterkt is dat VA ook nog ff "Go" roept tegen.
De beste stuurlui staan aan wal dat weet ik.
Maar waarom zie je inderdaad daar aan de buitenkant van het peloton, op zo,n weg met die snelheid en roep je go.
Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat op z,n zachts gezegd niet heel slim.
Als Stroll hem in de muur zet op circuit als een achtbaan is het een B coureur, wat is dit dan?
Sorry, maar ik vind deze redenatie te simpel. Vallen kan altijd en overal. Als hij achterin de groep zit en valt, dan roept men hier dat je nooit het risico van achterin fietsen moet nemen. Dit is heel zuur, maar hoort helaas bij het risico van wielrennen.