Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Spatborden Koga Colmaro

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 10 jan 2024 12:11

Ik heb zelf de vorige generatie Colmaro gehad, de moss green met Sram Rival. Daar paste een setje op vanuit Koga. Je kan via de dealer een setje bestellen voor de vorige Colmaro. Deze past ook op de huidige Colmaro, maar dan moet je wel terug naar smallere banden afhankelijk van het merk en type band kom je dan ergens tussen de 28-32 millimeter uit . Er staat momenteel ook een setje op marktplaats. De aanbieder heeft alleen de verkeerde afbeelding bij de advertentie staan.



https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... maro-sport
Bijlagen
382f5d4ff3ad039b58a7a6b07ed98c38b1207621_2_666x500.jpeg

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1996
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 10 jan 2024 23:01

thestudent schreef: 06 dec 2023 17:56
jmdebruin schreef: 06 dec 2023 16:18 Tja.. Ik denk inderdaad dat dit een combinatie is van een alu raceframe dat ze al hadden (max bandenbreedte is ook maar 34mm) en een voorvork ergens anders van de schappen.
Ik heb ergens gelezen dat de 13speed uitdagend was met de wielset en body, 12 speed past op gewone HG body als ik mij niet vergis.

Maar de fiets is schitterend en rijdt serieus goed, dus ik ben er erg blij mee. Alleen een fatsoenlijke spatbordset zou, met het natte weer van afgelopen tijd, wel heel fijn zijn. Mijn racefiets is voor het mooie weer en deze voor nu. Dus niet heel gek gedacht volgens mij ;-)

Mooie opties laat je zien! Grappig, met montage aan één kant. Best mooi ook wel! Die tweede gaat niet werken, de steekassen zijn mooi verzonken in de voor- en achtervork. Maar was ook een goede geweest.

Dank voor het meedenken!
Ja maar als koga zijnde je toch bij rotor aan het shoppen bent. Dan bestel je toch ook gewoon die rotor naven en dan laat je daarmee mooie wielen spaken die bij de fiets passen. Dat maakt die fiets natuurlijk wel iets duurder. Maar dan heb je ook een stuk unieker product met een uniek stukje techniek
Nu kan je net zo goed de nieuwe grx op deze fiets nemen.

Koga maakt echt onbegrijpelijke keuzes. Daar zitten echt een stel saaie droogkloten aan de knoppen. Deze fiets had meer clearance en mooi weggewerkte montagepunten moeten hebben. En ja dat kan makkelijk!

Ze teren echt op imago uit t verleden. Maar die fietsen verkopen zichzelf niet.

Ook die nieuwe koga kinseis vliegen volgens mij niet de deur uit... ik heb er nog nul zien rijden.
Die LTD versie is er tijdens corona gekomen omdat SRAM leverproblemen had. Rotor kon wel groepsets leveren, die bovendien compatibel zijn met dezelfde wielen, die ze blijkbaar al hadden. Zo konden ze toen in ieder geval gravelbikes maken en leveren.

Ik zou trouwens lekker voor die Speedrockers gaan. Heb ze zelf ook op m’n cyclocrossfiets (ook zonder nokjes). Mooi zijn ze niet, functioneel wel!

Plaats reactie