Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schuur

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 05 jan 2024 12:47

Droog wegzetten, altijd. Dat ben ik 1x vergeten en dan gaat het echt heel snel met roest op de ketting/tandwielen etc. Daarna geen probleem meer gehad, m'n graveller hangt in zo'n houten schuurtje en dat gaat nu prima. Zolang de ventilatie goed is, kan dat prima is mijn ervaring. M'n racer staat binnen op de kickr, extra wielsets bewaar ik wel binnenshuis maar dat is meer een ruimte dingetje.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 05 jan 2024 15:17

Hier ook zo'n schuurtje waar onze fietsen staan. Nooit echt problemen gehad (buiten nu, dak aan vervanging toe -> regent binnen) maar als je de fietsen nat weg zet komt er wel snel roest op. Ik zet ze na het kuisen dan ook een nachtje binnen in de bergruimte. Dan kan het overblijvende vocht in de hoekjes en kantjes mooi uitdrogen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12906
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jan 2024 20:31

Ik heb alles een jaar of 20 alles in een enkelsteens schuurtje gehad. Dat is echt geen enkel probleem voor fietsen.

Denk dat er maar heel weinig hier de spullen in een verwarmde ruimte hebben staan.
Zoveel huizen hebben er geen aan/inpandige berging of garage

En het roest op je ketting en bladen dat is gewoon ijzer "stof" niet perse de kettingbladen/cassette zelf.
Zet anders zo,n mechanische ventilator op je dak, dat scheelt echt wel vocht.

Het blijft wel gewoon een fiets, ook niet te moeilijk mee doen, als je met je dure/nieuwe fietsen 3 maanden door de pekel gaat rijden is een schuurtje wel je laatste probleem.

Plaats reactie