Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Syncros Capital 1.0 50

von Miles
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 19 jul 2011 18:45

von Miles 17 okt 2023 22:28

In overleg met een fietsenwinkel ben ik een fiets aan het samenstellen.
Wat betreft de wielen bieden ze mij de Syncros Capital 1.0 50 aan.
Nu kan ik weinig hierover vinden of dit wel een goede keus is.

Heeft iemand ervaring met deze wielen?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 17 okt 2023 22:56

Hangt af van het prijskaartje. Of de prijs in verhouding staat tot het product.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 18 okt 2023 07:57

Ik zie ze te koop staan voor 900 euro.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1560
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 18 okt 2023 10:30

Zet hier de specificaties svp eens op een rijtje van deze wielen. Ze zullen nogal uitzonderlijk moeten voor ze echt 900 euro waard zijn.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 okt 2023 12:03

Het gaat er niet om wat ze in de handel kosten, voor dumpprijzen omdat men er vanaf moet, maar wat de desbetreffende rijwielhandelaar er voor wil hebben. Want de RRP is 1500,-. Tussen 900 en 1500 zit een wereld van verschil.

Ze zijn intern 21mm breed wat op zich prima bij de tijd is momenteel, al is de trend voor nog breder al ingezet. De vraag is of je dat nodig hebt. Gewicht is 1634gr wat voor een 50mm carbon velg/wiel, best pittig is. De vraag is waar zit dat gewicht, bij de naaf of de velg. Dat weet je niet. Dat maakt ook veel uit.

Je zit daarnaast aan Syncros naven vast, ook qua aftermarket onderdelen. Gemiddeld bewijzen dit soort huismerken dat je na een jaar of 4-5 heel veel moeite moet doen om aan onderdelen te komen. En als onderdelen "makkelijk" verkrijgbaar zijn, heb je vaak pech met levertijden van weken voor iets simpels.

Daarom vraag ik, wat vraagt de rijwielhandelaar voor die wielen. Let op het verschil tussen meerprijs als een upgrade tov de Basic Syncros wielen (kosten iets van 200,-) of dat de prijs die genoemd is echt de prijs van de wielen zelf is in totaal, zonder rekening houdend met de basic wielen. De prijzen/kaders hieronder zijn voor de wielen zelf, zonder korting omdat je de basic wielen achter laat.

Vraagt ie meer dan 1000,-? Dan zou ik ze laten staan en voor iets anders gaan of laten adviseren bij een willekeurige wielbouwer. Voor een paar 100,- heb je eigen keus.
Vraagt ie gewoon de RRP wat ik mij niet kan voorstellen, dan komen mooie handgespaakte wielen of Zipp Firecrests in beeld, wat toch een andere categorie is dan de Syncros.
Vraagt ie iets tussen de 800,- en 1000,-? Dan vind ik een Zipp 303S meer waar voor het geld bieden (je zit wel "vast" aan tubeless banden wegens het hookless systeem, wat op zich prima is).

Wil ie de fiets niet zonder wielen naar eigen keus leveren en kom je er niet uit met bovenstaande prijzen/kaders? Dan de goedkoopste Syncros wielen pakken en zelf op zoek gaan naar iets moois. De budget Syncros wielen kunnen dan op MP of in de schuur als reserve setje voor als je je mooie set in onderhoud hebt oid. Of helemaal geen wielen en wat korting er uit trekken.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 20 okt 2023 11:09

Een heel belangrijke factor bij het bepalen of het een goede keuze is of niet, is jouw lichaamsgewicht. Verder sluit ik mij aan bij de uiteenzetting van collega Philippos.

martinus83
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2020 14:37

martinus83 23 okt 2023 12:37

Kunt ook eens bij handgespaakt kijken. Niet helemaal wat jij zoekt misschien, maar ik heb RR521 velgen icm DT 350 naven laten spaken, 1598 gram, 643 euro (tubeless Shimano HG11 body).
https://handgespaakt.nl/aanbiedingen/

beammeup,scotty
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45

beammeup,scotty 23 okt 2023 13:05

Mijn fiets had Syncros RP 2.0 alu wielen. Die rollen vrij zwaar, hebben nauwelijks comfort en de afdichting is matig. Sinds ik een mooi carbonsetje heb, gebruik ik ze alleen nog in de winter met de bandjes op 4,5/5,0 bar. Ik hoop dat de Capital 1.0 50 van ander caliber zijn, ze zitten standaard op sommige duurdere versies van de Scott Foil RC, de 1.0 35 op de Addict RC. Ik ken ze verder niet, maar het zou niet mijn keuze zijn.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

Plaats reactie