Nieuwe Canyon racefiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een velg-rem Force AXS.
Hele fijne groep die feilloos werkt.
Wilde er niet aan, maar ooit bij Wiggle voor iets meer dan €1.000 gekocht. Voor dat geld wilde ik wel proberen.
Hele fijne groep die feilloos werkt.
Wilde er niet aan, maar ooit bij Wiggle voor iets meer dan €1.000 gekocht. Voor dat geld wilde ik wel proberen.
Less is bore
Elektronisch of mechanisch. Want daar zit heel veel verschil in. Etap/axs is het meest logische systeem vind ik. Zwaarder trappen = ketting naar rechts = rechter hendel 1 tik. Lichter trappen = ketting naar links = linker hendel 1 tik.
Simpeler kan het niet lijkt mij. Ik zeg altijd Etap/axs is voor domme mensen. Daarom rijd ik er zelf ook heel graag mee.
Helemaal mee eens, het is ook nog eens makkelijk uit te leggen aan iemand die voor het eerst op een racefiets stapt. Alleen wisselen tussen de voorbladen is een dingetje.
Overigens is Di2 ook te programmeren in full synchro mode en heb je vrije keus met welke knoppen je dan schakelt.
Overigens is Di2 ook te programmeren in full synchro mode en heb je vrije keus met welke knoppen je dan schakelt.
Heb zelf mijn Shimano DI2 ook omgezet in SRAM stijl bediening (maar dan wel links en rechts gewisseld):
Rechter hendel naar links drukken is ketting naar links schuiven (lichter)
Linker hendel naar rechts drukken is ketting naar rechts schuiven (zwaarder)
dat zowel voor de grote hendel (achter derailleur) als de kleine (voor).
Verder nog full-synchro geactiveerd en de schakelmomenten iets aangepast.
Vind het persoonlijk handiger dan de klassieke mechanische Shimano opzet volgen.
Rechter hendel naar links drukken is ketting naar links schuiven (lichter)
Linker hendel naar rechts drukken is ketting naar rechts schuiven (zwaarder)
dat zowel voor de grote hendel (achter derailleur) als de kleine (voor).
Verder nog full-synchro geactiveerd en de schakelmomenten iets aangepast.
Vind het persoonlijk handiger dan de klassieke mechanische Shimano opzet volgen.
Bij mij is het vooral het “probleem” dat ik mechanisch een elektrisch door elkaar gebruik. Dus ik vind het fijn om te kiezen voor twee knoppen systeem.
Mijn vrouw rijdt op di2 met het sram systeem. Die kan ook alleen zwaarder of lichter, de fiets bepaald of er voor of achter wordt geschakeld
Mijn vrouw rijdt op di2 met het sram systeem. Die kan ook alleen zwaarder of lichter, de fiets bepaald of er voor of achter wordt geschakeld
Nou, al TS zijn budget nog wat weet op te rekken, is er voor 3799 in ieder geval een nieuwe ultimate mogelijk (wel met sram)
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R101_P02
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ben indertijd ook na +25j Campa overgeschakeld op SRAM Red Etap, daarna de disc versie van deze groep en sinds begin dit jaar een SRAM Force AXS disc.daniel1975 schreef: ↑06 sep 2022 22:16 Ik vind het juist geweldig!
>25jr Campa gereden en daar altijd erg blij mee. Veel beter dan de volledig bewegende hendels van Shimano destijds.
Maar AXS is nóg intuïtiever imho.
Ik kreeg het niet met mezelf op orde om over te stappen naar Shimano, dan zou het "verraad" nog erger gevoeld hebben.
Nu na al die jaren nog geen moment spijt van gehad.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik denk dat dit hem inderdaad gaat worden. Nog maar even doorsparen, en daarmee ook wat extra bedenktijd inlassen. Als ik over een maand (of 2) nog O enthousiast zal ik mij, hopelijk met foto's!!, weer melden in dit topic. Nogmaals dank allen voor het meedenkenBospaadje schreef: ↑08 sep 2022 16:12 Nou, al TS zijn budget nog wat weet op te rekken, is er voor 3799 in ieder geval een nieuwe ultimate mogelijk (wel met sram)